Skip to main content

De wifi in ons appartement werkt echt dramatisch. Als ik een wifi-check doe, komt er alleen uit dat ik een wifi versterker kan aanschaffen, terwijl de beloofde behaalde standaard snelheid gewoon voldoende zou zijn. Echter wordt deze simpelweg niet gehaald, dus wil ik hier graag z.s.m. een oplossing voor.

Zelfs met wifiversterkers, werkt het internet op dit moment nog altijd slecht, enkel als we de woonkamer deur open hebben werkt het een beetje, maar dan nog is het heel slecht en langzaam.

Onze TV gaat ook via het internet en omdat het internet dus eigenlijk heel slecht werkt, kunnen wij ook niet normaal tv kijken. Deze loopt telkens vast..

Hoe kan dit opgelost worden? Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is. Overigens hebben wij ook van andere bewoners in het appartementencomplex gehoord dat ook bij hen het internet van KPN waardeloos werkt en Ziggo veel beter is..

Hallo @LVerbeek werkt bekabeld gemeten alles wel goed en behaal je dan ook de abosnelheid?

 


Wat bedoel je hier precies mee en waar zou ik dit kunnen zien? Dan zal ik dit even controleren!


Hallo @LVerbeek als je een laptop hebt met Windows 10/11, installaleer daar vanuit de MSStore de Ookla speedtest-app. Sluit de laptop rechtstreeks aan op de modem/router en verder alle overige (draadloze) apparatuurt uit.

Stel, je hebt een abo van 100Mbit/s, moet deze dat bekabeld ruimschoots kunnen halen.

Iedere abo-snelheid van 50Mbit/s tot 1.000Mbit/s moet bekabeld gehaald kunnen worden als alles goed werkt.

Draadloos meten is zinloos en geeft geen goede resultaten.

Succes.

 


 


Goedemiddag,

Ik heb alleen een Macbook, dus dat gaat hem niet worden. Meerdere bewoners hier in het complex klagen over de slechte verbinding, lijkt me dus belangrijk voor KPN om hier iets aan te doen.

Verbinding gaat via Glasvezel. Als dit niet verbeterd kan worden, ga ik snel de overstap naar een andere provider maken.


Natuurlijk is er bij jou goed wifi mogelijk eb we gaan je daarbij helpen.  Welk type modem heb je en waar staat het modem.  Wel erg jammer dat je geen bekabelde pc of laptop hebt want we zullen nooit weten wat er aan snelheid binnen komt. Heb je dit soort dingen in huis?

 


Nee, die heb ik niet ontvangen.


Nee, die heb ik niet ontvangen.

Gelukkig want die geven vaak een hoop ellende.  En het antwoord op de andere vragen?


Wat kan er nu gedaan worden zodat de verbinding sneller en beter zal worden? Ik weet zeker dat de beloofde snelheid sowieso bij lange na niet gehaald zal worden. Ik heb zelfs met wifi versterkers geprobeerd, verbeterd wel iets maar vooral de TV heeft dan nog altijd onvoldoende verbinding om uberhaupt normaal beeld te krijgen dat niet vast loopt.


@LVerbeek het belangrijkste is dat in ieder geval de snelheid tot aan het modem goed en stabiel is. Je geeft aan dat je zelf een Macbook hebt en bedraad meten niet mogelijk is. Is er niet iemand anders die een PC of laptop heeft die even voor een speedtest bekabeld aangesloten kan worden?

En wat betreft wifi, is die traag? Of verbreekt de verbinding? En maakt het uit hoe ver je van het modem af bent? Of is deze ook slecht in de buurt van het modem? Geef als laatste ook aan hoe lang dit aan de hand is en welke Experia Box je hebt.Â