Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik de lasdop aansluiten op de Experia Box V10?

• November 9, 2025
  • 18 reacties
  • 216 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een experia box v10 maar ik krijg hem niet aangesloten op de lasdop die wij hebben. Voor de rest hebben we geen ander contact punt.

ik heb vier draadjes: blauw, rood, oranje, wit. Ook heb ik een doosje er bij gekregen van kpn. Ik had op een ander bericht gezien. Dat je die draadjes ook in dat doosje kunt doen. Maar dat werkt ook niet.

weet iemand wel hoe dit kan?

Beste antwoord door joey92

je kunt het eventueel zelf proberen door het zoals op de foto aan te sluiten.

let erop dat je wel eerst de zwarte lipjes omhoog haalt voordat je de kabeltjes erin doen. daarna de lipjes weer naar beneden drukken. goed kijken of de draadjes helemaal tot het eind zitten.

18 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 9, 2025

Beste ​@Jennifer2803 als je nieuwe klant bent van KPN gewoon een gratis  installatiemonteur laten komen die het piekfijn voor je aansluit, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/monteur

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Ja klopt. Maar de monteur komt de 20ste pas dan hebben we al geen wifi meer.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 9, 2025

Ja klopt. Maar de monteur komt de 20ste pas dan hebben we al geen wifi meer.

Als je overstapt van een andere provider en je maakt van de overstapservice gebruik, heb je tot de aansluitdatum bij KPN nog steeds internet via je vorige provider ​@Jennifer2803 als het goed is.

Nu zelf aansluiten heeft dus geen zin, ook omdat je abo waarschijnlijk pas op de 20e ingaat.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Het abonnement is de 6de al ingegaan. Het abonnement op de andere provider loopt de 13de af omdat we ervan uit gingen dat het internet op de 6de het al zou doen. Maar dat doet het nog niet omdat we niet weten hoe we hem aan de praat krijgen. 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • November 9, 2025

je kunt het eventueel zelf proberen door het zoals op de foto aan te sluiten.

let erop dat je wel eerst de zwarte lipjes omhoog haalt voordat je de kabeltjes erin doen. daarna de lipjes weer naar beneden drukken. goed kijken of de draadjes helemaal tot het eind zitten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Zo heb ik het.verder krijg ik ze er niet in 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 9, 2025

dat is niet ver genoeg. knip even het uiteinde van de draadjes af zodat deze weer mooi recht zijn zonder haakjes eraan. dan eerst de zwarte lipjes omhoog halen voordat je de draadjes erin steekt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Ik heb de zwarte lipjes open gezet maar ik krijg ze er maar een stukje in.

ze moeten door die ronde kleine gaatjes, toch?

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 9, 2025

je de ronde gaatjes die in het klepje zit die je net omhoog gedaan hebt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Ik weet hoe het moet bedankt. Ik ga er van uit dat er in het midden wel gestript moet worden omdat hij anders geen verbinding maakt

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 9, 2025

nee je hoeft de kabels verder niet aan te strippen. in het printplaatje zitten mesjes die door de isolatie heen snijden en rechtstreeks contact maken met de koper draad.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Oke, maar alle draadjes zijn er helemaal door heen. Maar ik heb nog steeds geen internet.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 9, 2025

op het modem, de V10. zitten bij de DSL aansluiting 2 led Lampjes, L1 en L2. zie je deze ledjes wel knipperen of iets doen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Nee die doen niks

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • November 9, 2025

Is de kabel met rood/blauw & oranje/wit ook verbonden met de blauwe kabel in de meterkast? Is net niet te zien op de foto. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Zo ziet het er uit

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • November 9, 2025

Als je abonnement op de 6e is ingegaan, zou het moeten werken zodra je het aansluitdoosje correct aansluit zoals op de foto van Joey. Dat is ook het enige wat je zelf kunt doen op dit moment. Anders is de verbinding in de wijkkast/lasdop niet correct is aangesloten of iets anders aan de hand. Dan is het helaas wachten op de monteur.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Jennifer2803. Welkom op de community! Is er inmiddels een monteur bij je langs geweest en is het gelukt om je Experia Box v10 aan te sluiten?