Skip to main content

hoe kan ik achterhalen wie er op mijn wifi zit?

ik zie steeds 7C:27:BC:1B:4E:22 in mijn lijstje.
niet constant online. af en toe.
maar ik weet niet wie of wat het is.

Hallo @PattiBruce als ik dat MAC-adres opzoek een of ander apparaat.

 


hej @JanD , ja maar welk ander apparaat?
 

mijn tv  zit via een kabel
zo ook het mediakastje.

het enige wat 's morgens rond 6 uur via wifi gaat is mijn telefoon en tablet.
en die worden gewoon met hun naam aangegeven in verbonden apparaten
(en hebben een heel ander MAC-adres)
 


Hallo @PattiBruce alle apparatuur heeft een MAC-adres, bekabeld aangesloten of niet.

Op alle apparaten zit ook een sticker met de nodige gegevens inclusief MAC-adres, dus even de apparatuur nalopen.

Alleen bij telefoons en tablets wordt i.v.m. de veiligheid een willekeurig MAC-adres gebruikt, maar als je dat willekeurige tijdelijk uitschakelt zie je uiteindelijk het werkelijke MAC-adres.

Ook deurbellen en camera’s die via internet werken hebben een MAC-adres, kortom alle apparatuur die met internet verbonden is c.q. kan worden.

 


Heeft u zonnepanelen? Het mac adres is van "Hui Zhou Gaoshengda Technology Co.,LTD".


Hoi @PattiBruce , verder heb je niks in jou netwerk? Geen zonnepanelen/omvormer, geen WiFi versterker/MESH apparaat of zoiets?


hej
@Nick83 nee ik heb geen zonnepanelen

@Joris62 ik heb nog bekabeld wifi versterker en daar staat een andere mac-adres op.

verder niets aangesloten


Hallo @PattiBruce heb je de MAC-adressen van je tv-toestel en tv-decoder al nagezien, zoals ik eerder vroeg?

Je tv-toestel kan 2 MAC-adressen hebben, een voor de wifi en een voor bekabeld internet.

 

 


hej  @JanD mijn telefoon en tablet staan met naam genoemd, dan is het genoemde mac adres m.i. een ander apparaat.

 

mss. maar mijn wachtwoord aanpassen.


Krijgt dat apparaat wel een ip-adres?

Misschien 1 of ander apparaat in de buurt, hoeft niet eens in huis te zijn wat scant op WiFi netwerken.


Bekijk dit topic eens Opgelost - Mijn Avast WiFi inspector meldde mij: 'New Device (Hui Zhou Gaoshengda Technology Co. Ltd. ) has joined your network.' Hoe kan dat? | Nationaal Computer Forum


@HansaanZet  @GeSp
dus waarschijnlijk te maken met mijn wifi versterkers die er tussen zitten.

waarvan 1 inmiddels er reeds een paar dagen er tussen uit omdat dat ding voor geen meter werkt. zelfs niet op 1 meter ernaast.

duur advies en zonde van mijn geld KPN.

 

@Joris62@JanD@Nick83@HansaanZet@GeSp
bedankt allen voor jullie reactie


hej @HansaanZet en @JanD 
7C:27:BC:1B:4E:22  is inderdaad de wifi van mijn tv.
 

1 wist ik niet dat de wifi van mijn tv een adres had omdat ik deze bekabeld heb aangesloten.

2 de tijd dat dit adres op mijn wifi was is ‘s nachts rond 3 uur. en dan is normaal gesproken bij mij alles donker 😁

 

dat probleem is dus echt opgelost, topic kan afgesloten worden.

 

BEDANKT ALLEMAAL.


Welk merk TV is dat?

Je hebt WiFi ook nooit ingesteld op die TV?

In dat geval nogal vreemd dat zo'n TV WiFi netwerken gaat lopen scannen terwijl dat niet nodig is en hij in standby staat, het lijkt mij een illegale vorm van data verzamelen.


hej @GeSp 

het is een Philips 50PUS8506

omdat ik regelmatig hier problemen heb met wifi die SuperWifi2 doet het zelfs niet😔]
is een keer de wifi op de tv ingesteld om te testen.

maar dit is snel uitgeschakeld, als het bekabeld kan wil en doe ik bekabeld 😊