Skip to main content

 

 

Ha @Mazen.kpn, welkom terug! Ik zie dat je eerder een topic had lopen en dat het daarna opgelost was. Nu ervaar je weer hetzelfde? Je bericht is een beetje summier, dus als je wilt dat we met je meedenken, is het handig om wat extra informatie te delen 🙂.


Hoi @Marcia_ ,

Het internet is ineens traag.  De snelheid wordt soms minder dan 20 MB.  Als ik de modem opnieuw start, is de snelheid prima.  Ik weet de reden niet.  Dit probleem doet zich een of twee keer per maand voor. De internetsnelheid is nu goed.  Hoewel mijn huis klein is, bereikt het wifi-signaal de keuken niet. 


En ervaar je dit dan alleen via wifi of ook als je apparatuur bekabeld aansluit? Ik meet zo niets bijzonders op jouw lijn, dus ik kan zo niet verklaren waarom het zo traag is. Heb je de bekabeling tussen het IS/RA punt en de Experia Box ook goed bekeken? Dat zit er allemaal goed in? Als je bekabeld een speedtest doet, hoeveel snelheid haal je dan? En heb je de Wifi Manager al eens doorlopen?


Hoe staat het er nu voor, @Mazen.kpn? Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt.


Hoi Marcia

De snelheid is prima, maar het wifi-signaal maakt niet goed verbinding met alle kamers.


Dan adviseer ik je inderdaad om de Wifi Manager te doorlopen. Daarnaast kan je een kijkje nemen in ons topic over oplossingen bij trage en wegvallende wifi. Daar staan ook veel tips in om de wifi beter te maken!


Alleen in de keuken is het wifi-signaal niet goed.  Ik denk dat het komt omdat de keuken dicht bij de stroom- en verwarmingsbron is.  Het vreemde is dat het signaal naast de magnetron sterk is.  Ik denk niet dat we veel kunnen doen.  Ik heb meer dan eens geprobeerd de modemlocatie te wijzigen, maar het resultaat is hetzelfde.  Ik probeerde via de wifi-manager, maar er veranderde niets.  De internetsnelheid in de keuken is soms 4 MB en soms 25 MB.  Er is geen stabiele snelheid.  In andere kamers is de snelheid stabiel.


Dan lijkt het me juist goed om na te denken over het aanschaffen van SuperWifi punten. Die versterkt het signaal in de ruimte waar die nu niet goed is. Hij maakt het niet stabieler, maar het kan wel zijn dat je dan een prima verbinding gaat hebben. Je hebt er twee nodig: eentje bij de V10 en eentje in de keuken. Je zou deze via de Wifi Manager aan kunnen schaffen. Werkt het uiteindelijk niet naar tevredenheid, kan je ze ook binnen 14 dagen weer retourneren. 


Hartelijk bedankt voor het advies. Ik heb drie slimme apparaten in de keuken die wifi nodig hebben. Ik zal er over nadenken.

Groetjes, Mazen