Skip to main content

Zojuist weer een ongemotiveerde kpn monteur gehad over de vloer.. maar ik kom geen stap verder.

diverse bewoners hebben kpn tv en internet aansluiting. 
Hier op het forum diverse antwoorden gehad, zoals signaal in de hoofdcentrale aanzetten zodat de monteur met meet instrument het signaal kan opzoeken. 

deze monteur deed niets het enige advies kreeg je muur slopen om het signaal te zoeken, in deze muur moet oom de blauwe kabel zitten, deze monteur deed helemaal niets dit de 2 e al kpn.

Weet iemand hoe ik het signaal in me muur kan vinden en met welk apparaat.

En ik zojuist gelezen dat provider tot de aansluiting kan verzorgen en na het isra punt is dit de verantwoording voor de klant , dit verwijt kreeg ik ook andersom naar me hoofd geslingerd.

met iemand raad? Kpn stuurt niemand ook niet de monteurs, ik sta met de rug tegen de muur.
 

Om de boel even duidelijk te maken: KPN B.V. bestaat uit een aantal bedrijfsonderdelen, die soms (vanwege concurrentiebedingen) onafhankelijk van elkaar werken. De provider kpn (van wie dit forum is) leveren monteurs die in principe werken vanaf het IS/RA-punt. Is dat er niet dan kunnen ze niet veel doen, dus of je dan een glasvezel- of kopermonteur treft: dat maakt niet veel uit. KPNNetwerkNL (zie de link in mijn vorige post) levert de aansluiting tot en met het IS/RA-punt. Maar met dat laatste bedrijfsonderdeel kun je alleen contact krijgen via de klantenservice op hun website, dus niet via dit forum of via 0800-0402 (dat is alleen van de privider kpn). Dat moet je zelf doen. 


Als je vanmiddag in de woonkamer op een bepaald stopcontact plots geen stroom meer hebt, wie bel je dan?

 

Je buurman, of ie misschien een spanningzoeker heeft :grin:


U moet hiervoor echt niet bij kpn zijn. Bel een paar installateurs in de omgeving en leg ze de vraag voor.

Dus zoek het maar uit klant, ik weet niet welke installateurs ik moet hebben. Hoe heet zoiets ? Ik ben hierin een leek

Als je vanmiddag in de woonkamer op een bepaald stopcontact plots geen stroom meer hebt, wie bel je dan?

Wat is het voor flat? Huur of koop? Is er een beheerder die er wat zinnigs over kan zeggen? Is er onder ergens een technische ruimte waar alle telefoonkabel van alle woningen samenkomen? Is uw kabel daar ook bij?

Het is koop appartement. 
dat u het weet waar u terecht kan voor bepaalde zaken dat wil niet zeggen dat alle mensen dit weten.

ik heb geen idee of hier een kast aanwezig is binnen het gebouw. Ik weet wel dat de centrale op 43 meter afstand staat.

nee de kabel van ziggo is in het verleden opnieuw aangelegd. Ik zag bij de bovenbuurvrouw dat ze oude en een nieuwe hadden. De oude werkt niet meer dit is vannziggo. Daar vlak in buurt zat haar isra punt de wandcontactdoos van kpn.


Niemand in de kennissenkring met een leidingdetector?

 


Niemand in de kennissenkring met een leidingdetector?

 

Ik de goedkoopste van bosch geprobeeerd maar deze bleef rood aangeven. Weet iemand welke kabel of signaal van kpn ziet want niet alle leidingdetector zien kpn kabel


Zojuist op advies van een kpn medewerker een aanvraag ingediend bij mijnaansluiting.nl en de aanvraag is afgewezen ik moet voor glasvezel bij kpn zijn. Maar ik heb geen glasvezel ik heb koper.

Bij wie moet ik zijn?

 

 

 


Vraag iemand van het VVE bestuur eens hoe het werkelijk zit en heb je al eerder gevraagd om een printsceen hier neer te zetten van de fourstack uitslag daain kan ik precies zien of er wel glasvezel beschikbaar is

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/


Vraag iemand van het VVE bestuur eens hoe het werkelijk zit en heb je al eerder gevraagd om een printsceen hier neer te zetten van de fourstack uitslag

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl


Vraag iemand van het VVE bestuur eens hoe het werkelijk zit en heb je al eerder gevraagd om een printsceen hier neer te zetten van de fourstack uitslag

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Hierbij de printscreen, als ik bij de Vve vraag die weet toch ook niet waar de telefoonlijn zit.


Tja, ik denk dat het @jimny om het rechter (niet getoonde) deel van de webpagina gaat. Verder zie ik dat je met koper zelfs over paribonding kunt beschikken, zodat je de dubbele snelheid (212 Mb/s) zou kunnen halen: wie heeft er nog glasvezel nodig?. Daarvoor heb je wel een IS/RA-2 nodig. Heb je nu al eens contact opgenomen met KPNNetwerkNL (zie de link in één van mijn vorige posts)?


Tja, ik denk dat het @jimny om het rechter (niet getoonde) deel van de webpagina gaat. Verder zie ik dat je met koper zelfs over paribonding kunt beschikken, zodat je de dubbele snelheid (212 Mb/s) zou kunnen halen: wie heeft er nog glasvezel nodig?. Daarvoor heb je wel een IS/RA-2 nodig. Heb je nu al eens contact opgenomen met KPNNetwerkNL (zie de link in één van mijn vorige posts)?

Hoi Henk, dat heb ik diverse malen gedaan en dan wordt ik verwezen naar kpn 0800-0402 nummer..

we weten niet waar de telefoonlijn is, ik kreeg vanochtend een monteur die me ook niet verder hielp ik kreeg als advies om de muur te slopen. met dhr Krui… die verwees me ook naar 0800 nummer


@fremar  Nou, voor die € 245,90 per maand aan servicekosten mag u toch echt wel wat meer hulp verwachten van die VvE, om nog maar te zwijgen van hun onderhoudsplan waar JA achter staat…… :scream:

VvE checklist

Inschrijving KvK

Ja

Jaarlijkse vergadering

Ja

Periodieke bijdrage

Ja (€ 245,90 per maand)

Reservefonds aanwezig

Ja

Onderhoudsplan

Ja

Opstalverzekering

Ja

En wat te denken van deze : 

Voorzieningen

Lift, natuurlijke ventilatie en TV kabel


foto verwijderd


@fremar  Nou, voor die € 245,90 per maand aan servicekosten mag u toch echt wel wat meer hulp verwachten van die VvE, om nog maar te zwijgen van hun onderhoudsplan waar JA achter staat…… :scream:

VvE checklist

Inschrijving KvK

Ja

Jaarlijkse vergadering

Ja

Periodieke bijdrage

Ja (€ 245,90 per maand)

Reservefonds aanwezig

Ja

Onderhoudsplan

Ja

Opstalverzekering

Ja

En wat te denken van deze : 

Voorzieningen

Lift, natuurlijke ventilatie en TV kabeli

 Ik ga niet over VVe discussiëren. Ik ben op zoek naar een oplossing


@fremar  Je begrijpt me niet helemaal. Je hebt dat appartement gekocht met de voorzieningen zoals aangegeven op dat adres. Dan mag je er dus vanuit gaan dat die voorzieningen ook aanwezig zijn, toch?Dus inclusief aansluiting voor een TV kabel, zoals vermeld. Die heb je niet zeg je steeds. Ik zou wel weten wie wakker te porren dan !


@HansaanZet de VVE is niet verantwoordelijk voor de nutsvoorzieningen 


@jimny  dat klopt, maar ze doen of zelf onderhoud aan de woning of ze besteden dat uit en in beide gevallen lijkt het mij stug dat ze niet weten waar leidingen horen te zitten. Ook staat aangegeven dat er een kabel voor de TV aanwezig moet zijn en TS zegt deze ook niet te kunnen vinden. Maar goed , dat is aan TS.


 


 

@Henk2304 hierbij nogmaals de print


@fremar heb je nog een telefoonnummer van de vorige eigenaar van je flat , wellicht weet die waar het isra punt ongeveer zit en anders zelf een monteur bestellen die de leiding kan lokaliseren 


@fremar heb je nog een telefoonnummer van de vorige eigenaar van je flat , wellicht weet die waar het isra punt ongeveer zit en anders zelf een monteur bestellen die de leiding kan lokaliseren 

De vorige bewoner heb ik al contact mee gehad die heeft 16 jaar hier gewoond en weet niet waar de kpn aansluiting zit hij heeft ziggo gehad.


Nou morgen monteur 3 en niemand kan mij helpen of wat dan ook.

volgens mij ben ik de enige in Mederland dat het aansluiting niet te vinden is.

sorry voor me geagiteerheid maar ik weet niet wat voor monteur, wat hij komt doen, wat hij kan betekenen en hoop dat hij geen vervelende lichaamskracht bij zich heeft.


Nou morgen monteur 3 en niemand kan mij helpen of wat dan ook.

volgens mij ben ik de enige in Mederland dat het aansluiting niet te vinden is.

sorry voor me geagiteerheid maar ik weet niet wat voor monteur, wat hij komt doen, wat hij kan betekenen en hoop dat hij geen vervelende lichaamskracht bij zich heeft.

Hier op het forum zitten een hoop medeklanten die de mensen proberen te helpen en dat je geagiteerd bent is wel logisch hoor, zou iedereen zijn.


Weet iemand met welke leidingzoeker je de telefoonlijn kan opzoeken?

ik heb de goedkoopste van bosch al geprobeerd maar deze bleef piepen.

welke ervaring heb jij ?


Nou morgen monteur 3 en niemand kan mij helpen of wat dan ook.

volgens mij ben ik de enige in Mederland dat het aansluiting niet te vinden is.

sorry voor me geagiteerheid maar ik weet niet wat voor monteur, wat hij komt doen, wat hij kan betekenen en hoop dat hij geen vervelende lichaamskracht bij zich heeft.

Hier op het forum zitten een hoop medeklanten die de mensen proberen te helpen en dat je geagiteerd bent is wel logisch hoor, zou iedereen zijn.

Dat begrijp ik maar er zij al 2 monteur geweest en ik kom geen stap verder.. vandaag weer zo, krijg het advies om een muur te breken van 4 meter om de telefoonkabel te vinden.. ik ben gek.. en daar kon ik het mee doen… morgen komt monteur 3..