Skip to main content

Zojuist weer een ongemotiveerde kpn monteur gehad over de vloer.. maar ik kom geen stap verder.

diverse bewoners hebben kpn tv en internet aansluiting. 
Hier op het forum diverse antwoorden gehad, zoals signaal in de hoofdcentrale aanzetten zodat de monteur met meet instrument het signaal kan opzoeken. 

deze monteur deed niets het enige advies kreeg je muur slopen om het signaal te zoeken, in deze muur moet oom de blauwe kabel zitten, deze monteur deed helemaal niets dit de 2 e al kpn.

Weet iemand hoe ik het signaal in me muur kan vinden en met welk apparaat.

En ik zojuist gelezen dat provider tot de aansluiting kan verzorgen en na het isra punt is dit de verantwoording voor de klant , dit verwijt kreeg ik ook andersom naar me hoofd geslingerd.

met iemand raad? Kpn stuurt niemand ook niet de monteurs, ik sta met de rug tegen de muur.
 

Ik kom net ook achter dat ze een glasvezelmonteur hebben gestuurd...😡 ik hang nu aan de lijn of morgen adsl monteur komt. Ik doe het werk van kpn medewerkers, maar kreeg een beetje hulp maar dat is te veel gevraagd ben ik bang


Ze weten niet wat voor monteur er morgen komt, hoe moet ik als klant weten welke monteur komt, de medewerker geeft aan dat er mogelijk morgen weer een monteur komt die voor glasvezel is..het probleem wordt nu bij de klant gelegd?😡


Dit is nu al uw derde topic over hetzelfde. Zinloos en onoverzichtelijk.  Een kabel vinden onder een dikke stuclaag gaat gewoon nooit lukken.


Net gebeld de medewerker van zojuist heeft mij aangegeven dat hij niet kan verzekeren dat er een kopermonteur morgen komt, wie kan dat wel bij kpn?


Dit is nu al uw derde topic over hetzelfde. Zinloos en onoverzichtelijk.  Een kabel vinden onder een dikke stuclaag gaat gewoon nooit lukken.

Is er mogelijkheid dat er een nieuwe aansluiting wordt gemaakt?


@fremar heb je bij andere bewoners in het flat al gevraagd waar het aansluitpunt bij hun zit onder de stuclaag en een nieuw ISRA punt aanleggen als dat al kan gaat je aardig in de papieren lopen


@fremar heb je bij andere bewoners in het flat al gevraagd waar het aansluitpunt bij hun zit onder de stuclaag

Ik ben zojuist bij de boven buurvrouw geweest en de maat van raam tot isra punt gemeten en van de grond tot isra punt. Ik heb een gat in de muur gemaakt maar zie niets,


Ik denk dat je een goede installateur moet zoeken. Die hebben volgens mij een meetapparaat waarmee ze een kabel in de muur kunnen zoeken. Zo'n apparaat werkt op basis van magnetisme. Het "voelt" de koperen kabel.


Dit is nu al uw derde topic over hetzelfde. Zinloos en onoverzichtelijk.  Een kabel vinden onder een dikke stuclaag gaat gewoon nooit lukken.

Is er mogelijkheid dat er een nieuwe aansluiting wordt gemaakt?

Als de betreffende aansluiting het eerste punt in huis is na de centrale dan is dat zo goed als onmogelijk. De kabel is dan geheel weggewerkt in de muur. Het enige is om bij buren te kijken waar zij de aansluiting hebben en op dat punt de muur open hakken in de hoop dat de aansluiting ook bij u daar zit.  Die kans is natuurlijk groot. Dit zult u zelf moeten of laten doen. De bijbehorende kosten zijn ook voor u. Wellicht kunt u die verhalen bij de eigenaar mits het een huurwoning betreft. 


Ik denk dat je een goede installateur moet zoeken. Die hebben volgens mij een meetapparaat waarmee ze een kabel in de muur kunnen zoeken. Zo'n apparaat werkt op basis van magnetisme. Het "voelt" de koperen kabel.

Hoi Nick hoe kom hieraan ze weten niet bij 0800 of morgen koper of een glasvezelmonteur komt hoe weet ik dan of ik dr juiste monteur hebt?


@fremar https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm


Ik denk dat je een goede installateur moet zoeken. Die hebben volgens mij een meetapparaat waarmee ze een kabel in de muur kunnen zoeken. Zo'n apparaat werkt op basis van magnetisme. Het "voelt" de koperen kabel.

Hoi Nick hoe kom hieraan ze weten niet bij 0800 of morgen koper of een glasvezelmonteur komt hoe weet ik dan of ik dr juiste monteur hebt?

Ze bevestig zojuist dat ik vanochtend een glasvezelmonteur op bezoek heb gehad. Maar deze monteur zegsman ook niets of zoek ook geen oplossing jihad hij dat gezegd dan had ik daar meer van geweten.


Wat voor uitslag krijg je via onderstaande link op jou adres

 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/


Wat voor uitslag krijg je via onderstaande link op jou adres

 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Ja er is signaal groen en 106.

maar ik heb geen isra punt in me huis.

zojuist kpn netwerkbeheer gebeld.. die verwijs me weer door naar kpn 08000402.

 


Wat voor uitslag krijg je via onderstaande link op jou adres

 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Ja er is signaal groen en 106.

maar ik heb geen isra punt in me huis.

zojuist kpn netwerkbeheer gebeld.. die verwijs me weer door naar kpn 08000402.

 

 


U moet hiervoor echt niet bij kpn zijn. Bel een paar installateurs in de omgeving en leg ze de vraag voor.


U moet hiervoor echt niet bij kpn zijn. Bel een paar installateurs in de omgeving en leg ze de vraag voor.

Dus zoek het maar uit klant, ik weet niet welke installateurs ik moet hebben. Hoe heet zoiets ? Ik ben hierin een leek


Ik begrijp uit de info dat ik bij mijnaansluitinh moet zijn. Mijn aansluiting stuur mij naar kpn. Kpn stuur een installatiemonteur die over glasvezel gaat ? 


Ik begrijp uit de info dat ik bij mijnaansluitinh moet zijn. Mijn aansluiting stuur mij naar kpn. Kpn stuur een installatiemonteur die over glasvezel gaat ? 

Ik vraag om hulp ik wil er desnoods voor betalen, maar ik krijg geen duidelijkheid. Ze sturen morgen weer een monteur maar ze weten niet wat.


Wat voor uitslag krijg je via onderstaande link op jou adres

 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Ja er is signaal groen en 106.

maar ik heb geen isra punt in me huis.

zojuist kpn netwerkbeheer gebeld.. die verwijs me weer door naar kpn 08000402.

 

 

Kun je een printscreen plaatsen van de uitslag staat daarin alleen koper of ook glasvezel bij


De aanleg van kabels tot het ISRA-punt is de verantwoordelijkheid van Welkom bij KPN NetwerkNL | Home. Maar als het IS/RA-punt om wat voor reden dan ook is weggewerkt is de eigenaar aansprakelijk voor de kosten van het herstel. Ik weet niet of u de eerste bewoner bent. Zo nee, dan kunt u de kosten als een verborgen gebrek wellicht nog verhalen op de vorige eigenaar. Als het een huurflat betreft moet u daarvoor bij de verhuurder (woningbouwvereniging) zijn.


Het enig wat ik begrijp is dat kpn moet gaan opzeggen want er is geen mogelijkheid dat ik wordt geholpen door een monteur en dat er geen mogelijkheid is voor mij terwijl mijn bovenburen en naast welkpn hebben.


De aanleg van kabels tot het ISRA-punt is de verantwoordelijkheid van Welkom bij KPN NetwerkNL | Home. Maar als het IS/RA-punt om wat voor reden dan ook is weggewerkt is de eigenaar aansprakelijk voor de kosten van het herstel. Ik weet niet of u de eerste bewoner bent. Zo nee, dan kunt u de kosten als een verborgen gebrek wellicht nog verhalen op de vorige eigenaar. Als het een huurflat betreft moet u daarvoor bij de verhuurder (woningbouwvereniging) zijn.

Nee ik ben niet de eerste bewoner de vorige bewoner gaf aan dat hij geen kpn heeft gehad en nooit is aangesloten.


@fremar  

Geen ISRA punt in huis? | Electronica: Telecom (infonu.nl)

Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen

Mijn advies; zet je zoek(:wink: ) opdracht op een website bijv. marktplaats of werkspot en de monteurs met de juiste apparatuur zullen zich hopelijk melden.

Ook vraag ik me af of je geen coax-aansluiting hebt in je appartement voor bijv. Ziggo ?

De monteur van KPN provider gaat je niet helpen en ik vrees die van KPN NetwerkNL ook niet.


U moet hiervoor echt niet bij kpn zijn. Bel een paar installateurs in de omgeving en leg ze de vraag voor.

Dus zoek het maar uit klant, ik weet niet welke installateurs ik moet hebben. Hoe heet zoiets ? Ik ben hierin een leek

Als je vanmiddag in de woonkamer op een bepaald stopcontact plots geen stroom meer hebt, wie bel je dan?

Wat is het voor flat? Huur of koop? Is er een beheerder die er wat zinnigs over kan zeggen? Is er onder ergens een technische ruimte waar alle telefoonkabel van alle woningen samenkomen? Is uw kabel daar ook bij?