Skip to main content

Het had wat voeten in de aarde, maar afgelopen week is er in mijn meterkast eindelijk een FTU op de BOP die al een paar maanden voor de deur ligt aangesloten. Er staat ook al signaal op. Tijd voor een glasvezelabonnement dus.

Maar, het lijkt nu een beetje te stagneren. Als ik op kpnnetwerk.nl kijk zie ik op mijn adres een andere status staan dan mijn directe buren bij wie er ook een FTU in de meterkast geplaatst is (tegelijk met die van mij). Als ik KPN Netwerk (of eigenlijk VolkerWessels) bel krijg ik te horen dat ik af moet wachten. Maar hoe lang duurt zoiets normaal gesproken? Ik heb het idee dat de administratie bij VW een behoorlijke achterstand heeft...

Even een check @Erwin_ : op 9 juni zou ik dan eindelijk aangesloten moeten worden. Ik heb nog niets vernomen over een NT-kastje. Hoe lang van tevoren zou ik die ongeveer moeten krijgen?


Nou, dat ging snel. Kastje is inmiddels binnen en vastgeklikt op de FTU. Het connection-lampje knippert nog, maar ik ga er vanuit dat dit dan volgende week vrijdag ergens automagisch geactiveerd wordt?


En… het lampje blijft nu wel branden. Morgen maar eens kijken of ik dan ook al daadwerkelijk verbinding heb.


Gelukt! 😀

Op Gathering of Tweakers raakte ik met een KPN'er aan de praat, die kon de migratie alvast een schop geven. Ik heb sinds gisteravond laat dus glasvezel 😊

Enige issue is nu nog dat ik op een 100mbit abonnement zit, maar dat schijnt morgen ook gefixed te worden. Enorm bedankt voor al je hulp @Erwin_ , ben er echt superblij mee dat het toch nog gelukt is. Rest alleen nog even de vraag hoe het zit met de abonnementskosten die tot nu "voor niets" zijn gemaakt voor de DSL-verbinding. Ik begreep destijds van je dat daar iets mogelijk is qua creditering. Ik hoor wel of dat nog gaat lukken, misschien sowieso even wachten tot alles administratief helemaal afgehandeld is. De MijnKPN app "snapt" vooralsnog nog niet dat ik al een abonnement heb.


Gelukt! 😀

Op Gathering of Tweakers raakte ik met een KPN'er aan de praat, die kon de migratie alvast een schop geven. Ik heb sinds gisteravond laat dus glasvezel 😊

Enige issue is nu nog dat ik op een 100mbit abonnement zit, maar dat schijnt morgen ook gefixed te worden. Enorm bedankt voor al je hulp @Erwin_ , ben er echt superblij mee dat het toch nog gelukt is. Rest alleen nog even de vraag hoe het zit met de abonnementskosten die tot nu "voor niets" zijn gemaakt voor de DSL-verbinding. Ik begreep destijds van je dat daar iets mogelijk is qua creditering. Ik hoor wel of dat nog gaat lukken, misschien sowieso even wachten tot alles administratief helemaal afgehandeld is. De MijnKPN app "snapt" vooralsnog nog niet dat ik al een abonnement heb.

Eens., Als alles stabiel draait, geef me dan hier even een seintje. Ik crediteer sowieso alles wat je voor die ‘DSL’  verbinding hebt betaald. 


Ha @Erwin_ dat is zo'n beetje "nu" 🙂 Mijn Ziggo modem is sinds zondagmiddag van de stroom en het NT-kastje hangt aan mijn USG. Werkt helemaal perfect 😊

Ik weet niet of de persoon op Gathering of Tweakers toevallig ook iets met creditering heeft gedaan, want er was wel meer "gek" nog begreep ik: ik zat nog op een 100mbit lijn ipv 1gbit, dat heeft hij ook voor me aangepast. Geld terug is natuurlijk leuk, maar het moet wel eerlijk zijn. Dus check vooral even wat er daar gebeurd is. Als je nog iets wilt weten, roep vooral.


Ik ga voor je aan de slag.  Ik wilde eigenlijk die eerste factuur ‘gewoon’ kwijtschelden met uitzondering van de 25 euro aansluitkosten. Kun je je daar in vinden? 


@Erwin_ dat vind ik buitengewoon sympathiek, dus daar kan ik me zeker in vinden 😊


@posttoast Ik zag dat mijn collega al iets voor jou gedaan heeft.  Dat is een mooie creditering. (mooier dan wat ik van plan was).  Dus laten we even de volgende factuur afwachten. 


Ik heb zojuist mijn nieuwe factuur gekregen met de creditering. Ben er heel blij mee, netjes opgelost uiteindelijk. Dank @Erwin_ en alle andere betrokkenen!