Skip to main content

Hoe kan ik in vredesnaam een afspraak afzeggen van een monteur die dreigt langs te komen bij mij thuis.

Volstrekt overbodig dit bezoek maar geen enkele mogelijkheid om dit te regelen. Chat begrijpt het allemaal niet, bij volgen bestellingen kan ik alleen een andere datum kiezen, telefonisch niet bereikbaar (te druk) en tot slot een mail kun je niet zenden naar deze club.

Dit is de laatste poging, anders staat de monteur gewoon voor een dichte deur.

Heb geen klachten over mijn abonnementen maar de service van de KPN is bijzonder beroerd.

 

 

Hoi @V1hof, welkom op ons forum! 

Inplannen, herplannen en eventueel afzeggen kan via deze servicetool.
Als het daar niet lukt of je wilt hier meer informatie over is het altijd het snelste om toch even met ons te bellen hierover op 0800-0402.
De computer zal je bovenstaande link waarschijnlijk sturen maar daarna word je ook doorverbonden met een medewerker.

In sommige gevallen is de monteur niet af te zeggen omdat deze noodzakelijk is, je kunt hem dan natuurlijk wel herplannen naar een moment dat jou beter uit komt.


Jammer met deze link kan ik een afspraak maken maar niet annuleren. Laat het maar zitten, denk dat de monteur morgen voor niets komt. Jammer van zijn tijd


Het kan dus zijn dat deze monteur dus nodig is voor je verbinding.
Weet je ook waarom deze ingepland was?


Als je wilt kunnen wij hier natuurlijk ook even meekijken maar er kans soms even overheen gaan voor je hier reactie hebt.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@V1hof , je geeft niet aan waarom die monteur komt, op initiatief van KPN? Heb je er om gevraagd vanwege technisch of installatie problemen? Ga je over naar glasvezel? In dat laatste geval moet een monteur in elk geval toegang hebben tot jouw thuisinstallatie. De beste man zal toch om de een of de andere reden, gevraagd of ongevraagd, op jouw huisadres moeten zijn??


Hoi Berrie-Kaad

heb mijn abonnement aangepast 1tv ontvanger minder. Kreeg daarop een bericht dat ik een nieuw modem ging ontvangen. Vreemd maar prima, modem is ontvangen en deze heb keurig kunnen aansluiten. Kreeg ook een bericht dat de monteur langs zou komen om het modem aan te sluiten. Als het glas zou betreffen dan had ik dat begrepen, volgend jaar november ben ik pas aan de beurt voor glas. Ben bang dat KPN inderdaad al denkt dat ik glas heb en daarom de monteur op mijn afstuurt. Mocht ik thuis zijn dan krijgt zij/hij een bak koffie en hebben tijd om wat TV te kijken via het nieuwe modem 😀


Duidelijk @V1hof , schenk een lekker bakkie koffie met twee 🍪 🍪 erbij. Daar houden monteurs van. Komt ie toch niet voor niets!


Hoi @V1hof 

Thomas kan nog even in het systeem kijken, maar dan heeft hij je gegevens nodig.

Als je wilt kunnen wij hier natuurlijk ook even meekijken maar er kans soms even overheen gaan voor je hier reactie hebt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 


Hoi Berrie-Kaad

heb mijn abonnement aangepast 1tv ontvanger minder. Kreeg daarop een bericht dat ik een nieuw modem ging ontvangen. Vreemd maar prima, modem is ontvangen en deze heb keurig kunnen aansluiten. Kreeg ook een bericht dat de monteur langs zou komen om het modem aan te sluiten. Als het glas zou betreffen dan had ik dat begrepen, volgend jaar november ben ik pas aan de beurt voor glas. Ben bang dat KPN inderdaad al denkt dat ik glas heb en daarom de monteur op mijn afstuurt. Mocht ik thuis zijn dan krijgt zij/hij een bak koffie en hebben tijd om wat TV te kijken via het nieuwe modem 😀

Heb je een witte V10 gekregen? Want in dat geval heeft u waarschijnlijk pairbonding gekregen (een hogere snelheid) en zal er wat aan het ISRA worden gesleuteld om dit ook daadwerkelijk werkend te krijgen. Daadwerkelijk voor niks gestuurd worden komt eigenlijk niet voor.


Heb je een witte V10 gekregen? Want in dat geval heeft u waarschijnlijk pairbonding gekregen (een hogere snelheid) en zal er wat aan het ISRA worden gesleuteld om dit ook daadwerkelijk werkend te krijgen. Daadwerkelijk voor niks gestuurd worden komt eigenlijk niet voor.

Ik sluit me hier bij aan @V1hof, als er een ‘verplichte’ monteur in is gepland zal er zeer waarschijnlijk iets met je aansluitpunt gedaan gaan worden 🙂 Laat je ons weten hoe het is gegaan? Ben wel even benieuwd!


Heb je een witte V10 gekregen? Want in dat geval heeft u waarschijnlijk pairbonding gekregen (een hogere snelheid) en zal er wat aan het ISRA worden gesleuteld om dit ook daadwerkelijk werkend te krijgen. Daadwerkelijk voor niks gestuurd worden komt eigenlijk niet voor.

Ik sluit me hier bij aan @V1hof, als er een ‘verplichte’ monteur in is gepland zal er zeer waarschijnlijk iets met je aansluitpunt gedaan gaan worden 🙂 Laat je ons weten hoe het is gegaan? Ben wel even benieuwd!

Ben ook wel benieuwd. Pairbonding wordt pas geraliseerd nadat het door de gebruiker is aangevraagd, dan wel door KPN is aangeboden. Ergo, @V1hof zou van het een of ander op de hoogte moeten zijn. Bovendien moet in veel gevallen de monteur naast het ISRA punt bij de klant, ook nog aan het werk in een wijkkast of in de centrale.    


Ik ga afwachten. Blijft vreemd dat als ik 1TV ontvanger opzeg er vervolgens een nieuw modem wordt gezonden naar inclusief monteur. Het meest vervelende in dit geheel is de onbereikbaarheid van de KPN als je iets wil vragen wat niet standaard is. Zal jullie op de hoogte houden van de gang van zaken 👍🏼 Vast bedankt voor alle reacties


Nou inderdaad, een zeer vriendelijke monteur is bezig om de aansluiting opnieuw te verbinden en er moest ook een aanpassing in de straatkast gedaan worden. Maar goed dat ik de monteur niet kon afzeggen 😀 blijft opmerkelijk dat door het opzeggen van 1TV ontvanger er zoveel actie ondernomen wordt door de KPN


Dus waarschijnlijk krijg je toch pairbonding, vraag het even aan de vriendelijke monteur 😉


@Berrie_Kaas,

Inderdaad pairbonding gekregen, dat had je goed ingeschat.

Nou TV is aan het opstarten, Lan en Wifi weer in orde. 

Toch niet voor niets langs geweest.

 

groet

 


@Berrie_Kaas,

Inderdaad pairbonding gekregen, dat had je goed ingeschat.

groet

 

@V1hof , dan moet je nu, afhankelijk van de kwaliteit van het tweede aderpaar, ongeveer een dubbele snelheid hebben t.o.v. gisteren. Veel plezier er mee!


@Berrie_Kaas,

Inderdaad pairbonding gekregen, dat had je goed ingeschat.

Nou TV is aan het opstarten, Lan en Wifi weer in orde. 

Toch niet voor niets langs geweest.

Ah top, dan is je verbinding nu nog beter dan hij eerst was 😊


Hoi @V1hof, welkom op ons forum! 

Inplannen, herplannen en eventueel afzeggen kan via deze servicetool.
Als het daar niet lukt of je wilt hier meer informatie over is het altijd het snelste om toch even met ons te bellen hierover op 0800-0402.
De computer zal je bovenstaande link waarschijnlijk sturen maar daarna word je ook doorverbonden met een medewerker.

In sommige gevallen is de monteur niet af te zeggen omdat deze noodzakelijk is, je kunt hem dan natuurlijk wel herplannen naar een moment dat jou beter uit komt.

Helaas is dat niet mogelijk. Ik heb mijn abonnement gewijzigd, het was niet wat ik besteld had en voor deze aanpassing komt er een monteur langs. Ik mag helaas zelf de aanpassing niet wijzigen. Met deze servicetool kun je niet afzeggen. Ik laat geen monteur binnen als ik daar geen goede reden voor heb, ik krijg alleen tegengestelde berichten. Ik kan niet wijzigen omdat ik geen afspraak heb 🤔. Wellicht kan de servicetool alleen maar afspraken verzetten en niet annuleren? Vaag, dit. Plaatje is van vandaag