Skip to main content

Onder mijn net gekochte caravan (tweedehands) ligt een KPN-kabel. Het lukt KPN niet een aansluiting in te plannen of mijn nieuwe abonnement te activeren/inorderen. Ik wordt verwezen naar mijnaansluitingen.nl.

Heeft iemand een tip? Na 1 uur de website van KPN doorzoeken en 1,5 uur aan de lijn (correcte afhandeling trouwens) heb ik geen internet mogelijkheid

 

Als u te ver van de centrale zit  en dat is vaak het geval bij een camping, dan zal dat best kloppen.  U kunt het inderdaad via mijnaansluiting.nl proberen maar dan nog bestaat de kans dat het niet lukt.  Hoe is dat bij andere bewoners?


Dank u, ik ken nog geen andere bewoners, morgen misschien wel. Maar er is geen internet centraal; er ligt wel een KPN kabel onder mijn caravan, maar KPN kan die op de een of andere manier

niet activeren.

 


Ik denk dat het hier eerder zou kunnen liggen aan het feit dat het een “bijzondere aansluiting” was (geen regulier postaal/BAG adres). Een groot deel daarvan is vorig jaar administratief geblokkeerd omdat ze niet meer actief waren.

 

Zie je ook geen mogelijkheid voor een koperbestelling als je op kpn.com kijkt? Dan zou mijn theorie goed kunnen kloppen.

De normale werkwijze voor KPN als provider zou zijn dat ze een HBO verzoek indienen bij KPN Netwerk. Dat kan je als klant trouwens zelf ook. Maar er zitten wel kosten aan (minimaal 300 euro). Of die kosten door KPN als provider worden betaald of door de eindklant, maakt KPN Netwerk niet uit. Dus dat zou je kunnen voorstellen bij de provider KPN.

 

Overigens kan de makkelijke verklaring ook zijn dat niemand het juiste adres kan vinden dat bij die kabel hoort. Zeker op recreatieparken en dergelijke kan dat nogal eens afwijken van wat je zou denken….

Vraag je provider eens of ze een bericht naar de Infra Beschikbaarheids Desk willen sturen met de vraag of zij kunnen terugvinden om welke aansluiting het zou kunnen gaan en wat de oplossing zou moeten zijn.


Beste Ward, Dankjewel voor je reactie.

 

Ik ben een leek en begrijp niet alles wat je schrijft, vooralsnog. Ik ben een contract aangegaan met KPN en ik weet niet of zij nu ‘mijn’ provider zijn. Dus eigenlijk is het niet zozeer mijn probleem omdat mijn contract aangeeft dat ze internet 200Mbit gaan leveren. Mij is verzekerd door de vorige eigenaar van de caravan dat er een kpn-kabel ligt onder de caravan, dus ik ben er open ingegaan.

 

De website van KPN is niet erg toegankelijk Eigenlijk compleet ontoegankelijk) voor dit soort situaties en met 0800-0402 zat ik vanmorgen 90 minuten aan de lijn met geen resultaat anders dan een verwijzing naar mijnaansluitingen.nl, wat voor mij ook hokus pokus is.

 

Ik moet het nu even loslaten morgen weer een dag. Leve de lol (ergens. . . ) Nogmaals dank

 

Hans Trapman


Begrijp ik het goed dat u wel een internetaansluiting heeft kunnen bestellen??


Beste Joep,

 

Ja, ik heb ook een officieel bestelnummer ontvangen. Internet en TV.


Beste Joep,

 

Ja, ik heb ook een officieel bestelnummer ontvangen. Internet en TV.

Dan mag je alles wat ik schreef vergeten. Dat was op basis van het idee dat KPN (je provider) het adres nergens kon vinden. 


Beste Joep,

 

Ja, ik heb ook een officieel bestelnummer ontvangen. Internet en TV.

Maar wat is dan het probleem?


Wat is dan het probleem?    

KPN zelf -denk ik.

 


Nadat ik een contractbevestiging heb ontvangen (16 augustus) gebeurde er niets. Vandaag heb ik gebeld en werd er geconcludeerd dat ze niet kunnen ‘inorderen’ en verwees men mij naan Netwerk KPN. Daar krijg ik netjes en snel een antwoord dat ze alleen glasvezel doen en werd ik verwezen naar waar ik vandaan kwam: 0800 - 0402.

Ik heb het idee dat de eerstelijnsservice van0800-0402 deze complexe vraag niet aankan. Voor de hand zou m.i. liggen dat de tweedelijn het overneemt i.p.v. verwijzen.  Backstage kan veel geregeld worden -verwacht ik. Voorlopig zit ik in een lus.

 


Dan is wachten op een moderater nog de enige optie ben ik bang.


En wat is een 'moderator’ in deze context?

 


En wat is een 'moderator’ in deze context?

 

De medewerker van kpn.  De wachttijd is een dag of drie. Als u uw profiel invult met het adres van de betreffende locatie dan kunnen ze meekijken.  U herkent de moderater aan het kpn logo achter de naam.


Beste Joep, dank voor uw support, fijne dag nog!


kan @Ward_ hier niet toch wat mee doen


Ik ben beter met glasvezelsystemen dan met koper, maar ik ken wel wat mensen die wel iets zouden kunnen vinden eventueel.

Moet ik alleen even wachten om een Moderator om me het adres door te sturen waar het om gaat.


Dag allen, het probleem is opgelost, dank voor het meedenken! Fijne dag verder. Hg Hans


@TRAPHANS das mooi maar we zijn wel benieuwd hoe het opgelost is. Kunnen we weer wat van leren 😉


Ga ik vertellen als ik straks meer tijd heb 


“Als iedereen alles van te voren zou weten, dan zouden er een hoop werkloze mensen zijn".

De aanschaf van een tweedehandscaravan en de huur van de standplaats is niet zo lastig om te organiseren.

De aanvraag van een internetaansluiting bij KPN ook niet, tenzij…

Het betreffende terrein heeft drie adressen toebedeeld gekregen: straatnaam blijft hetzelfde, maar de 'huis'nummers zijn, ook door toedoen van de gemeente’ wat verwarrender. 

De aanvraag via internet verliep goed tot aan de laatste ‘enter'. De melding kwam dat de aanvraag, ingevuld en al, niet afgehandeld kon worden. 

Ook de servicemedewerkers kwamen hier tot twee keer toe, niet uit; vandaar mijn vraag in dit forum.

Oplossing: een ander huisnummer leidde tot zelfs de mogelijkheid om het kavelnummer toe te voegen. Aanvraag loopt nu; nog wel even afwachten, maar goede hoop!

Nogmaals dank!! Hans

 

(trouwens, al met al best wel een leuke trainingscasus voor servicemedewerkers. . . )