Skip to main content

Beste KPN,

Op 5 oktober heb ik in de KPN winkel een internet en tv abonnement (glasvezel) afgesloten. Vanwege onze verhuizing op 19 november aanstaande heb ik hierbij een aangepaste ingangsdatum doorgegeven.

Op 28 oktober is KPN langs geweest om glasvezel in de woning aan te sluiten. Echter bleek dat de kabel in de straat beschadigd is en deze eerst opnieuw moet worden aangelegd. De eerst mogelijke datum om de kabel te vervangen is op 9 december. De persoon die ik aan de telefoon sprak om deze afspraak in te plannen raadde mij aan om een noodpakket aan te vragen voor de periode dat wij al verhuisd zijn en zonder internet zitten. 

Kunnen wij voor de periode van 19 (of evt. 21) november tot en met het vervangen van de glasvezelkabel een noodpakket krijgen? Ik heb de gegevens in mijn forumprofiel gezet dus de melding van de kapotte kabel moet zichtbaar zijn met mijn klantnummer.

Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

Lisette

Ojee @Lisette93, niet zo handig dit 🙁

Het lukt me zelf niet om een noodpakket aan te vragen, maar ik heb de vraag of dit kan neergelegd bij een achterliggende afdeling, zodra ik daar een reactie van ontvang laat ik het hier weten!


Hi @Lisette93,

Volgens mij komt het goed en zou je beginvolgende week een sms moeten ontvangen met informatie waar je je noodpakket op kunt halen! Mocht je woensdag nog niet hebben gehoord, trek je dan weer even aan de bel hier? 


Ik zie dat je het noodpakket op hebt gehaald bij het servicepunt en ga er van uit dat je hem werkend hebt gekregen 🙂 Mocht ik me daarin vergissen of heb je nog aanvullende vragen, laat het dan weten.


Hallo @Maja_ ,

Inmiddels hebben we een noodpakket ontvangen en in gebruik. Dit werkt voor nu prima.

Hoe kan ik het saldo van het noodpakket zien? Wij hebben een KPN simkaart met een mobiele wifi ontvanger ontvangen met daarop 100GB bundel. Omdat wij de wifi oa ook gebruiken om thuis te werken is het wel fijn om te weten hoeveel GB nog over is uit de bundel. 
 

Hoe kunnen wij de bundel evt. opwaarderen?

 

Ik hoor het graag.


Ah heel fijn dat het prima werkt @Lisette93 😊

Heb je een Alcatel mobiele wifi ontvangen? Zo ja: hier hoort een soort foldertje bij te zitten met onder andere deze uitleg:

‘Download de app Alcatel WiFi Link in de Apple App Store (iOS) of Google Play Store (Android) of scan de QR-code (zie Figuur 4). Met deze app kun je onder andere het verbruik inzien en de sms’jes lezen die je van KPN ontvangt’ 

Indien nodig opwaarderen kan je doen door naar 0800 - 0402 te bellen, als je dat doet via het telefoonnummer dat als contactnummer bij ons geregistreerd staat, wordt je automatisch doorgezet naar een menu waar je kunt bevestigen dat je een noodbundel op wil waarderen 🙂

 


@Maja_  bedankt voor je reactie.

Het is gelukt met de app. Ik heb alleen meerdere keren het telefoonnummer gebeld om de data op te waarderen, er wordt ook aangegeven dat het is gelukt en ik binnen een uur een sms krijg. Echter heb ik geen één keer een sms gehad en is de data uiteindelijk telkens ook niet opgewaardeerd. 
Inmiddels kan ik ook niet meer in de app omdat ik niet meer met wifi ben verbonden. Als de sms’jes in de app binnenkomen kan ik deze dus ook niet lezen.
 

Ik heb het nummer gebeld met het bij KPN bekende telefoonnummer. Ik krijg ook te horen dat het om een noodpakket gaat etc. Maar de nieuwe databundel wordt dus telkens niet bijgeschreven.

Is er nog een andere manier om nieuwe data te krijgen?

 

Ik hoor het graag.


Hmm, wat flauw zeg dat het opwaarderen niet in 1 keer goed ging 😑

Ik zie dat maandag 1 van mijn collega's voor je aan de slag is gegaan hiermee, is het opwaarderen daardoor wél gelukt @Lisette93


Hallo @Maja_ ,

 

Na het telefoontje met iemand van KPN heb ik even kort internet gehad, maar dat was maar een paar GB. Geen 50 GB zoals gezegd is, ook heb ik geen sms hiervan ontvangen. 
Zou je opnieuw een aanvraag voor een nieuwe bundel voor mij kunnen doen?


Nou, dat ging niet helemaal goed dus 😬

Ik heb nu het verzoek om op te waarderen met 50Gb doorgezet naar een achterliggende afdeling die er voor gaat zorgen dat je (vermoedelijk morgen) weer nieuwe Gb's gaat ontvangen!