Skip to main content

Op woensdag 30 september hebben wij onze verouderde V9 Experia Box omgeruild voor de huidige, gangbare V10 Box. Thuis alles aangesloten, maar helaas kregen wij geen internetsignaal door. In een telefonisch gesprek met de KPN Klantenservice werd ons gezegd dat KPN nog een V9 signaal naar ons adres zond en dat onze V10 box dat signaal niet kon ontvangen. Er zou spoedig (de volgende dag of uiterlijk de dag daarna) een installatiemonteur langskomen. Op de bewuste tweede dag (vrijdag 2 oktober) hebben wij echter geen monteur gezien. Een belletje met de KPN Klantenservice leverde ons de volgende kennis op: er was geen notitie gemaakt van onze melding van 30 september maar de volgende dag (zaterdag 3 oktober) zou tussen 8 en 10 uur ’s ochtends de monteur langskomen. Om 10 uur nog geen monteur gezien. Wederom met de KPN Klantenservice gebeld. Weer was er geen notitie gemaakt van onze storingsmelding. Op z’n vroegst zou maandag(!) 5 oktober de storingsmonteur langskomen. Ik gaf aan dat ik er niet akkoord mee ging, we waren al drie dagen verstoken  van zowel internet als tv, het moest vandaag geregeld worden. Ik werd in de wacht gezet terwijl de medewerker overlegde over een mogelijke oplossing. We kregen het aanbod dat we 100 gig zouden krijgen op onze telefoon waarmee we dan de tijd konden overbruggen naar de afspraak met de monteur. Prima oplossing, ware het niet dat dit onmogelijk was daar wij als provider voor telefonie geen KPN of Telfort hadden. Er werd gezocht naar een volgende oplossing. Die kwam: er zou ons een noodmodem opgestuurd worden waarmee we tijdelijk internetverbinding zouden hebben totdat de monteur langs kwam. Die kon echter niet op die bewuste dag (zaterdag) bezorgd worden en op zondag werd er niks bezorgd. M.a.w. de noodmodem zou op de dag bezorgd worden dat de storingsmonteur langs kwam. Ook dit was dus geen oplossing. Ik gaf aan een klacht in te zullen dienen bij KPN en af te wachten tot maandag dat de storing verholpen was. Op maandag werd ik echter gebeld door de KPN montagedienst dat de monteur ziek was en die dag dus niet langs zou komen. Hierop heb ik mijn ongenoegen geuit en mogelijke oplossingen aangedragen: de afspraak van iemand die niet al vijf(!) dagen zat te wachten op een monteur zou verzet kunnen worden (waarom wordt de afspraak van iemand waar bij al twee eerdere afspraken niet zijn nagekomen verzet)? KPN stuurt naar 17.00 een monteur langs en betaalt die driedubbel uit. Maar dit was allemaal niet mogelijk. KPN doet geen moeite om zijn klanten (ikzelf ben nu bijna 15 jaar klant bij KPN) te behouden. Gezien de belabberde service die KPN geleverd heeft, ben ik heel benieuwd of zij met een genereus aanbod komen om mij als klant te behouden. Niet alleen het vergoeden van het door mij betaalde geld voor niet-geleverde diensten, ook als tegemoetkoming van de gemaakte kosten door het missen van internet. Buiten het zakelijke gedeelte ga ik ervan uit dat KPN ook wel een geste zal doen om dit ongemak goed te maken. Zo niet, dan vertrek ik eerdaags naar een andere provider, een provider die in tegenstelling tot KPN wel z’n best doet om z’n klanten te behouden.    

In een telefonisch gesprek met de KPN Klantenservice werd ons gezegd dat KPN nog een V9 signaal naar ons adres zond en dat onze V10 box dat signaal niet kon ontvangen.

Wat een ongelooflijke onzin heeft die "medewerker" van KPN klantenservice jou opgehangen, er is helemaal geen V9 signaal of V10 signaal.


Hoe ben je aan die V10 gekomen, via KPN? Of je je die op een andere manier aangeschaft? In dat geval kan het een Telfort model zijn en die hebben een iets andere firmware die niet werkt bij KPN en vice versa (weet ik uit ervaring). Ik vraag dit omdat KPN standaard geen V10 meer uitlevert, tenzij je DSL-pairbonding hebt. 


Hoi @Ramon1980, welkom! Jammer te horen dat dit zo is gelopen. Is er inmiddels al wel een monteur bij je geweest? Hoe is dat afgelopen? Als het probleem aan ons ligt, dan vergoeden we natuurlijk de abonnementskosten over de periode dat je geen diensten hebt gehad. Vul daarvoor dan even je forumprofiel in.Â