Skip to main content

Hoi. Kan iemand me laten zien waarmee ik de modem moet verbinden? Dank je.

 

Hallo @Daniel620 

Het modem moet rechtstreeks verbonden worden met de KPN buitenkabel via het zgn. IS/RA punt.

Dat doe je door het grijze stekkertje los te koppelen uit het doosje op foto 2 en dit in te pluggen achter in de Experia Box v10A in de grijze DSL connector. Daarmee is het modem direct verbonden met het IS/RA punt op foto 3.

Ik zie verder op de foto’s zwarte kabels en een splitter (foto 1). Die zijn niet (meer) nodig.

Zie dit stappenplan op de KPN website: Aansluiten Experia Box (koper)


Bedankt voor je hulp, maar ik heb het al gedaan en ik heb geen signaal. Zo kreeg ik een sms van Kpn met het signaal al actief.


Heb je nog een ander kabeltje, uit het installatiepakket misschien? Probeer dat dan eens en/of kijk of het kabeltje goed contact maakt bij het IS/RA punt. Haal het klepje aan de bovenzijde voorzichtig los en kijk of beide draadjes onder de schroefjes 1A en 1B goed vastgeklemd zijn.


Misschien zit je wel op DA 2. Haal het ISRA punt open en schroef de draadjes op de 2 rechter schroeven boven aan. 


@Daniel620, welkom hier. 

Is de activatiedatum wel vandaag? Deze kun in je bevestigingsbrief vinden. :relaxed:


Heel erg bedankt voor al je hulp. Ik heb het gedaan. De kabels waren niet aangesloten op 1A en 1B, maar op 2A 2B.


Graag gedaan @Daniel620 , krijgt het modem nu signaal en werkt het?


Ja. Dank je. Ik heb maar 48 Mbps, wat veel te weinig is. Dit is niet mijn pakket. Maar het zal rechtstreeks contact opnemen met het personeel.


Hallo @Daniel620 

De snelheid is niet alleen afhankelijk van jouw abonnement. Belangrijker is wat er technisch mogelijk is op jouw adres. Hoe verder van de centrale, hoe lager de beschikbare snelheid.

Voer jouw postcode/huisnummer in op deze pagina  https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ om te zien wat beschikbaar is. Plaats een screenshot hier (poets wel jouw postcode weg, denk aan je privacy).


Hoe heb je de snelheid gemeten? Wat is het resultaat met pc/laptop via een kabel rechtstreeks naar het modem?