Skip to main content

Het had wat voeten in de aarde, maar afgelopen week is er in mijn meterkast eindelijk een FTU op de BOP die al een paar maanden voor de deur ligt aangesloten. Er staat ook al signaal op. Tijd voor een glasvezelabonnement dus.

Maar, het lijkt nu een beetje te stagneren. Als ik op kpnnetwerk.nl kijk zie ik op mijn adres een andere status staan dan mijn directe buren bij wie er ook een FTU in de meterkast geplaatst is (tegelijk met die van mij). Als ik KPN Netwerk (of eigenlijk VolkerWessels) bel krijg ik te horen dat ik af moet wachten. Maar hoe lang duurt zoiets normaal gesproken? Ik heb het idee dat de administratie bij VW een behoorlijke achterstand heeft...

Wat zegt de postcodecheck op kpnnetwerk.nl precies en wat zegt de check op kpn.com precies? Als je al een abonnement kan afsluiten, zou ik dat alvast in werking zetten. De NT wordt alleen over dat witte ding geplaatst als er een abonnement is.


Op KPN-netwerk staat nog steeds dit:

 

 

 

Op kpn.com staat dit:

 

 

Ik had eerder al een abonnement aangevraagd, maar die is door KPN "geannuleerd" omdat ik voorlopig nog geen glasvezelaansluiting zou hebben. Maar goed, die aansluiting is er dus wel alleen lijkt hij administratief nog niet verwerkt.

 

Ik heb zojuist nóg maar een keer een abonnement aangevraagd via de website, maar het punt is dat zolang VolkerWessels mijn administratieve status niet aanpast, KPN geen NT gaat plaatsen.


Dan raad ik aan om even je profiel aan te vullen met je adresgegevens, zodat een KPN moderator hiernaar kan kijken. Wellicht versnelt dat het proces.


Had ik al gedaan 🙂 Zou fijn zijn als er iemand even meekijkt inderdaad.


Hoi @posttoast . Ik ben er even ingedoken.

Om eerlijk te zijn is het nu een redelijke chaos in ons centrale systeem.  Ik zie drie(!)  ‘bestellingen’ .  

één daarvan lijkt levensvatbaar. Alleen gaan we die leveren op koper!  Dat hoeft niet direct een probleem te zijn want ik kan je daarna migreren naar  glasvezel. Maar hier kunnen we het beste even over bellen.   Ik ben er vandaag tot 11:00.   Laat even weten of het schikt, dan bel ik je.  En anders wordt het volgende week. 


Ha Erwin,

haha dat klinkt goed. Om het verhaal mooier te maken, ik kreeg een mail dat er een pakket naar me nu onderweg is en dat ik maandag de 15e aangesloten word.

Dat klinkt fijn maar in het kader van jouw reactie hoop ik dat het klopt. Misschien dat even afwachten? Ik meld me dan sowieso hier weer even om een update te geven.

Tenzij jij nu al voorziet dat dit allemaal niet gaat werken, dan mag je me gerust bellen :)


Update: zojuist het pakket binnengekregen, en dat ging inderdaad niet goed. Het was een DSL-pakket, zonder NT kastje dus. Ik heb de klantenservice maar even gebeld en die hebben wéér een order ingeschoten met de mededeling dat ik het huidige pakket terug moet sturen en dat ik het pakket behorende bij mijn nieuwe bestelling (de 4e inmiddels?!) waarschijnlijk maandag ga ontvangen. Ik ga de slingers nog niet uithangen.

 

Mocht jij nu al weten dat dit ook weer mis zal gaan dan hoor ik graag van je, je mag me sowieso altijd bellen 😊


Ik krijg net een SMSje:

 

Beste klant, goed nieuws: je internetverbinding werkt nu! Sluit je apparatuur snel en eenvoudig aan. Extra uitleg nodig? Kijk op kpn.com/pakketinstalleren. Groet, KPN

 

Superfijn, die apparatuur heb ik al teruggestuurd 😁

 

Ik heb echt geen idee of het nu goed af gaat lopen, want ik heb nog niets gehoord over een nieuw pakket dat mijn kant opgestuurd zou moeten worden. Dus @Erwin_ als jij nog even zou willen spieken dan ben ik je zeer dankbaar!

Edit: ik krijg net een mailtje dat de facturatie per vandaag ook gaat starten...


Nog een update: heb net nog maar even met de servicedesk gebeld en ik krijg “als het goed is” een dezer dagen een pakket toegestuurd met een glas “upgrade”. Nu hoop ik dat dat niet enkel het NT kastje is, want de rest heb ik natuurlijk al teruggestuurd op verzoek van de medewerker die ik zaterdag sprak.

Ik heb ook geen idee wanneer ik dat pakket kan verwachten, hopelijk gaat dat niet nog dagen duren want mijn abonnement is schijnbaar wél al ingegaan.


Ik krijg je niet te pakken, @posttoast ,. Ik bel afgeschermd.

We moeten écht even dit doorspreken.  Ik zie wel oplossingen maar moet ook even jouw kant van het verhaal goed snappen.

Morgen werk ik tussen 11:00 en 13:00 .  Dan even bellen? 

 


Ha Erwin,

Strakke timing, ik ben met een schoolreisje in de Efteling 😉 ik kon dus even niet opnemen. Ik ben morgen de hele dag bereikbaar en zodadelijk vanaf 16.30 ook weer mocht dat beter uitkomen.

 

groet

Vincent


Voor alle zekerheid en duidelijkheid: ik ben bereikbaar vandaag :)


Beste @Erwin_ ,

Ik gok dat je er niet meer aan toegekomen bent. Mocht je morgen (weet niet of jullie dan dicht zijn) of overmorgen nog even tijd hebben, dan hoor ik het graag. Ik ben bereikbaar. Heb net al de eerste factuur met aansluitkosten ontvangen…

Groet,
Vincent


Hoi Vincent.  Leuk je nog even te spreken.

Ik heb, met hulp van een collega, een migratie order in het systeem gekregen.  Jouw adsl/koper abo zal nu worden omgezet in glasvezel.

Zoals je hebt meegekregen zijn er intern een paar issues (los van jou) aan de gang. Iets met een datacentrum waar een storing is.  Alles is dus een beetje traag.

Ik controleer Zaterdag de stand van zaken.  Wat we natuurlijk ook zeker willen weten is dat de juiste apparatuur verstuurd worden.   Dat ga ik ook controleren en, indien nodig, handmatig opsturen.

Mocht je in de tussentijd ‘gekke’ mails voorbij zien komen of andere vragen hebben, weet je mij te vinden!


@Erwin_ helemaal top, dank tot zover! Ik ga rustig afwachten met het gevoel in goede handen te zijn 😉


Er komt net een mail binnen, dus voor de zekerheid deel ik die hier even:

 

 

Met "glasvezelkastje" wordt (neem ik aan) het NT-kastje bedoeld.


Er komt net een mail binnen, dus voor de zekerheid deel ik die hier even:

 

 

Met "glasvezelkastje" wordt (neem ik aan) het NT-kastje bedoeld.

Inderdaad.


@posttoast  So far, so good.

Ik ga nu de afdeling logistiek vragen om jou handmatig de router + tv ontvanger te sturen. 


Ik ontving net wat SMSjes met de mededeling dat mijn nieuwe modem onderweg is én het volgende mailtje:

 

Retour sturen wordt wat lastig, dat heb ik een tijdje geleden al gedaan 😉 Ik zal dat negeren dus.


Hallo @posttoast gewoon het verzendbewijs van de retour gestuurde spullen heel goed bewaren.

 


@Erwin_Eerste pakketjes zijn binnen, TV+ Box en een ExperiaBox. Om mij onbekende redenen is dat trouwens een 10A ipv de 12 die ik de vorige keer kreeg, dus dat is jammer maar helaas.

 

 

Nu wachten op het NT-kastje dus 🙂


Hmm. Ga je de TV+ tzt bekabeld aansluiten? Of heb je misschien superwifi 2 in huis? 


Ja, ik ga hem bekabeld aansluiten maar ik ben in principe voornemens om een eigen router te gebruiken. Ik heb een Ubiquiti/Unifi netwerk, dus ik ga als het allemaal een beetje makkelijk lukt mijn USG inzetten zonder Experiabox ervoor.


Als je alvast wilt inlezen kan ik de topics van @wjb  van harte aanbevelen:

 


Dank je wel, @Erwin_ ! Dat moet gaan lukken 😊

Ik wacht in spanning op het NT-kastje.