Skip to main content

Ik heb KPN glasvezel besteld voor december nu heeft Glaspoort deze glasvezelaansluiting verzorgd in de meterkast welke zich in de centrale hal bevindt zo'n 20 meter vanaf mijn appartement.

Bij Glaspoort geïnformeerd hoe ik deze naar de woonkamer krijg, want huidige isra punt is in de woonkamer, maar zij geven aan dat ik daarvoor contact met provider moest opnemen om een utp-kabel naar de woonkamer te trekken via de buis waardoor nu de koperaansluiting in de woonkamer loopt.

Nu heb ik bovenstaande voorgelegd aan de klantenservice, maar daar werd ik (waarschijnlijk) niet goed begrepen en toch weer terugverwezen naar Glaspoort.

Ik zou graag willen weten of dit door KPN geregeld kan worden? 

 

​​​​

Hoi @Mart14, welkom op ons forum!
Ik kwam toevallig ook net dit vergelijkbare topic tegen:

Het verplaatsen van het glasvezelkastje is iets wat via de kabelbeheerder gaat maar als je die laat zitten kun je natuurlijk met een reguliere internetkabel je modem binnen zetten.
Volgens mij kunnen onze monteurs dit ook, maar of het gratis is durf ik op afstand zo niet te zeggen. @Ik_Hussel heb jij hier een makkelijk antwoord op?😅

Meer informatie over wat monteurs doen kun je vinden op kpn.com/monteur


Het officiële ISRA zit begrijp ik in de meterkast en vanuit daar loopt er een kabel naar uw woonkamer via een een buis? In dat geval kunnen we deze telefoonkabel vervangen voor een internetkabel en uw modem verbinden met het glasvezelkastje. Wel is het zo dat er een stroomvoorziening aanwezig moet zijn in uw meterkast. Als dit er nog niet is kan een monteur van KPN dit kosteloos regelen wanneer hij de groepenkast veilig kan openen en er een hoofdschakelaar aanwezig.* 

Dus mijn advies is om de overzetting naar glas te beginnen, een monteur ter plaatsen zal dan kosteloos alles aansluiten.

 

*Dit kan de monteur in 99/100 gevallen goed voor u regelen, toch zijn er soms groepenkasten waar de buitenkant er goed uit ziet maar niet veilig door ons kan worden gewerkt, in zo'n geval zal u zelf morten zorgen dat er een wandcontactdoos in de meterkast komt.


Hoi @Mart14, welkom op ons forum!
Ik kwam toevallig ook net dit vergelijkbare topic tegen:

Het verplaatsen van het glasvezelkastje is iets wat via de kabelbeheerder gaat maar als je die laat zitten kun je natuurlijk met een reguliere internetkabel je modem binnen zetten.
Volgens mij kunnen onze monteurs dit ook, maar of het gratis is durf ik op afstand zo niet te zeggen. @Ik_Hussel heb jij hier een makkelijk antwoord op?😅

Meer informatie over wat monteurs doen kun je vinden op kpn.com/monteur

 

Het officiële ISRA zit begrijp ik in de meterkast en vanuit daar loopt er een kabel naar uw woonkamer via een een buis? In dat geval kunnen we deze telefoonkabel vervangen voor een internetkabel en uw modem verbinden met het glasvezelkastje. Wel is het zo dat er een stroomvoorziening aanwezig moet zijn in uw meterkast. Als dit er nog niet is kan een monteur van KPN dit kosteloos regelen wanneer hij de groepenkast veilig kan openen en er een hoofdschakelaar aanwezig.* 

Dus mijn advies is om de overzetting naar glas te beginnen, een monteur ter plaatsen zal dan kosteloos alles aansluiten.

 

*Dit kan de monteur in 99/100 gevallen goed voor u regelen, toch zijn er soms groepenkasten waar de buitenkant er goed uit ziet maar niet veilig door ons kan worden gewerkt, in zo'n geval zal u zelf morten zorgen dat er een wandcontactdoos in de meterkast komt.

Bedankt voor jullie reacties. Het klopt inderdaad dat het ISRA punt in de meterkast zit en via een buis loopt de kabel naar de woonkamer waar een contactdoos staat voor de (oude) Dsl-verbinding.

In de meterkast zit maar één stopcontact en daar zit nu het glasvezel kastje op (zie foto).

Kan ik via deze weg een afspraak maken voor de aanleg van een stroomvoorziening en het vervangen van de telefoonkabel voor een internetkabel? 

 


Als er al een stopcontact zit, waarom moet er dan nog een stroomvoorziening gemaakt worden?


Als er al een stopcontact zit, waarom moet er dan nog een stroomvoorziening gemaakt worden?

Sorry nog niet helemaal wakker.. Dat stukje kan natuurlijk opgelost worden met een stekkerdoos.. 


Het stopcontact zou nodig zijn voor het kastje die je nu al op de foto hebt, dus tenzij je daar nog andere apparatuur neer wilt zetten is een stekkerdoos ook niet nodig 😊 

Een installatieafspraak kun je telefonisch maken via 0800-0402 of via onze website www.kpn.com/monteur