Skip to main content

In mijn woning bevindt het modem (experiabox 10A) zich op de begane grond in de meterkast. Op de tweede verdieping (woon gedeelte) heb ik de  router  (TP Link) voor WIFI. Toen ik bij de voordeur een bel wilde instaleren met WIFI ontvangst, was het signaal onvoldoende om de bel te laten functioneren. Mogelijke oplossingen?

Goedemorgen @Corhen en bedankt voor je bericht :)

 

Mijn eerste advies zou zijn om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager). Deze tool kan bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren en je instellingen optimaliseren. Wanneer je de Wi-Fi Manager 2 x volledig hebt doorlopen en er komt een snelheid uit die onder de 20 Mbit/s ligt, dan krijg je een gratis oplossing aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en ik verwacht dat er dan voldoende signaal moet zijn voor je deurbel! Laat je me weten wat hier precies uit is gekomen?


Beste JanZ

Bedankt voor de reactie.

Zojuist tweemaal de WIFI-manager doorlopen, 1x met laptop en 1x met tablet. Bij de meting met de laptop was er helemaal geen signaal beneden en met de tablet een sterk gereduceerd signaal ten opzichte van boven. Resultaten varieerden van 4 Mbit/s tot 10 Mbit/s. Ik vind dit veel te zwak signaal om (weer) een WIFI deurbel aan te schaffen; reeds 1x eerder een poging gedaan, maar moest uiteindelijk de bel retour sturen. Wil echter, zeker in de huidige tijd met veel aan huis bezorging, toch graag videocontact met personen aan mijn voordeur.


Geen punt en jij bedankt voor de terugkoppeling @Corhen :)

 

Mooi dat je de Wi-Fi Manager hebt doorlopen maar jammer dat dit nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Ik kijk daarom graag eens met je mee; zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Normaal gesproken zou de Wi-Fi Manager bij de snelheden die je hebt gemeten een gratis oplossing aan moeten dragen maar ik begrijp dat dat dus niet het geval was?


Zit de voordeur in dezelfde hoek als de meterkast? En de tp-link WiFi router, zend die dezelfde WiFi naam uit als de Experiabox? 


Beste JanZ,,

 

Weer bedankt voor de reactie, begrijp alleen niet, waarom ik al mijn privé gegevens moet doorgeven; KPN heeft mijn klantnummer en kan zo meekijken volgens mij.

 

Nick83,

Voordeur zit tegenover de meterkast, ongeveer 1,5 meter er vandaan. Omdat ik ooit problemen heb ondervonden met draadloos printen, heeft een kenner mij een nieuwe router doen toekomen (was voorheen een meegeleverde router van KPN) en sindsdien kan ik draadloos printen en heb ik ook een beter signaal boven. 


Hoi @Corhen , je hoeft enkel je postcode & huisnummer in te vullen, naam en het klantnummer, daar heb ik voldoende aan. Dit is ter verificatie zodat ik zeker weet dat jij jij bent ;)


Beste JanZ, gegevens ingevuld en opgeslagen.


Beste JanZ,

 

Heb de gevraagde gegevens ingevuld en wacht nu op antwoord.


@Corhen  Als je de naam van Jan Z zo neerzet @JanZ_ , ziet hij hem eerder :wink:


Beste @JanZ_ ,

 

Heb de gevraagde gegevens ingevuld en wacht nu op antwoord.


@JanZ_ 

Heb mijn gegevens ingevuld en wacht op antwoord.

 

Corhen


Bedankt voor het invullen van je forumprofiel @Corhen + excuses voor de late reactie.

 

Voor de zekerheid ben ik je verbinding eens door gaan meten (tot aan de Experia Box) en dit gedeelte ziet er goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel. Om de Wi-Fi te verbeteren kan ik je gratis een setje KPN Experia Wi-Fi toesturen, dit zijn Wi-Fi versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Mocht je gebruik willen maken van dit aanbod dan hoor ik dat graag zodat ik het voor je in orde kan maken!


@JanZ_ 

 

Wil graag gebruik maken van het aanbod, altijd beter dan nu. Ik vind het wel vreemd, dat, als ik de router boven afkoppel er nauwelijks signaal is bij het modem. Kan ik dan één  versterker aansluiten op het modem, of moet alles via de router? 

Corhen

 

 


Beste @Corhen, excuses voor de vreselijk late reactie! We zijn je topic in de tussentijd ‘kwijtgeraakt’ 😞. Ben je inmiddels voorzien van Experia Wifi? Zo niet, laat het gerust weten: dan regel ik alsnog een setje voor je. 


Het duurde mij inderdaad veel te lang en heb toen, nav doorlopen procedure WIFI manager, rechtstreeks contact opgenomen met KPN. Zij hebben een monteur langs gestuurd en deze heeft 1 x Experia WIFI aangesloten (geen set), die hij in eerste instantie in rekening wilde brengen; bij het zien van de email zijn verder geen kosten meer in rekening gebracht.


Fijn! En ben je hier nu ook mee geholpen? Merk je dat het beter is geworden?