Skip to main content

Sinds wij (ongevraagd) over gingen van Telfort naar KPN problemen met de Wifi. (Heel lang dus). Ons toegewezen netwerk valt steeds weg of uit. Er verschijnen wel andere beschikbare netwerken op het scherm van mij n telefoon. Zelf mijn oude netwerk. Moet  of kan ik daar dan maar op overschakelen? Ik heb op de eerste verdieping een wifi (draadloos) versterker, maar dat verhelpt het niet. 

Help.

 

Groeten.

 

Hallo @Hoedatzo je zou je modem eens een fabrieks-reset kunnen geven dan zie je de juiste wifinaam waarmee je verbinding kunt maken.

Is de wifiversterker van KPN, dan neemt deze na een reset ook de wifigegevens van je modem over.

Als de versterker niet van KPN is moet je de versterker handmatig instellen met de juiste wifinaam en wachtwoord.

Welk modem heb je van KPN in bruikleen?

 


Bedankt voor de reactie. De modem is de zwarte Box12.  Ik heb nu net een medewerker gesproken.  En ben alsnog overgegaan tot de aanschaf van twee kpn versterkers. Morgen of woensdag even ophalen en dan kijken of dat wel werkt.

Groeten. 


Hoi @Hoedatzo, welkom bij ons op het forum. Als je de Box 12 hebt, is er sinds de overgang van Telfort al iets veranderd. Die werden niet uitgeleverd bij Telfort namelijk. Los daarvan is de techniek van Wifi hetzelfde, de Telfort Experia Boxen gebruikten dezelfde firmware als de KPN Experia Boxen. 

Goed om te lezen dat je inmiddels contact hebt gehad en dat daarbij wat in gang is gezet voor een oplossing. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat als je de apparaten hebt opgehaald en aangesloten.

Als je meer wilt lezen over de SuperWifi punten, de installatie en het gebruik ervan kan je in dit topic kijken:

 


bedankt voor de reactie. Sinds gisteren heb ik de twee wifi versterkers geplaatst.  Sindsdien werkt alles perfect. geen klachten meer. Groeten. 


Dat klinkt goed @Hoedatzo, fijn! Geniet van de betere verbinding en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.