Skip to main content

Ik woon in een portiekflat met de meterkast in de portiek buiten de woning. Tot die meterkast is recent de glasvezelkabel getrokken. Nu kreeg ik (ongevraagd) een mail van KPN dat er volgende week een monteur komt om het glasvezel aan te sluiten aan de woning. Maar mijn huidige aansluitpunt, waar mijn modem nu staat, zit in de woonkamer, ver bij de meterkast vandaan. Mijn vraag: hoe gaat de verbinding tussen de glasvezel in de meterkast en het aansluitpunt in mijn woonkamer? 

Dat zal de monteur wel weten als die de situatie met eigen ogen ziet. 

Zal vast goed komen. 


Ik heb nu een snelle, stabiele internetverbinding, dus ik zit eigenlijk niet te wachten op glasvezel. Dus als er kabels getrokken moeten worden (bovengronds is sowieso geen optie), dan hoeft het van mij niet en hoeft er ook geen monteur te komen.


Ik heb nu een snelle, stabiele internetverbinding, dus ik zit eigenlijk niet te wachten op glasvezel. Dus als er kabels getrokken moeten worden (bovengronds is sowieso geen optie), dan hoeft het van mij niet en hoeft er ook geen monteur te komen.

Het verschilt gewoon eigenlijk per woning wat er gebeurt. Tenzij u een videotour geeft kan niemand hier vertellen wat er precies gaat gebeuren. Mijn advies is dan ook om samen met de monteur te kijken naar de mogelijkheden. Op dit moment is het namelijk ook mogelijk om tegen de monteur te zeggen dat je het (nog) niet wilt. Houdt er rekening mee dat ongeveer drie jaar na de aanleg van glasvezel het koper uit wordt gezet en je verplicht over moet of anders je contract eenzijdig kan worden opgeheven. 


Maar als u zelf geen glasvezel heeft aangevraagd zal u het ook niet krijgen neem ik aan(?) En uiteindelijk moet u wel over naar glasvezel omdat KPN het koperen netwerk gaat uitfaseren. Maar dan neem ik aan dat de aansluitingen, net als bij mij toendertijd, prima en netjes worden opgeleverd. 


Ik heb nu een snelle, stabiele internetverbinding, dus ik zit eigenlijk niet te wachten op glasvezel. Dus als er kabels getrokken moeten worden (bovengronds is sowieso geen optie), dan hoeft het van mij niet en hoeft er ook geen monteur te komen.

Over een paar jaar word de telefoonlijn bij u buiten gebruik gesteld, dus dan moet het alsnog gebeuren. Dan kan het nu maar beter meteen geregeld worden. 

Een monteur kan wellicht een kabel trekken. Of de huidige telefoonlijn vervangen door een ander type kabel die geschikt is. 


Maar als u zelf geen glasvezel heeft aangevraagd zal u het ook niet krijgen neem ik aan(?)

Dat is een verkeerde aanname. KPN plant tegenwoordig ontzettend veel afspraken eenzijdig in. Dit omdat we het niet kunnen veroorloven in een gebied het koper uit te zetten terwijl er nog duizenden klanten op koper zitten. Dan liever voor wat gesloten deuren staan. Uiteraard krijgt de klant hier ook per mail of brief informatie over. 


@Ik_Hussel 

Oké, nou dat is dan voor TS ook duidelijk gok ik. 


Hoi @ArjvB. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat jouw vraag hierboven al is beantwoord. Ben je hiermee geholpen of heb je nog (andere) vragen?


Ik woon in een portiekflat met de meterkast in de portiek buiten de woning. Tot die meterkast is recent de glasvezelkabel getrokken. Nu kreeg ik (ongevraagd) een mail van KPN dat er volgende week een monteur komt om het glasvezel aan te sluiten aan de woning. Maar mijn huidige aansluitpunt, waar mijn modem nu staat, zit in de woonkamer, ver bij de meterkast vandaan. Mijn vraag: hoe gaat de verbinding tussen de glasvezel in de meterkast en het aansluitpunt in mijn woonkamer? 

Als het modem in de meterkast wordt geplaatst kan je op je modem eventueel een DVS aansluiten. Een tweede DVS in je woning, en voila: je hebt signaal.

Piet.


De monteur is geweest. Er moest wel een nieuwe kabel getrokken worden van de meterkast in de hal naar de woonkamer, maar dat ging gelukkig heel soepel. Nieuwe kabel aan de oude binden en trekken maar. Klus geklaard en ik heb nu Glasvezel. Bedankt voor de reacties.


Wat goed om te lezen dat het allemaal zo soepel is gegaan en dat je inmiddels gebruik kan maken van een glasvezelverbinding. :blush: