Skip to main content

Ik krijg sinds kort golven van traag internet ik heb de laatste jaren consistent rond de 16ms binnen videospellen die ik speel, maar sinds een week of 1-2 krijg ik vaak zonder enige reden 700+ms.
Dit heeft ook impact op mijn internet want als ik websites openen wil of fotos laden wil via het internet duurt het dermate lang dat hij af en toe gewoon nog als van ouds van boven naar beneden in lagen de foto laad, en dat in 2023….. Dit gebeurd rond de 20x per dag en houd dan aan voor 1 tot 5 minuten.

Ik heb een experiabox V10 en de status van de lichten is als volgt:
-Services               -oranje of rood
-Eco                      -Uit
-Internet               -Groen
-Wireless              -Groen
-Power                  -Groen

Voor wat ik weet hebben we geen glasvezel ik heb zo’n 5-7 jaar geleden volgens mij gehoord dat het er wel aan zou komen en de kabeltjes zie je zo nu en dan ook uit de stoep steken maar het ligt volgens mij niet vast.

Een rood lampje geeft bijna altijd aan dat er een probleem is tussen het modem en de centrale. Weet u hoe u in kan loggen in het modem?


Ja heb wel vaker via die chinese website wat settings verandert met portforwarding, en het wifi kanaal aangepast. Maar heb dat denk al een jaar niet gedaan en het probleem heb ik pas sinds een paar weken.


Wilt u dat dan nog een keer doen? Ga naar status en dan naar geavanceerd.  Van geavanceerd zou ik graag een screenshot zien. Gaat dat lukken?


De problemen heb ik trouwens via bekabeld internet, en dit probleem komt voor op beide mijn pc en laptop die ook beide direct met de router bekabeld zijn.


 


 


U heeft het waarschijnlijk al gezien. Line 1 is dood. Bel de klantenservice 0800-0402 en zeg dat u pairbonding heeft maar dat er 1 line is uitgevallen.  Er zal een monteur moeten komen.


Hartelijk bedankt voor de hulp en een fijne avond nog!