Skip to main content

Goedenavond,

Een aantal weken geleden is bij mij glasvezel aangelegd door Glasdraad Landelijk Noord.

Echter bij het installeren door de KPN monteur bleek er met de aansluiting iets mis te zijn en kon het kastje niet bevestigd worden. Ik kreeg daarop een mail van KPN met een monteursbon dat de installatie niet gelukt was en dat ze later terug zouden komen. 

Omdat ik ervan uit ging dat Ziggo (mijn huidige aanbieder) pas werd afgesloten als de nieuwe verbinding in orde was (dit werd gemeld door KPN) heb ik verder niets gedaan.

Echter twee weken geleden op zaterdag bleek ineens internet, telefoon en TV (apps) van Ziggo afgesloten. Wij hebben het hele weekend zonder internet gezeten. De KPN medewerker zei niets voor me te kunnen doen en dat ik zelf contact moest opnemen met Ziggo.

Dat heb ik tot drie keer gedaan dat weekend. Uiteindelijk op maandagochtend om 5 uur (net voordat mijn vrouw en ik weer thuis aan de slag moesten) was ziggo weer aangesloten.

in het gesprek met Ziggo heb ik zelf maar een einddatum doorgegeven van wanneer het abonnement met ziggo weer opgezegd moest worden. De ziggo medewerker zei dat eigenlijk KPN dit zou moeten doen.

De maandag erop heb ik contact gezocht met KPN klantenservice via de telefoon: nadat ik via google het nummer van KPN had opgezocht. Want het was niet te vinden via de website.

De medewerker aan de telefoon zei dat KPN het nu ging oplossen en dat er serieus naar ons probleem zou gekeken worden. Inmiddels zijn we twee weken verder en heb ik wel een rekening van KPN en is mijn telefoonnummer van Ziggo nog steeds afgesloten.

Het is nog niet duidelijk wanneer Glasdraad Landelijk Noord  onze glasvezel aansluiting in orde komt maken. Ze hebben het erg druk.

Mijn vragen:

  • Wilt u ervoor zorgen dat wij niet per 28 december worden afgesloten bij Ziggo?
  • Kunt u ervoor zorgen dat onze telefoonlijn weer werkt?
  • Gaat u de rekening die we hebben gekregen en betaald is weer terugstorten op onze rekening.
  • Verder zou ik excuses voor het onterecht afsluiten van onze huidige aanbieder wel op zijn plaats vinden. In deze tijden van corona kan ik het me niet permitteren om een werkdag zonder internet te zitten.

 

Met vriendelijke groet,

Ivo van der Wegen, het abonnement staat op naam van mijn vrouw A.D. Khoenkhoen.

 

P.S. omdat ik op deze site geen enkele andere mogelijkheid zie om gewoon een vraag te stellen aan de klantenservice doe ik het maar hier. Erg onpersoonlijk en niet klantvriendelijk. Ik heb geen idee of deze aankomt. En ik begrijp dat iedereen kan meekijken. Vreemde dienstverlening.

Hallo @Ivo van der Wegen! Van harte welkom op ons KPN Forum. Fijn dat je ons gevonden hebt en goed dat je je vraag hier stelt. Zo te lezen kunnen we niet spreken van een vlekkeloze overstap, Jammer! 
Als ik je goed begrijp is het KPN abonnement per ongeluk geactiveerd. Hierdoor heeft Ziggo onbedoeld het signaal ontvangen de kraan dicht te draaien. Dit is inmiddels (dankzij jullie:clap:) hersteld. Omdat het KPN abonnement geactiveerd is, is het vaste-telefoonnummer alvast overgezet, waardoor jullie telefonisch niet te bereiken zijn. Klopt het wat ik zeg? 

Hebben jullie enig idee wanneer Glasdraad Landelijk Noord ongeveer tijd heeft om de kabel te repareren/controleren? Wij zijn namelijk afhankelijk van de glasvezelkabel om te leveren en kunnen daar zelf weinig in betekenen ben ik bang. 


Afijn, Als je het goed vindt, kijk ik uiteraard even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


beste lisa,

ik weet niet precies wat ik allemaal moet invullen voor jou om mee te kijken, maar ik heb net mijn klantnummer in het profiel ingevuld. ik hoop dat je me nu dan wel kunt helpen.

 

Groet

Ivo.


@Ivo van der Wegen Zou je ook nog je postcode, huisnummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN willen invullen in je profiel? Die hebben we nodig om de gegevens te controleren, ter bescherming van je privacy. Zou je weer een seintje willen geven zodra je jouw profiel hebt aangevuld met de gevraagde gegevens?


ik heb de gevraagde gegevens ingevuld. IBAN zie ik niet waar ik die moet invullen.

wat is dit omslachtig zeg. ik wil gewoon geholpen worden.


De gegevens invullen is helaas nodig anders kunnen wij niet op een fatsoenlijke manier verifiëren of we daadwerkelijk contact hebben met de juiste persoon. Uit jouw eerdere post maak ik dat je op dit moment gelukkig weer internet en tv van Ziggo hebt. 


Op de vragen die jij hebt gesteld heb ik volgende antwoorden:


1) Doordat het abonnement aan de KPN zijde per abuis is geactiveerd kunnen wij nu ook niet meer voor jou Ziggo opnieuw opzeggen. Als jij zelf nu een einddatum hebt doorgegeven dan zal het op die datum stoppen. Vanuit KPN zal er geen opzegverzoek meer verstuurd worden. 
 
2) Het telefoonnummer is reeds door ons (KPN) overgenomen.  Dat zal weer werken op het moment dat de glasvezelaansluiting werkzaam is.  Eerder zal dat niet werkzaam worden. 

3) Uiteraard hoef je niet te betalen voor iets dat niet werkt. Je kunt al het teveel betaalde abonnementsgeld terugkrijgen zodra het KPN abonnement gebruikt wordt. Dan weten we precies welke periode jij ten onrechte betaald hebt.  


. . Als jij zelf nu een einddatum hebt doorgegeven dan zal het op die datum stoppen.

Dat adviseer ik iedereen die overstapt, liever wat overlap dan geen verbinding. Want er kan altijd iets een beetje anders lopen . . .

2) Het telefoonnummer is reeds door ons (KPN) overgenomen.  Dat zal weer werken op het moment dat de glasvezelaansluiting werkzaam is.  Eerder zal dat niet werkzaam worden.

Doorschakelen is dan toch wel mogelijk, mag ik hopen.

P.S. omdat ik op deze site geen enkele andere mogelijkheid zie om gewoon een vraag te stellen aan de klantenservice doe ik het maar hier. Erg onpersoonlijk en niet klantvriendelijk. Ik heb geen idee of deze aankomt. En ik begrijp dat iedereen kan meekijken. Vreemde dienstverlening.

Helemaal mee eens, en je bent niet de eerste die zich daar over verbaast, maar dat is modern (!) zo gaat dat tegenwoordig, bij grote bedrijven, voor mij een reden om zo veel mogelijk bedrijven te kiezen die je wel gewoon kan benaderen.

 

NB. ik ben maar een meelezer die het af en toe niet kan laten om hier op dit forum wat te zeggen.

Â