Skip to main content

beste, ik ben in quarantaine geplaatst door het absurde team. ik heb alles wat ze aanbevelen te doen gedaan maar nog wil het probleem zich niet oplossen. we zitten al een dag zonder internet maar het abusr team reageerdnergens op. op dit moment doet de vaste telefoon het niet meer. ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen. graag zsm een oplossing

Hoi @JHurxkens, welkom op het forum. 
Jammer te horen dat je geblokkeerd bent. Als je door Abuse geblokkeerd wordt, gebeurt dit omdat er via jouw verbinding misbruik heeft plaatsgevonden. Dit gebeurt in de meeste gevallen onbewust. Op zo'n moment wordt dan je verbinding tijdelijk geblokkeerd om andere klanten te beschermen en jou de gelegenheid te geven. Tijdens die blokkade kun je echter nog wel bepaalde websites benaderen. Dit gaat dan om websites op het gebied van beveiliging en antivirus, updates, internetbankieren, en e-mail. De KPN webmail is dan ook nog wel te gebruiken.

Daarnaast krijg je een vangpagina te zien als je geblokkeerd bent. Op die vangpagina staat een link naar het contactformulier. Daarnaast wordt die informatie ook per e-mail naar het bij ons bekende contact e-mailadres gestuurd. Heb je geen link naar het contactformulier? Dan kun je via de webmail mailen met Abuse op abuse@kpn.com.


Ik ben ook ooit eens op zwart gezet door het abuse team, niet leuk .. Maar wel begrijpelijk. Als je doet wat ze van je vragen, en daarna de dingen laat zien (log files / scherm afdruk o.i.d.) Dan ben je in no-time gewoon weer aangesloten :-)


Ik begrijp wel waarom ze je in quarantaine plaatsen en dat vind ik ook heel goed dat ze dit doen. Alleen ik heb al hun adviezen wat ze aandragen in een standaard mail gedaan en dan wordt ik er weer uitgehaald. Na een week weer hetzelfde liedje terwijl nu niks meer is aangesloten en vervolgens vraag ik om advies en dan krijg ik weer een standaard mail met de tekst. We geven u weer vrij en vertrouwen er op dat het probleem zich niet meer voordoet. Nogmaals ik begrijp het maar kom dat aub met hulp op deze manier voel ik me voor de gek gehouden en zo is het dus al weken aan de gang maar er komt geen oplossing. 


Wat is de reden die het abuseteam geeft voor het in quarantaine stellen van jouw aansluiting?

Welke acties wil het abuseteam dat jij uitvoert om het probleem te verhelpen?

Heb jij op jouw Experia Box een apparaat als DMZ Host gedefinieerd?


Ik krijg de melding :

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben wederom een melding over uw internetverbinding ontvangen waaruit blijkt dat er een apparaat aangesloten is geweest dat werd misbruikt voor het uitvoeren van DDoS aanvallen

terwijl er niks is aangesloten ik heb de experiabox gereset nieuwe WW erop gezet WIFI uitgezet en op het bewuste tijdstip was er niks aangesloten.


Hallo @JHurxkens , heb je een eigen file- of mail-server draaien of een NAS aangesloten die niet goed geconfigureerd is of hebben anderen (via wifi) toegang (gehad)?

 


Ik krijg de melding :

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben wederom een melding over uw internetverbinding ontvangen waaruit blijkt dat er een apparaat aangesloten is geweest dat werd misbruikt voor het uitvoeren van DDoS aanvallen

terwijl er niks is aangesloten ik heb de experiabox gereset nieuwe WW erop gezet WIFI uitgezet en op het bewuste tijdstip was er niks aangesloten.

Is er in de periode voorafgaand aan die tweede keer dat je in quarantaine geplaatst werd wel een apparaat aangesloten geweest?

Heb jij apparaten moeten scannen en zo ja, met welke virusscanner?


Er is een MacBook aangesloten en met de Scandinavische programma’s van hun werken niet op Apple. Heb er zelf wel mcafee op draaien