Skip to main content

 

klantnr ***

Bestelstatus wordt niet bijgehouden; daar staat dat ik de apparatuur als nieuwe klant op 24 okt. kan aansluiten en dat men aan de slag gaat met mijn bestelling. Op 9 november nog geen apparatuur;zou max. 3 werkdagen voor de aansluiting worden toegestuurd.Op 14 november wordt door KPN/netwerk

de glasvezel in huis gebracht en aangesloten.Maar ik heb dan nog geen apparatuur, dus nog niet verbonden.Ik hoop dat dat nog dit jaar gebeurt…...ben benieuwd….😐

Apparatuur aansluiten doe ik zelf wel...

Een update: 8 dec. is er een ploeg geweest, heeft de bekabeling naar binnen gecontroleerd en zijn tot de slotsom gekomen dat er een verkeerde kruising is gemaakt, dat moet verder op in de straat zijn, dus er moet weer gegraven worden.De hele straat geniet in middels van KPN glasvezel.Bij mij zal het nu wel volgend jaar worden.Vreemd is wel, dat er signaal is en de lijn gebruikt kan worden.Die aanpassing kan dus later plaatsvinden?Komop, KPN, laat ons voor Kerstmis genieten van glasvezel!

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Ook een goede dag, allemaal.

Ik ben splinternieuw hier en lees de interessante berichten van de mede forummers.Ik woon in Arnhem en hier is men ook driftig aan het graven om de mensen van glasvezel te voorzien.Ook hier is het project 2 maanden verschoven, het draadje ligt bij de voordeur nu.Ik hoop eind september van mijn nieuwe abonnement te kunnen genieten.Tot die tijd moeten we het nog met Ziggo doen.Maar is ook niet slecht hoor.Alleen Ziggo wordt zo duur….

Maar geduld siert de mens en ik wacht wel af hoe alles loopt.Ik heb de overstapactie genomen,er wordt pas geleverd als alles er ligt,dan pas wordt het Ziggo abonnement op gezegd,anders moest ik een afkoopsom betalen...


Kreeg vanochtend een mail van Ziggo:Fijn dat u blijft bij Ziggo!He? 30 sept.zou ik aangesloten worden op het glasvezel netwerk van KPN!Gauw bij de bestelstatus gekeken, 24 okt. kunt u de apparatuur aansluiten….Officieel van KPN nog niks gehoord!Waarom is de planning zo slecht?


Lekker loopt het hier ook allerminst.In de straat hier woont een wat oudere,alleenstaande man.Neemt een abonnement telefoon en televisie bij KPN. Is 4 weken geleden aangesloten.Afspraak was installatie op de plek zoals afgesproken.Kunnen in eerste instantie met de glasvezel niet door de fundering heen komen.De glasvezel kabel in overleg onder de voordeur door naar de meterkast.Dat lukte wel.Kastje in de meterkast gemonteerd, geen signaal.Op de vraag of de kabel naar het modem aangelegd kan worden,komen de monteurs niet door de vloer heen.Monteurs gaan weer.Het signaal wordt in orde gebracht door een andere ploeg.Klant weer bellen, wanneer maken jullie het af?Komt iemand langs,kan er ook niets aan doen...legt een netwerkkabel neer met "kost 70 euro”,hoor!Maw, doe het zelf maar!De klant zit nu bij Ziggo en overweegt om daar te blijven.

Je kunt niet van iemand verwachten dat die onder de vloer kruipt om de kabel naar de woonkamer te brengen. Ik ken deze woningen, in de woonkamer zit een inbouw doos voor aansluiting van een telefoon.Waarom die niet gebruiken? Koper gaat toch over 2,5 jaar buiten dienst?En als je het mooi wil maken,gebruik je een inbouw contactdoos voor RJ45 aansluitingen,bij bedrijven zie je ze vaak zitten.Het is een mooi alternatief om niet in de vloer te boren,de moderne woningen hebben zware bewapening,vooral bij de muren.

Het is ook opvallend, dat het enthousiasme is verminderd voor glasvezel hier in de buurt.Afspraken die niet na gekomen worden,montage op plaatsen die niet afgesproken zijn.De mensen hier bellen dan naar Ziggo en krijgen dan een jaar lang 20% korting op hun abonnement.

Op 14 november heb ik eenafspraak voor het naar binnen brengen van de glasvezel naar de afgesproken plaats.Het zal mij benieuwen.Wordt vervolgd! 

 


klantnr ***

Bestelstatus wordt niet bijgehouden; daar staat dat ik de apparatuur als nieuwe klant op 24 okt. kan aansluiten en dat men aan de slag gaat met mijn bestelling. Op 9 november nog geen apparatuur;zou max. 3 werkdagen voor de aansluiting worden toegestuurd.Op 14 november wordt door KPN/netwerk

de glasvezel in huis gebracht en aangesloten.Maar ik heb dan nog geen apparatuur, dus nog niet verbonden.Ik hoop dat dat nog dit jaar gebeurt…...ben benieuwd….😐

Apparatuur aansluiten doe ik zelf wel...


Wat Jemodi hierboven meemaakt, is exact wat ik nu ook meemaak.Je kunt het zo samenvatten:werkt het direct, dan heb je mazzel.Werkt het niet,dan kom je in een heel  lang traject terecht, wat maanden kan duren!Monteurs zijn 8 dec. geweest, controle gedaan en zijn weer gegaan.Geen vervolgafspraak, niks.Wanneer het opgelost wordt, weet niemand.Medewerkers KPN netwerk hebben een contactverzoek neer gelegd bij de uitvoerder.Die belt niet.Heeft hij of zij geen tijd voor.Zullen er wel meer zijn.Hier in de straat hebben alle (nieuwe) abonnees nu glasvezel.Is er nou niet een ploeg, die de problemen ter hand nemen en het adequaat gaan oplossen?


Hi @maarten73, ik heb je even een eigen topic gegeven, wat een vervelende situatie zeg 🙁

Wat ik in mijn systemen terug zie, is dat er vertraging is bij de levering van je glasvezel en daar houdt het wel zo'n beetje op. Meer dan dit heb ik dus niet inzichtelijk, omdat ik bij ‘KPN de internetprovider’ werk en niet bij de netwerkbeheerder KPN Netwerk. Ik kan en mag niet meer inzien en kan ook niet namens jou navraag doen, het enige dat ik wél kan doen is een melding achterlaten met het verzoek om contact met jou op te nemen, maar dat gaat weinig effect hebben ben ik bang aangezien je al aan het wachten bent op een telefoontje.

Ik hoop oprecht dat er snel schot in de zaak komt!

 


klantnr ***

Bestelstatus wordt niet bijgehouden; daar staat dat ik de apparatuur als nieuwe klant op 24 okt. kan aansluiten en dat men aan de slag gaat met mijn bestelling. Op 9 november nog geen apparatuur;zou max. 3 werkdagen voor de aansluiting worden toegestuurd.Op 14 november wordt door KPN/netwerk

de glasvezel in huis gebracht en aangesloten.Maar ik heb dan nog geen apparatuur, dus nog niet verbonden.Ik hoop dat dat nog dit jaar gebeurt…...ben benieuwd….😐

Apparatuur aansluiten doe ik zelf wel...

30 dec. 2022 een up-date.

Zojuist KPN melding ontvangen dat de aansluitdatum van 2 jan. 2023 wederom verschoven is naar 10 jan. 2023.Dit is de 5e keer,ik geloof het niet meer, het zal dan wel weer verschoven worden voor de zoveelste keer...Mijn buurman heeft 3 weken geleden een abonnement besteld en is vanochtend aangesloten.En het werkt als een speer.Dit is toch wel zo frustrerend, niet normaal.En dan onder de bestelstatus vermelden, dat een monteur 75 euro kost….Nee, slechte zaak hoor en geen reclame voor de KPN...


Edit: 

Update:het begint steeds meer te lijken op het geval van Jemody! Na 10 jan. kunt u de apparatuur aansluiten zegt de bestelstatus….KPN is een onbetrouwbare partner, er komt helemal niks van terecht.

Ik heb maar weer met de aannemer gebeld:Er zijn metingen gedaan, geenafmeldingen, kortom er is niks afgehandeld! De aannemer heeft er nu een melding van gemaakt.Wachten maar weer af, voor de 5e keer.Baal hier van als een stekker, wat een organisatie…..


Ben er van juni 2022 mee bezig. 

En je raad het al .

Nog steeds niks gehoord van kpn netwerk of van een monteur. 

Ja een die was aan de deur u was niet thuis. Nou dat was ik wel en ben er klaar mee .ga nu via de das een claim bij ze leggen voor de dagen die vrij heb genomen. Voor dat leeg van een monteur die zou komen aansluiting realiseren. Nog niks gezien of gehoord echt belachelijk dit..eisen van kpn is niet mogelijk dus dan maar via das .neem ziggo of wat anders mensen kpn is niet betrouwbaar. 

 

Ik ben dus niet de enigste...maar wat je schrijft helpt ook niet, hoor.Toen er bij mij bericht kwam, dat er glasvezel kwam, heb ik enthousiast ons aangemeld.Bij de huidige stand van zaken is dat we nu de enigste in de straat zijn, die niet aangesloten zijn nog.Gisteren KPNnetwerk aan de lijn gehad,blijkt er niks in het bestand te staan, geen meetrapporten (ze zijn wel geweest), niks.Dan voel ik me knap belazerd, hoor.Op 10 januari kunt u uw apparatuur aansluiten, staat in de bestelstatus,dat hebben ze al 6 maal gemeld,ben nu op het moment dat ik KPN niet meer geloof en bestempel als een onbetrouwbare partner...


edit:

Voor de 7e maal is de aansluitdatum weer verschoven van 10 jan. naar 15 febr.2023.Nog even en ik heb bij KPN  een abonnement Alles in een een jaar geleden afgesloten en nog steeds niet werkend.Ik heb contact gehad met KPN netwerk, men kon geen meetrapport vinden, wisten ook niet goed wat ze hier mee aan moesten, wilde een afspraak maken maar trok die even later weer in, kortom, na een half uur bellen nog geen oplossing...oh ja, hij zou het aan de aannemer doorgeven…...Heb het gevoel aan het lijntje te zijn gehouden met allerlei smoesjes.De hele buurt heeft glasvezel nu...KPN, ben diep teleurgesteld


 Hi @maarten73, ik heb zie dat je regelmatig reageert in het topic van iemand anders, en het lijkt me toch een stukje handiger om jouw situatie hier in je eigen topic verder te bespreken, daarom heb ik alles nu toch hier even heen verplaatst.

Als ik jouw bestelgeschiedenis bekijk, zie ik dat er vanuit ‘KPN de internetprovider’ waar je nu contact mee hebt, het volgende heeft plaatsgevonden:

  • op 14 juni bestelling geplaatst met daarin het volgende stukje uitleg over de leverdatum: U hebt ons gevraagd om uw abonnement te starten op 29 september 2022. Wij controleren nu of dit mogelijk is. U ontvangt nog een aparte e-mail van ons met extra informatie over uw bestelling. Hierin staat ook de definitieve startdatum van uw abonnement.
  • op 16 juni een bericht over de levering van je glasvezel met de volgende inhoud: KPN Netwerk legt het glasvezelnetwerk aan. Zij leggen de glasvezelkabel aan tot aan uw woning. Ze proberen dit voor 30 september 2022 te doen. Daarna plannen wij voor u een monteursafspraak in. Onze monteur brengt de glasvezelkabel van buiten naar binnen en sluit Hussel Internet 200 Mbit/s aan. Startdatum van uw abonnement. Als KPN Netwerk het glasvezelnetwerk later aanlegt dan gepland, dan passen wij de startdatum van uw abonnement hierop aan. Pas als we uw modem hebben aangesloten, dan start uw abonnement en de betaling ervan.
  • op 21-12 een bericht over het verplaatsen van de monteursafspraak: Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen. Deze aanpassing is gratis, omdat u dat niet zelf kunt doen. We hebben voor u al onderstaande afspraak met onze monteur gemaakt. We hadden eerder een andere datum afgesproken, maar het contract bij uw huidige aanbieder stopt pas op 2 januari 2023. Daarom hebben we de monteursafspraak verzet. Wilt u een andere datum afspreken? Bel ons dan op 0800-0402.
  • op 30-12 een bericht over de gewijzigde aansluitdatum: De planning van KPN Netwerk voor het aanleggen van glasvezel is veranderd. Hierdoor verandert ook de startdatum van uw abonnement. De verwachte startdatum va abonnement is nu 10 januari 2023

Meer dan dit kunnen wij hier niet zien, omdat de lijn nog niet opgeleverd is door KPN Netwerk (de beheerder van het netwerk waar meerdere providers, waaronder wij, gebruik van maken. Andere tak van het bedrijf dan KPN de internetprovider).

Ik hoop toch van harte dat ze je nu snel aan gaan sluiten, zodat wij eindelijk ons signaal kunnen gaan leveren. Heel zuur dat het allemaal zo lang duurt en dat er ook telkens weer iets anders mis lijkt te gaan 🙁

 

 


 Hi @maarten73, ik heb zie dat je regelmatig reageert in het topic van iemand anders, en het lijkt me toch een stukje handiger om jouw situatie hier in je eigen topic verder te bespreken, daarom heb ik alles nu toch hier even heen verplaatst.

Als ik jouw bestelgeschiedenis bekijk, zie ik dat er vanuit ‘KPN de internetprovider’ waar je nu contact mee hebt, het volgende heeft plaatsgevonden:

  • op 14 juni bestelling geplaatst met daarin het volgende stukje uitleg over de leverdatum: U hebt ons gevraagd om uw abonnement te starten op 29 september 2022. Wij controleren nu of dit mogelijk is. U ontvangt nog een aparte e-mail van ons met extra informatie over uw bestelling. Hierin staat ook de definitieve startdatum van uw abonnement.
  • op 16 juni een bericht over de levering van je glasvezel met de volgende inhoud: KPN Netwerk legt het glasvezelnetwerk aan. Zij leggen de glasvezelkabel aan tot aan uw woning. Ze proberen dit voor 30 september 2022 te doen. Daarna plannen wij voor u een monteursafspraak in. Onze monteur brengt de glasvezelkabel van buiten naar binnen en sluit Hussel Internet 200 Mbit/s aan. Startdatum van uw abonnement. Als KPN Netwerk het glasvezelnetwerk later aanlegt dan gepland, dan passen wij de startdatum van uw abonnement hierop aan. Pas als we uw modem hebben aangesloten, dan start uw abonnement en de betaling ervan.
  • op 21-12 een bericht over het verplaatsen van de monteursafspraak: Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen. Deze aanpassing is gratis, omdat u dat niet zelf kunt doen. We hebben voor u al onderstaande afspraak met onze monteur gemaakt. We hadden eerder een andere datum afgesproken, maar het contract bij uw huidige aanbieder stopt pas op 2 januari 2023. Daarom hebben we de monteursafspraak verzet. Wilt u een andere datum afspreken? Bel ons dan op 0800-0402.
  • op 30-12 een bericht over de gewijzigde aansluitdatum: De planning van KPN Netwerk voor het aanleggen van glasvezel is veranderd. Hierdoor verandert ook de startdatum van uw abonnement. De verwachte startdatum va abonnement is nu 10 januari 2023

Meer dan dit kunnen wij hier niet zien, omdat de lijn nog niet opgeleverd is door KPN Netwerk (de beheerder van het netwerk waar meerdere providers, waaronder wij, gebruik van maken. Andere tak van het bedrijf dan KPN de internetprovider).

Ik hoop toch van harte dat ze je nu snel aan gaan sluiten, zodat wij eindelijk ons signaal kunnen gaan leveren. Heel zuur dat het allemaal zo lang duurt en dat er ook telkens weer iets anders mis lijkt te gaan 🙁

 

 

Is goed zo. Het nieuwe is dat 10jan verschoven is naar 15 febr. Wel inmiddels contact gehad met de aannemer,op 17 Jan. VolkerWessels hierover. Afgesproken dat de uitvoerder langs komt om de problemen te bespreken. En dat moet nu nog anno 23 Jan. nog gebeuren. We wachten maar weer af.... 


Ah, dat lijkt toch wel een stap in de goede richting te zijn, dat de aannemer contact op heeft genomen en bij je langs gaat komen!


Ah, dat lijkt toch wel een stap in de goede richting te zijn, dat de aannemer contact op heeft genomen en bij je langs gaat komen!

Nou, hij moet nog komen, hoor,dit is ingepland door VW op 16 jan. tot nu toe nog niks gehoord of gezien.Hij hoeft ook niet aan de deur te komen eigenlijk,hij moet zorgen dat de klus afgemaakt wordt!


We zijn een week verder; is er inmiddels iemand langs geweest @maarten73?


Een giller van formaat:Ineens een afspraak ontvangen dat ze op 26 jan, de glasvezelkabel naar binnen komen brengen...de man komt aan de deur, staat verbaasd te kijken dat het al binnen ligt.Zaak uitgelegd,en gaat meten.Komt even later terug, en zegt dat er een verkeerde kruising gemaakt is.Dat was allang bekend, dus.Dan zegt hij dat het werk voor de storingsdienst wordt en die komt hier volgende week (deze week, dus).Mailtje naar KPN netwerk gestuurd, wanneer ze dan komen.Zou het doorgeven aan de aannemer.Tot nu toe niets gehoord(di. 31 jan.)Tussen het binnen  brengen en nu zit ruim 10 weken.Ik begrijp dat de klus geen pretje is, ze moeten graven.Maar communiceer dan goed….


Ah, genoeg gebeurd dus de afgelopen week maar dat levert nog steeds niets concreets op 😑🙄

Wel fijn dat ze eindelijk door lijken te hebben hoe de vork in de steel steekt, hopelijk ook écht klaar deze week!


Ik zie nog steeds morgen als leverdatum staan @maarten73, is de aannemer ook echt langsgekomen en is het nu in orde?


Op 7 febr. kwam er een man van VW telecom an de deur.Hij wist wat er aan de hand was en legt dat uit.Hij zegt dat de storingsdienst moet oplossen,en dat ik van hun bericht krijg als het klaar is.Op wat voor termijn?Een week, maand, jaar?Dat wist hij niet, hij dacht een week. Ik denk dat hij gestuurd is om het een beetje te sussen.Morgen neem ik aan gaan ze de zaak klaren, als ik de bestelstatus mag geloven.Maar betwijfel het zeer.Het is toch van de zotte de hele straat heeft glasvezel behalve ik...wordt vervolgd!


Edit:

Ik zie nog steeds morgen als leverdatum staan @maarten73, is de aannemer ook echt langsgekomen en is het nu in orde?

Helaas, niemand gezien.Ik word hier moedeloos van.Ik denk dat ik dit bestelde abonnement wegens wan prestatie van KPN ga opzeggen.Afspraken worden niet na gekomen men is niet in staat om de zaak vlot op te lossen.Ik kan weer niet na een geplande aansluitdatum de apparatuur aan sluiten.Er was beloofd een week, het is nu inmiddels 3 maanden!


Ja dit schiet echt niet op @maarten73 ☹️

Ondanks dat wij hier als ‘KPN de internetprovider’ geen invloed op hebben aangezien we pas kunnen gaan leveren als het netwerk af is, heb ik toch onze leveringsafdeling gevraagd of ze contact met je op willen nemen. Hopelijk kunnen ze vanuit daar toch iets meer zien dan ik. 


Wat me intrigeert is dat KPNnetwerk het probleem niet oplossen kan.Wanneer ik eind februari nog niks vernomen heb van VW telecom over deze zaak,stuur ik de apparatuur retour en zeg ik de bestelling op.Dan blijf ik maar bij Ziggo.Het voor uitschuiven van de aansluitdatum en de beloftes ten spijt, men is niet in staat om de bestelling uit te voeren.Wel een man sturen om de boel te sussen en weer een termijn te noemen, die weer niet nagekomen wordt.We waren in juni 2022 enthousiast er aan begonnen, het eindigd in een onoplosbaar drama….Geef ze nog 2 weken, dan stuur ik wegens wanprestatie de spullen terug!


Er is gewoon een enorm groot tekort aan personeel. Dat kan KPN Netwerk niet oplossen nee.

Tel daarbij op dat KPN heel veel uitbesteed. En dus afhankelijk is van andere partijen. Ook maar af moet wachten wanneer zij het werk gedaan hebben. 

Er zit niks anders op dan het maar gewoon af te wachten. Hier zou ik vorig jaar al aangesloten worden. Nu staat er op kpn.com als ik als nieuwe klant een abonnement probeer af te sluiten dat ik over 4 weken glasvezel zou hebben. Maar ze moeten nog beginnen met graven. Dus ik geloof er niets van.


Er is gewoon een enorm groot tekort aan personeel. Dat kan KPN Netwerk niet oplossen nee.

Tel daarbij op dat KPN heel veel uitbesteed. En dus afhankelijk is van andere partijen. Ook maar af moet wachten wanneer zij het werk gedaan hebben. 

Er zit niks anders op dan het maar gewoon af te wachten. Hier zou ik vorig jaar al aangesloten worden. Nu staat er op kpn.com als ik als nieuwe klant een abonnement probeer af te sluiten dat ik over 4 weken glasvezel zou hebben. Maar ze moeten nog beginnen met graven. Dus ik geloof er niets van.

Ja, als je kwaad bent zeg je wel eens wat te veel.Toch is het wrang, dat mijn buurman eind november een abonnement afsluit en voor Kerst aangesloten was.Ik vermoed dan ook, dat er doelstellingen aan de aannemer zijn gesteld en waar al het personeel voor nodig is.En die ene klant die met een storing zit maar zo laten, de grote productie gaat voor.Maar al die beloftes en niet kunnen nakomen er van...Om de boel te sussen,laten ze daar dan mee stoppen!


Ja dit schiet echt niet op @maarten73 ☹️

Ondanks dat wij hier als ‘KPN de internetprovider’ geen invloed op hebben aangezien we pas kunnen gaan leveren als het netwerk af is, heb ik toch onze leveringsafdeling gevraagd of ze contact met je op willen nemen. Hopelijk kunnen ze vanuit daar toch iets meer zien dan ik. 

En toch hebben ze een beetje woord gehouden.Vanochtend zijn ze in de straat bezig geweest!Nu nog wachten op de rest,maar belangrijkste is dat er schot in zit.We moeten nu nog een zwart kastje hebben, een zgn. XGS-PON en dan kan ik het modem aansluiten.Wordt vervolgd...