Skip to main content

Mijn zoon kreeg 3 berichten kort op elkaar dat hij 50%, 75% en 100 verbruikt had van zijn mb's. Dit ongeveer met een tussentijd van slechts een paar minuten. Toen ik ging kijken, zag ik ook dat zijn 10.000 mb verbruikt was.  Er staat niks op de achtergrond te draaien of te downloaden. Hoe kan dit? 

Hallo @YetiNLESAD , in zijn mobiel kun je op app-niveau zien wie wat verbruikt heeft.

Zorg ervoor dat bij bepaalde instellingen staat: alléén via wifi, dat beperkt het data-verbruik aanzienlijk en een vinkje zetten bij ‘data-besparing aan’.

Succes.

 


Ik kon niets geks vinden. Hij was niet op zijn telefoon bezig toen hij die 3 berichtjes van dataverbruik kreeg. Hij verwijdert altijd alle onderwaterschermen. Heel vreemd dit, hebben we nog nooit meegemaakt. 


Update van het besturingssysteem? Die zijn erg groot. Of van game, andere applicaties? Daarom altijd vinkje zetten bij instellingen dat updates alleen via WiFi mogen.

Ergens in de smartphone kun je zien welk programma zoveel data gebruikt heeft.


Hoi @YetiNLESAD, bij de instellingen van het toestel kun je zien welke apps hoeveel data verbruikt hebben. Gezien de grootte is de kans groot dat het toch iets van een update of streaming is.