Skip to main content

Hallo,

Ik ben een tevreden KPN klant die inmiddels 2 jaar de Fritzbox 7590 huur(de).

Nu toch de keuze om er zelf een te kopen.

Mijn vraag….heeft iemand een stappenplan om de Fritzboxen te wisselen.

Ik hoop eigenlijk dat ik de backup van mijn huidige huurbox kan omzetten naar de nieuwe koopbox en dat daarmee alles weer goed staat.

Benieuwd naar de oplossing….., alvast dank in ieder geval.

 

groet Ron

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Slim dat je de box zelf gaat kopen, scheelt best wel wat per maand. Vergeet echter niet dat je met die 7,50 extra per maand ook betaald voor de support op de box. De meeste KPN medewerkers weten dan niet waar je wat moet instellen. En daar was die 5,00 euro voor (+2,50 voor de box).

 

Ik denk dat het beste is om de box gewoon helemaal opnieuw in te stellen, weet niet of je iets speciaals hebt qua configuratie. Zoals DMZ? Maar anders is het vrij simpel


Als je dezelfde fritzbox gaat kopen, kun je van je oude box een backups maken. En deze overzetten naar de nieuwe. 


Hoi @RonnieP . Wat bedoel je precies met wisselen? De gegevens die er op staan? 

Als jij zelf een box koopt kun je in je MijnKPN omgeving de huur fritzbox uitvinken en dan krijg je automatisch een retour melding.  Tot die tijd kun je idd een backup maken en die weer in je nieuwe box inladen. 


Allen dank voor de reacties.

Het bleek idd een zeer eenvoudige klus.

Oude (huur) Fritz afkoppelen. Wel eerst een back-up gemaakt.

Nieuwe geplaatst, aan de stroom en aan de DSL gehangen. Ingelogd, back-up teruggeplaatst.

Overige aansluitingen zoals TV ed aangesloten……..ff geduld en alles werkt top.

  • Vinkje afgevinkt om de huurbox weer in te leveren. Wordt allemaal perfect door KPN verwerkt.
  • Krijg nu idd geen ondersteuning meer, maar die heb ik sinds ik een FRitz gebruik ook echt niet meer nodig.

 


Allen dank voor de reacties.

Het bleek idd een zeer eenvoudige klus.

Oude (huur) Fritz afkoppelen. Wel eerst een back-up gemaakt.

Nieuwe geplaatst, aan de stroom en aan de DSL gehangen. Ingelogd, back-up teruggeplaatst.

Overige aansluitingen zoals TV ed aangesloten……..ff geduld en alles werkt top.

  • Vinkje afgevinkt om de huurbox weer in te leveren. Wordt allemaal perfect door KPN verwerkt.
  • Krijg nu idd geen ondersteuning meer, maar die heb ik sinds ik een FRitz gebruik ook echt niet meer nodig.

 

mocht je fritz ergens onstabiel mee worden gooi je back up overboord en doe restore factory settings > firmware update  en dan handmatig je setup.

je internet settings komen er al in via de profider omdat kpn geselecteerd kan worden.

meestal word je voip via kpn ook glijk erin gezet soms is een paswoord reset nodig.

even je wifi aperatuur en per box/ firm ware kan de poort voor TV verschillen zit nu op poort een zat op mn vorige fritz op poort 4. telefoon bedraad ..of via dect 

mail instellen voor raportage optioneel.

en even time server invoeren .. de default werkt maar daar is die organisatie niet happy mee.

optioneel adres boek vol proppen .. zelf gebruik ik die van mn dect handsetjes.

 

soms copyeer je bugs met een back up of werkt het niet als hij een veruoderde firmware had.

 

 


mocht je fritz ergens onstabiel mee worden gooi je back up overboord en doe restore factory settings > firmware update  en dan handmatig je setup.

Vermoed dat @RonnieP met de huur-box eerder al een uitgebreide netwerk set-up had opgezet.
En alleen om die reden al een back-up wilde maken, om in de nieuwe box te zetten.
Om al het extra werk van alles opnieuw in moeten stellen te vermijden.

Van de grond af aan opnieuw beginnen kan altijd.
Maar is eigenlijk de laatste optie om voor te willen kiezen.