Skip to main content

Situatie is deze:
Thuis experiabox 10 waarvan wifi is uitgeschakeld met daarachter 2 tv ontvangers en een ‘eigen’ wifi-netwerk. Dat laatste ivm omvang woning (woonboerderij).

Nu is achter op het erf een mantelzorgwoning geplaatst voor schoonvader. Daarheen ligt een UTP-5e kabel tbv TV en internet. Deze is via een switch rechtstreeks op de experiabox aangesloten. Werkt via tv ontvanger voor tv ontvangst.

Nu wil ik ook een wifi-punt aansluiten in die mantelzorgwoning, maar wifi is uitgeschakeld op de experiabox.

Vraag:

  1. Kan ik een extra wifi-router zomaar aansluiten op de experiabox, terwijl de wifi van de box zelf uitgeschakeld is? En welke router is daarvoor geschikt? En kan ik die via KPN bestellen?
  2. Of is het mogelijk om de wifi op een van de poorten van de experiabox aan te zetten zodat die via een switch in de mantelzorgwoning zowel TV als wifipunt kan bedienen?

Hallo @Homerun , ik zou een AP (accesspoint) kopen voor de mantelzorgwoning en daar op de switch aansluiten, heb je daar ook goede wifi voor je schoonvader.

Succes.

 


U heeft voor uzelf al eigen WiFi punten zegt u. Waarom koopt u er daarvan niet gewoon een paar bij? U weet hoe het werkt. In de mantelzorgwoning gewoon op dezelfde manier aansluiten op de utp-kabel als dat u in uw eigen woonboerderij gedaan heeft.


Dankje Jan,

Ga ik doen!


Dag Jan,

Netgear dual band wax206 aangeschaft tbv wifi en TV. 
Maar TV ontvanger van KPN werkt dus niet via deze router alleen rechtstreeks naar Experiabox of via switch. Geeft aan dat er geen verbinding met de router is. 
Is daar een oplossing voor?


Hallo @Homerun , de tv op de switch aangesloten laten en de netgear vor de wifi inrichten.

De netgear  moet igmp snooping ondersteunen voor de tv.