Skip to main content

ik betaal al jaren de volle pond, ik heb al jaren slecht internet en televisie.

Nu beginnen mijn tv ontvangers ook vervelend te doen en schieten steeds in storing.

Mijn wifi is goed, maar de verbinding zo gruwelijk, gruwelijk traag.

Graag wil ik OF een bijstelling van mijn bijdrage elke maand, of een oplossing zodat ik wel waar krijg voor mijn geld.

Ondertussen ben ik al 4 uren kwijt die ik niet kan declareren aan zinloze zoektochten binnen de krochten van KPN om oplossingen te zoeken voor mijn storingen die natuurlijk daar niet in voorkomen. 

Iemand aan de telefoon krijgen is nog veel lastiger.

Ik vind het niet erg om de hoofdprijs te betalen voor wat internet en televisie (60 euro per maand!!) maar dan moet ik wel ergens makkelijk terecht als er WEER een storing is, of de prijs moet er naar zijn dat ik maar storingen blijf accepteren. 

Hoe krijg ik de boel weer op de rit zonder dat IK al het werk moet doen?

Kom op joh, Get your act toghether en doe eens net of je ons klanten nodig hebt en een goede dienstverlener wilt zijn.

 

Goedemiddag @kimwk, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?


ja, ik heb dit probleem al een paar jaar… maar nu begint het op een punt te komen dat het me gaat irriteren dat ik bijna dagelijks de hele boel moet resetten. 

 

Ik ben zo een 2 uur in de week bezig zelf storingen op te lossen, en ik heb een heel klein houten huissie, dus het hoeft niet van een betonnen kelder, door een betonnen verdieping heen of twee om op een betonnen zolder te ontvangen. 

 

Zowel tv als internet is een drama, echt een drama. 

 

Een filmpje van 5 minuten uploaden naar youtube duurt 9!!!! uur!!!! 


Kan je wat meer informatie geven over je netwerk? Welk type modem heb je? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen.  Gebruik je dit soort dingen? 

 


Ik heb 2 van die dingen ( DVS200) maar dan met een stekkerding erin.

ik heb zo een experia V9 box en 2 ontvangers van Arris uit de vorige eeuw 😃 :D 

 

nou weet ik dat ik hier zwak signaal heb, dat heeft iedereen hier… kan KPN niet zo heel veel aan doen. 

Ik woon in een buitengebied, en dan is dat altijd lastig.

Dat geeft ook niks, dat weet ik.

Maar je kan me niet wijs maken dat in de 10 jaar dat ik hier woon, en de technologie zo verbeterd is, dat ik dan nog blij moet zijn met 70% levering, terwijl ik al jaren voor 100% betaal, en de levering op dit moment dagelijks verslechterd en ik gewoon zo een 2 uur per week vloekend de boel weer aan de gang moet aan en uiten...

Ik denk dat het tijd is voor gratis nieuwe randapparatuur (zonder gezeik) die me weer op die 70% levering brengt, want daar kan ik wel mee leven.

 


Ha @kimwk, welkom! Ik begrijp uit jouw verhaal dat je gebruik maakt van DVS 200 adapters. Gebruik je die al 10 jaar? Dan zou ik die zeker eens vervangen. Het allerbeste is om een kabel te trekken van en naar de tv-ontvanger. Heb je die mogelijkheid? Zo niet, zou ik een setje DVS 1200 aanschaffen. Zowel de V9 als de Arris 2952 zijn gewoon nog prima in orde verder. Ik heb thuis ook twee Arrissen in gebruik 🙂. Ik wil wel graag even met je mee kijken, dus als je naast het beantwoorden van de vragen ook je forumprofiel in wilt vullen met je postcode + huisnummer en klantnummer, dan duik ik in de systemen. 


Ha @kimwk, welkom! Ik begrijp uit jouw verhaal dat je gebruik maakt van DVS 200 adapters. Gebruik je die al 10 jaar? Dan zou ik die zeker eens vervangen. Het allerbeste is om een kabel te trekken van en naar de tv-ontvanger. Heb je die mogelijkheid? Zo niet, zou ik een setje DVS 1200 aanschaffen. Zowel de V9 als de Arris 2952 zijn gewoon nog prima in orde verder. Ik heb thuis ook twee Arrissen in gebruik 🙂. Ik wil wel graag even met je mee kijken, dus als je naast het beantwoorden van de vragen ook je forumprofiel in wilt vullen met je postcode + huisnummer en klantnummer, dan duik ik in de systemen. 

ga ik doen :) 

Wat het probleem is, is dat het niet uit maakt of het de bekabelde televisie (televisie beneden) is of de televisie die moet luisteren naar de adapter 🙂 (televisie boven ) beide schieten constant in de P95 modus en vinden dat de verbinding verbroken is, waarbij heen en weer zappen en opnieuw opstarten allang het gewenste effect niet meer heeft.

Ook grappig is dat boven de volumeknop het niet doet op de afstandsbediening…… van alle 4 niet 😃 :D 

in de afgelopen 10 jaar heeft wisselen van verlengsnoer wel eens geholpen, geloof het of niet 😃 :D 

Ondertussen alle truken uit het grote trukenboek wel uitgevoerd, en zoals ik al zei… ik zit in een buitengebied dus ik heb gewoon niet de kwaliteit die ze in hartje amsterdam hebben, en dat snap ik.

dat accepteer ik ook.

Maar echt, afgelopen week dagelijks …. en dan ben je er wel klaar mee :) 

Ik ga mijn profiel invullen, dank je wel voor je hulp


Is sneller internet buitengebied bij jou leverbaar?https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm


Is sneller internet buitengebied bij jou leverbaar?https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

yep dat is bij mij beschikbaar, dank je wel! 

Ik ben jurist en ik werk uitsluitend op donaties omdat ik anders werk 🙂 Mijn Stichting werkt cloudbased dus ik laad veel op en neer. 

dit

“ De maximale internetsnelheid op jouw adres zonder Sneller Internet Buitengebied is 10 Mbit/s download- en 1 Mbit/s uploadsnelheid.”

is frustrerend als je tegen deadlines op dendert 🙂 maar ondertussen voor mij “gewoon” 

Het enige probleem dat dit niet oplost is mijn TV probleem 🙂 maar ik heb het gevoeld dat ik  in dit draadje ook daar een duurzame oplossing voor vinden kan :) 

Dank je wel, ik ga eens achter dat 4G ding aan :) 

 


Hoooo je dendert meteen weer door. Ik heb nog meer vragen haha


Hoooo je dendert meteen weer door. Ik heb nog meer vragen haha

hahaha ja daar ben ik goed in :) 

 

kom maar door :) 

 


Top! Ik denk echt dat je teveel van je koperlijntje vraagt, als ik eerlijk ben 😉. Ik zie dat je maximaal 10 Mbit/s kunt halen en je gebruikt beide ontvangers en ook nog eens op de DVS. Dat is niet ideaal. En ik kan me best voorstellen dat dit stoort inderdaad. Mijn advies is om één ontvanger te gebruiken en deze bekabeld aan te sluiten. Daarnaast is het een idee om in plaats van een tweede itv-ontvanger te kiezen voor een Digitenne ontvanger erbij. Maar eigenlijk zou ik het advies nog wat verder willen trekken:

 

Als je overstapt naar KPN Hussel 50 Mbit/s, dan kan je gebruik gaan maken van Sneller internet buitengebied. Je krijgt dan een nieuwe Experia Box (je huidige is er niet geschikt voor) en een 4G-modem die voor een snellere internetverbinding gaat zorgen. Als je daarnaast dan één van de itv-ontvangers inruilt voor een Digitenne ontvanger, dan gaat je dit volgens mij een hele berg frustratie schelen. Je kunt dit zelf gemakkelijk regelen via MijnKPN. Je mag ook altijd even bellen (0800-0402) als je wat meer uitleg en dergelijke wilt. Mocht je nog vragen hebben, beantwoord ik deze natuurlijk ook graag. :smile:

 

Edit: joep1965 was me net voor:sweat_smile:


Top!

hahaha jaa dat weet ik wel zeker… Ik weet dat de bedrading op het park op de nominatie staat om vernieuwd te worden, en dan komt er gelijk het nieuwste van het nieuwste te liggen dus daar zullen we absoluut profijt van gaan hebben. 

Dat is ook de reden dat ik echt KPN niks kwalijk neem, EN een buitengebied, EN een recreatiepark…. das vragen om digitale problemen 😃 😃 en die komen van 2 kanten :) 

 

Senks. Ik ben echt een fossiel…. ik raak de weg al kwijt bij bits enzo 😃 :D 

 

digitenne op de slaapkamer…. klinkt nog niet eens stom :) 

 

Ik ga ook dat pakket eens bekijken, dank je wel :) 


Helemaal goed! Ik heb al gezien dat je niet duurder uit gaat zijn, dat is natuurlijk altijd fijn. Nog wel een tip: zorg er voor dat je Digitenne echt in combinatie met die Hussel 50 Mbit/s aanvraagt. Dan betaal je namelijk alleen maar 5 euro voor de ontvanger. Als je Digitenne los gaat aanvragen, dan betaal je ook nog 18 euro abonnementskosten en dat zou natuurlijk zonde zijn.


Mooi dat sneller internet buitengebied kan bij jou. Probeer iemand te vinden die in huis een goed netwerk voor je maakt. Netjes kabels legt en het extra modem wat je krijgt op de juiste plaats zet. Een plaats waar je een goed 4g signaal hebt. Als je het 4g modem gewoon maar in de meterkast zet verlies je veel signaal en heb je er weinig aan. Ik heb zo'n zelfde situatie en heb er best wat tijd in gestopt om het perfect te krijgen. Het resultaat bij mij is ,nooit storingen en een prima verbinding.


Helemaal goed! Ik heb al gezien dat je niet duurder uit gaat zijn, dat is natuurlijk altijd fijn. Nog wel een tip: zorg er voor dat je Digitenne echt in combinatie met die Hussel 50 Mbit/s aanvraagt. Dan betaal je namelijk alleen maar 5 euro voor de ontvanger. Als je Digitenne los gaat aanvragen, dan betaal je ook nog 18 euro abonnementskosten en dat zou natuurlijk zonde zijn.

super bedankt :) 

ik ga er eens aan zitten.

Ik ging hier met een hard hoofd in, maar ik ben heel blij dat deze mogelijkheid er is. Mijn situatie past nooit zo in scripts, en dat maakt dingen altijd een beetje lastig :) 

Ik ben wel wat langer onderweg, maar voor mij is echt alles abracadabra, en zo geeft het mij de mogelijkheid om ook nog even terug te kijken naar wat er nou geschreven is, en op jullie aanwijzingen te vinden wat het beste past.

dank jullie