Skip to main content

Aanstaande woensdag ga ik over naar KPN glasvezel. Vandaag het pakket ontvangen en alvast begonnen met de voorbereiding, 

Volgens de uitleg dien ik in de meterkast de afdekkap te verwijderen aan de linkerkant (A):

 

 

Vervolgens het zwarte dopje verwijderd van het glasvezelkastje.
Nu loop ik vast om deze over de aansluiting te schuiven in de meterkast. Het glasvezelkastje lijkt breder:

 

 

Iemand enig idee wat er mogelijk fout gaat?
Alvast bedankt.

Hallo @Steef1979 

 

Je hebt nu een glasvezelmodem gekregen welke niet geschikt is voor dat aansluitpunt.

Je moet dus een ander aansluitpunt krijgen (die eerste in de afbeelding) of een ander glasvezelmodem.

 

Het beste kan je morgen even bellen met de klantenservice 0800-0402 lijkt mij, die zullen dan of een ander glasvezelmodem moeten sturen of een monteur.


Ik weet niet beter dat een monteur van KPN dit komt doen. Daarom kreeg ik de melding bij de eerste glas aansluiting dat er een monteur van KPN zou komen, specifiek om deze reden. Daarnaast kreeg ik het NT kastje niet in mijn pakket opgestuurd maar had de KPN monteur deze bij zich.

De glasaansluiting dient heel zorgvuldig te worden gedaan.

edit: kennelijk is het beleid anders geworden en mag je dit nu zelf doen. Lijkt inderdaad een verkeerde device.


Hallo @Steef1979 ,

Je kunt zo vanaf 8.00 bellen met 0800-0402 voor het maken van een afspraak met een monteur. 


Zojuist contact opgenomen met KPN en volgens degene aan de telefoon is het kastje toch de juiste. Er is nu een KPN-monteur ingepland, helaas pas voor de 23e…. Blijkbaar moet het kastje er gewoon overheen geschoven worden.

Indien ik de installatiehulp volg via https://www.kpn.com/service/pakket-installeren/installatiehulp.htm en kies voor mijn aansluiting in de meterkast zou ik, volgens het plaatje, toch een ander glasvezelkastje moeten krijgen:

Dit komt toch totaal niet overeen met de achterkant van mijn ontvangen kastje, zie hierboven.


Fijn dat er een monteur komt. Die heeft altijd de juiste spullen bij zich. (Voorraadje in de auto.) 


Net via Tweakers een soortgelijke situatie gevonden, ik moet inderdaad gewoon een NT-kastje krijgen zoals hier. Jammer dat er dan speciaal een monteur voor moet komen en niet gewoon opgestuurd kan worden.

 

 


Zojuist nogmaals contact gehad met KPN en inderdaad heb ik het verkeerde kastje ontvangen. Heb inderdaad een NT-kastje nodig welke wordt opgestuurd.


@Steef1979 .  Laat even weten of die nieuwe wel past.   Zo niet, ga ik je verder helpen. 


@Erwin_ , Je mag me graag verder gaan helpen.

Vandaag vol spanning mijn pakket van KPN afgewacht en vond het al vreemd dat het door de brievenbus kon. Lag er een enveloppe op de deurmat met daarin…. een adapter….:

 

 

Helaas dus geen NT-kastje. Ik raak nu al een beetje gefrustreerd van KPN. Het overstappen van Ziggo naar KPN geeft nu al een slecht gevoel helaas. @Erwin_ , moet ik opnieuw gaan bellen met KPN of kan jij iets betekenen?


Zojuist opnieuw contact gehad met KPN. Nu blijkt weer dat het NT-kastje door een monteur aangesloten moet worden. Telefonisch is een afspraak gemaakt voor a.s. woensdag tussen 08-10.00 uur.
De bevestigingsmail geeft echter de tijd van 13 - 15.00 uur...


Hallo @Steef1979 ,

Je kunt zo vanaf 8.00 bellen met 0800-0402 voor het maken van een afspraak met een monteur. 

Zojuist opnieuw contact gehad met KPN. Nu blijkt weer dat het NT-kastje door een monteur aangesloten moet worden. Telefonisch is een afspraak gemaakt voor a.s. woensdag tussen 08-10.00 uur.
De bevestigingsmail geeft echter de tijd van 13 - 15.00 uur...

 

@Steef1979 : Ik zou dan om 8.00 al klaar zitten, maar waarschijnlijk komt de monteur tussen 13.00 en 15.00.  

Eerlijk gezegd ben je best vrij snel aan de beurt, het komt gereld voor dat er langere wachttijden zijn. 

 

Maar het lijkt voor jou allemaal op korte termijn goed te komen. 


Is dit allemaal op z'n pootjes terecht gekomen, @Steef1979 ?


Dit is uiteindelijk wel goedgekomen.
De monteur had netjes een NT-kastje bij, helaas met een defecte adapter. Had ik die nou net ontvangen hebben van KPN…
Tevens bleek de patchaansluiting in de wijkcentrale voor onze aansluiting verkeerd aangesloten zijn, dus ook dat is netjes in orde gemaakt. 

Uiteindelijk allemaal moeizaam, maar gelukkig werkt het nu.


Dit is uiteindelijk wel goedgekomen.
De monteur had netjes een NT-kastje bij, helaas met een defecte adapter. Had ik die nou net ontvangen hebben van KPN…
Tevens bleek de patchaansluiting in de wijkcentrale voor onze aansluiting verkeerd aangesloten zijn, dus ook dat is netjes in orde gemaakt. 

Uiteindelijk allemaal moeizaam, maar gelukkig werkt het nu.

Jeetje.  Murphy's law ofzo.  Maar ik ben blij om te lezen dat het nu werkt.