Skip to main content
geluidsoverlast van een kpn buitenkast, ik probeer al sinds 2018 mei ,een oplossing voor dit

bijzonder irritant geluid te vinden, het betreft een nieuwbouwhuis 2018, vanaf die tijd een

zoom/brom geluid zelfs in mijn achtertuin hoorbaar, de voortuin is niet te gebruiken door

deze herrie, de herriebak staat tegen de erfgrens aan. wie help mij zodat dit opgelost wordt.
Beste @krokus



Wat vervelend dat je geluidshinder ervaart van een straatkast. Zou je een foto hier willen plaatsen van die desbetreffende straatkast?


@krokus zo! Dat is een flinke kast, heb jij toevallig ook glasvezel? Ik zou denken dat dit een glasvezelkast is. En nog bijna pal voor jou deur. Dan is het niet fijn dat deze herrie maakt. Hoop dat een KPN medewerker snel reageert, en dat die een monteur kan aansturen. 😉



Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.
Welkom @krokus! Goed dat je het hier meldt. En @Dennis Schreve, dank voor de hulp. Nu kan ik direct aan de slag :)



Ik neem contact op met ons infra support. Zij gaan over alle straatkasten en centrales en kunnen hierop actie ondernemen. Het kan een paar dagen duren maar we gaan dit onderzoeken. Je hoort van me!
Welkom @krokus! Goed dat je het hier meldt. En @Dennis Schreve, dank voor de hulp. Nu kan ik direct aan de slag :)



Ik neem contact op met ons infra support. Zij gaan over alle straatkasten en centrales en kunnen hierop actie ondernemen. Het kan een paar dagen duren maar we gaan dit onderzoeken. Je hoort van me!


Graag gedaan @Joran 🙂
krokus, al anderhalf jaar is infra support loket, bezig ,maar de oplossingen zijn 0.0

zit nog steeds met een enorme bak herrie voor mijn huis,

een stille ventilator zou een oplossing zijn toch? heb ik al meer gelezen dat kan,cq oplossing

is. of weg met dat ding.

krokus
krokus, al anderhalf jaar is infra support loket, bezig ,maar de oplossingen zijn 0.0

zit nog steeds met een enorme bak herrie voor mijn huis,

een stille ventilator zou een oplossing zijn toch? heb ik al meer gelezen dat kan,cq oplossing

is. of weg met dat ding.

krokus


Ik denk dat het nu goed gaat komen, @Joran doet zijn best. Begrijp dat je hier al lang last van hebt? Heb je dit dan ooit eerder bij KPN neergelegd? 🤔
ik heb dit al vanaf het begin mei 2018 gemeld bij de KPN ,nogmaals nul.nul resultaat,

alleen bericht van infra support dat het opgenomen is. maar ik merk tot op heden geen

enkele verbetering. 😣
ik heb dit al vanaf het begin mei 2018 gemeld bij de KPN ,nogmaals nul.nul resultaat,

alleen bericht van infra support dat het opgenomen is. maar ik merk tot op heden geen

enkele verbetering. 😣


Dan begrijp ik wel dat je het niet meer vertrouwd @krokus, maar ik ken @Joran en die zal er echt alles aan doen om dit op te lossen. Want we hebben veel van deze topics gehad over de wijkkasten in Nederland. Ik weet dat je liever een ander antwoord hebt, maar ik kan ook niet verder dan me best doen om het geregeld te krijgen. Althans Joran, want ook Joran zit aan regeltjes gebonden van KPN. Maar we doen ons best!
oke, wij zijn benieuwd, misschien geen verkoop van het huis, want zo is de ergernis

geworden intussen, dus gaan het afwachten
oke, wij zijn benieuwd, misschien geen verkoop van het huis, want zo is de ergernis

geworden intussen, dus gaan het afwachten


Ik blijf dit zeker volgen, en ik zou het zonde vinden als je daar je huis voor in de verkoop zet. 😥
Herriebak. dat is niet prettig wonen hoor😕
Herriebak. dat is niet prettig wonen hoor😕

Nee ik begrijp het helemaal. Is het zelfs binnen te horen in jou huis? 🤔
Aan de voorkant slaapkamer wel, ramen en rooster dicht doen. OP 11 meter in de tuin,

En de garage, dat moet een slaapkamer worden

in de toekomende tijd ,is niet om aan. te horen

de voortuin is niet te gebruiken gezoem en gebrom, het is een hoekhuis overburen zitten

Verder da 11 meter maar mensen hier voorbvij

Lopen vinden het ook een herrie bak ,en ook

wij dachten dat het iets van de bouw te maken

Had, helaas dat was dun niet zo.
Trouwens, verlede jaar ongeveer in juli 2018

hebben ze er stille ventilator ingezet, die monteur

heeft het laten horen aan mij ,en inderdaad heeft

Ongeveer een week stil geweest, daarna weer hopeloos, misschien zitten er wel te veel mensen in die kast te klooien soms met

5 man tegelijk, dan krijg ik te horen wat maakt

die kast een herrie, meneer, en rijden weer lachend weg,
Ventilatoren gaan vroeg of laat allemaal herrie maken. Als er meerdere in zo'n kast zitten, dan is het steeds een andere die herrie maakt.
Ik heb nog geen verdere terugkoppeling gekregen, behalve een melding dat de klacht is ontvangen. Is er al contact met jou opgenomen @krokus? Als dat niet het geval is ga ik er achteraan.
na 25 dagen geen enkele reactie, nog steed een heleboel lawaai, belachelijk, KPN sinds 2018

in de elende.🤐
Dat is niet hoe dit hoort te verlopen. Ik ga er opnieuw achteraan @krokus en hou je op de hoogte.
@krokus: Er zijn op twee momenten geluidsmetingen gedaan waarbij de metingen onder de geluidsnorm waren. Het zit dus niet in de planning om wijzigingen aan te brengen. Hoe ervaar jij het op dit moment? Ik wil er gerust nog eens achteraan gaan maar ik betwijfel of het zinvol is.
geluidsmetingen ?? ik wil geen ventilatorgeluid, in en rondom mijn huis hebben, punt uit.

ik heb er last van die geluiden , dat is toch belachelijk ,met die geluidnorm, ik wil een nul punt nul

geluid in en rondom mijn eigen huis. ik stel de KPN ,Projectontwikkelaar, en de Gemeente, aansprakelijk voor de schade die ik hierdoor oploop financieel, en gezondheids klachten.
Dit had ik al eerder bedacht :



Een schutting iets hoger en breder dan de kast tegen je eigen erfscheiding aan plaatsen.

Een beetje stevig ding, klim plant er tegen aan poten, tot dat de plant groot is een rietmat aan de aan de andere kant.

Kortom een geluidsscherm, dat kan goed werken als ik de situatie juist voor me zie.



Ja, ik weet het, jij hebt het probleem niet veroorzaakt, ik ben maar een schrijver met goede bedoelingen op dit forum, ik heb geen binding met kpn.
@krokus Ik ga intern nog eens doorgeven dat jij hier hinder van ondervindt. Feit is helaas dat straatkasten geluid maken en dat deze essentieel zijn om iedereen van internet te voorzien. Omdat deze kasten in woonwijken staan zijn er strenge normen waar ze aan moeten voldoen. Als dat niet het geval is ondernemen wij stappen, zoals het vervangen van ventilatoren. Maar ook al voldoet de straatkast aan alle normen, overlast is natuurlijk subjectief. Als jij er last van hebt dan is dat zo. Ik stuur je melding opnieuw door naar het infrasupport team. Als er nog mogelijkheden zijn zoals het plaatsen van stille ventilatoren hoop ik dat daar gehoor aan wordt gegeven, ongeacht of de geluidsmetingen goed waren.

een stillere ventilator, klinkt heerlijk, dat antwoord, of een betere isolatie misschien?


Reageer