Skip to main content

Wij willen van draadloos internet weer naar bekabeling ivm straling bijwerkingen. Ergens las ik dat een cat6 kabel wordt aanbevolen in koperen variant. Wie weet hoe het verder in zijn werk gaat bij KPN; een monteur komt langs zegt men; wat zijn de kosten en hoe werkt internet hierna + smart TV en...heb je hiervoor een ander modem nodig? Iemand met ervaring en evt tips?

Dank alvast en groet, An

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @Mywings , is niet moeilijk, kwaliteit kabel minimaal CAT5e of CAT6.

Gewoon je huidige apparatuur met een kabel van de goede lengte verbinden met het modem en dan moet het direct goed werken.

Het voordeel van bekabeld werken is snelheid en veiligheid en stabiliteit, maar of de straling er minder van wordt durf ik te betwijfelen.

Voor de aanleg kun je KPN inschakelen, maar zelf kun je ook veel, of een handig familielid.

Succes.

 


Denk dat je eerst in kaart moet brengen welke apparaten je nu gebruikt, en hoe ze hun verbinding krijgen.

Sommige apparaten werken enkel via wifi, anderen enkel bekabeld, en weer anderen kunnen beide.

 

  • KPN tv ontvanger? Is nu bekabeld aangesloten? Of via DVS stekkers. Of via Superwifi’s. 
  • Smart tv? Bekabeld of wifi
  • Mobieltjes? Wifi 
  • Tablets? Wifi
  • Laptops? Bekabeld of wifi
  • Pc's? Bekabeld of wifi

Enz.

Ander modem hoeft met betrekking tot dit niet. Maar als je apparaten op wifi houd, zal dat modem alsnog wifi moeten uitstralen. De apparaten die bekabeld kunnen werken, zou je kunnen bekabelen.

Een servicemonteur komt langs voor 60euro incl voorrijkosten en 45minuten. Daarna loopt het 15euro per kwartier op. Voor dat geld kan die monteur kabels trekken. Evt extra materiaal en/of apparatuur heeft hij/zij ook bij zich. Denk aan muuraansluitingen of switches. Ook de kabel zelf betaal je, 4euro per 5meter.


Hi @Mywings, welkom op het forum. 

Dennis legt dit al goed uit. Weet je zo voldoende of kan ik nog iets voor je doen? 

Ik hoor het graag van je.