Skip to main content

Deze snelheden halen we hier maar. We hebben een Hussel abonnement 50 mbit met 4G extra erbij maar als de een Fifa en de ander Fortnite doet is het zeer sloom. Je kunt niet gamen dan. Dan hebben we de tv ook nog uit. Hoe kan dit? Sinds 2 weken hebben kpn maar het is drama

 

Hier een tevreden gebruiker van sneller internet buitengebied.  Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Ja hebben we gamen via kabels zelfs. 


 


Je hebt al eerder aangegeven dat je maar 1 ledje qua ontvangst heb. Is dat nog zo of heb je het 4g modem verplaatst.  Op de site kan je zien wat jouw positie tov de zendmasten is. https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten is die een beetje gunstig? Eventueel screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Volgens de monteur was dit de beste plek voor het 4G modem. 


Maar heb je zelf verder niks gedaan??


Nee is ook niet mogelijk qua kabels. 


Ok Ter info; je kan tussen het 4g modem en het normale modem best een kabel doen van 50mtr Dus die hoeft niet perse naast het gewone modem te staan. Ik moest ook echt wel zoeken naar een goeie plaats en ik haal met gemak er 30Mbit/s bij.


Okay bedankt. Zal lastig worden. 


Hoi @Berndhenk en bedankt voor je berichtje. Ik zie dat @Joep1965 je al van de nodige nuttige informatie omtrent je probleem heeft voorzien. Is het nog gelukt om een andere/betere plek te vinden voor het 4g modem?


Het helpt allemaal niks. Het is gewoon waardeloos internet. Ga het ook opzeggen. 


Jammer om te lezen maar zo te lezen heb je je besluit al genomen. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik het wel graag!


Wat moet ik dan. Je kunt hier niet met 2 personen Fifa online spelen en dan ook nog TV kijken. Echt slecht van KPN. En dan betaal je daar dik voor. 


En hoe game je als ik vragen mag; met een bekabelde verbinding of via de Wi-Fi?


Bekabeld anders komt het helemaal niet goed. 


En kun je eens een laptop of pc direct met kabel aansluiten op je Experia Box en dan eens een speedtest uitvoeren? Ik ben benieuwd wat voor snelheid je dan precies haalt.


 


Daar is niks mis mee lijkt me. Is dat met 1 streepje ontvangst??


Is waardeloos voor ons. 1 tv 1x fifa en 1x Fortnite kan het niet aan


Welke provider had je voor kpn?


Toen woonden we ergens anders en hadden we Caiway. Dat was perfect. 


Ok. Ziggo levert ook niet?


Nee


Dat is het nadeel van wonen in het buitengebied.  Ik ken het. Geen riolering, geen aardgas en geen super snel internet. Het enige wat je kan doen is optimaal gebruik maken van het 4g modem. Hoog en goed uitrichten. Meer kan je niet doen.


 

Dat is geen slechte snelheid die je hier hebt gemeten en naar mijn idee is dat voldoende bandbreedte om tegelijkertijd online games te kunnen spelen. Hoe uiten de problemen zich in de praktijk? Valt de verbinding tijdens het gamen weg, hapert deze of krijg je bepaalde meldingen of foutcodes te zien? Je gaf eerder aan dat dit sinds 2 weken speelt; als ik het goed begrijp was het voor die tijd dus geen probleem om op hetzelfde moment zowel Fifa als Fortnite te spelen?