Skip to main content

Ik heb al maanden een probleem met high packet loss tijdens online gamen op mijn xbox series x. De high packet loss is 100% waardoor ik met sommige games simpelweg niet online kan gamen. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd wat ik op internet heb kunnen vinden maar alle oplossingen zijn maar van korte duur en na een dag is het probleem er weer. Weet iemand of er ondertussen al een oplossing is voor dit probleem want ik word er echt knettergek van. Ik heb het probleem met de Experia box v10A

Hai @Tim v M., welkom op ons forum! Dat is niet fijn gamen!
Kun je toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt en specifiek hoe je je xbox aangesloten hebt zitten op je experiabox? Is dit met een kabel of via Wifi?
Heb je UPNP ook aanstaan in je experiabox? 


Hoi Thomas,

Ik heb mijn xbox aangesloten via de kabel op de modem met er tussen een tp-link ivm meerdere bekabelde apparaten (tv, nintendo switch, xbox en pc). Ik heb UPNP inderdaad aanstaan. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd met poorten open zetten, met DMZ en met ipv4 en ipv6. Het rare is dat als ik ipv4 instel het allemaal perfect werkt voor een dag. De dag erna is het weer hetzelfde liedje en werkt het niet meer. Dit is ook vice versa als ik de modem van ipv4 naar ipv6 zet. Ik lees op meerdere forums dat het puur aan de experia v10a ligt, tenzij er natuurlijk wél een oplossing voor is.


De V10a heeft nu wel een update klaar staan die de problemen van de vorige oplost. Om deze te forceren kun je je modem een reset geven maar je kunt ook even afwachten tot ie gepushed wordt ergens de komende twee weken. 
Of deze update ook dit probleem oplost zou ik niet durven zeggen maar het is zeker het proberen waard.

Als dit het niet oplost, kun je het dan eens een tijdje proberen met de Xbox direct op de experiabox in plaats van via je TP-link?
En zonder de portforwarding, DMZ en IP instellingen aan te passen (behalve UPNP?)

 

*admin: link toegevoegd


Dat het na een dag verkeerd loopt, lijkt dat je dhcp lease tijd op 24 uur staat. Je kan het proberen korter te zetten. Je zou ook een statisch ip op de Xbox kunnen instellen, daarmee bypass je de dhcp server van de modem.


Ik zal de update even afwachten en dan proberen wat je zegt. Hoe weet ik wanneer de update is doorgevoerd?

 

@LinuxPinguin thanks voor het meedenken. Ik ben helaas niet heel kundig met al die dingen. Kan je iets meer uitleggen kver het statische ip en wat ik dan zou moeten proberen?


@Tim v M.  ik was de link in mijn vorige bericht vergeten maar hier kun je alles vinden over de updates:

v5.00.52_build493_owl is de firmware die je wilt


@Tim v M. is het nog gelukt met de nieuwe software?


Ik zal de update even afwachten en dan proberen wat je zegt. Hoe weet ik wanneer de update is doorgevoerd?

 

@LinuxPinguin thanks voor het meedenken. Ik ben helaas niet heel kundig met al die dingen. Kan je iets meer uitleggen kver het statische ip en wat ik dan zou moeten proberen?

Een statisch IP is een vaste IP instellen op je Xbox. Het beste is even dit volgen https://setuprouter.com/networking/setup-a-static-ip-address-on-xbox-one/

Door dit te doen heeft je xbox altijd hetzelfde ip adres in je netwerk. UPnP gebruiken ben ik niet een groot fan van. Hiermee zet je porten namelijk open op je router op verzoek van je Xbox. Ik denk persoonlijk een statisch ip en vaste portforwards op het vaste ip dat je ingesteld hebt werkt het beste. Ik weet niet precies voor welke spelen je porten open wilt zetten maar door je eerder post gelezen te hebben, denk ik dat je wel weet wat je nodig hebt. De Port forward instellingen in de v10A zijn redelijk straightforward. Het kan best een heel reeks zijn. Probeer dat even uit, als al het overig niet gewerkt heeft. Volgens mij op kpn.com zijn ook handleidingen of beschrijvingen hoe je dat moet doen in de modem.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!


Sorry voor de late reactie! Ik heb na de update de modem een hard reset gegeven en al mijn instellingen weer terug gezet. Het gaat nu al een week goed dus ik denk dat het probleem verholpen is!