Skip to main content

Hoe kan ik een NT kast krijgen?



Admin: eigen topic van je bericht gemaakt [oorspronkelijke topic]

Hoe kan ik een NT kast krijgen?

 

Hallo @Chriss12 , je zou eerst bij www.kpnnetwerk.nl kunnen kijken via je postcode wat de status is van jouw glasvezelaansluiting, als die opgeleverd is, kun je bij KPN, de provider een migratieverzoek indienen om overgezet te worden van koper naar glas. Een afspraak voor een monteur wordt dan ingepland en hij/zij neemt de nodige spullen mee die nodig zijn om je glasvezelverbinding actief te maken.

Succes.



Admin: meeverplaatst


Ik heb een atonement hij begint vanaf vrijdag.

Ze hebben de modem gestuurd.

Maar de modem kan niet aangesloten worden zonder de NT volgens mij



Admin: meeverplaatst


Hallo @Chriss12 even met KPN bellen 0800 0402, of er al een afspraak met een monteur gepland is.


Admin: meeverplaast


Dat weten ze niet. 

Het laatste dag om mijn modem aan te sluiten is 17 december.

Dus moet ik eerst wachten om in problemen te komen zonder internet en dan kunnen ze een monteur regelen.

 

Ze weten niet of de netwerk beheerder komt.

 

De situatie is gewoon een lachertje.



Admin: meeverplaatst


Ojee @Chriss12, wat jammer dat je nieuwe aansluiting zo veel frustratie oplevert :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we even met je mee, het is natuurlijk vreemd dat NetwerkNL aangeeft de lijn gereed gemeld te hebben maar dat wij dat vervolgens niet terug zien.


Ojee @Chriss12, wat jammer dat je nieuwe aansluiting zo veel frustratie oplevert :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we even met je mee, het is natuurlijk vreemd dat NetwerkNL aangeeft de lijn gereed gemeld te hebben maar dat wij dat vervolgens niet terug zien.

Hi ik heb mijn profiel ingevuld.

Ook een foto van mijn aansluitpunt.

Ik heb de modem box 12 gekregen 

 


Dus moet ik eerst wachten om in problemen te komen zonder internet en dan kunnen ze een monteur regelen.

Ja... vroeger kreeg bij KPN gewoon iedereen een gratis installatie monteur. Tegenwoordig moet je het eerst zelf proberen. Als het dan niet lukt, dan komt de monteur. Volgens mij hebben ze dat van Ziggo afgekeken. Want die doet da ook zo. Dat noemen ze bij Ziggo "installatiegarantie".

Helaas gaat KPN er in deze situatie niet zo handig mee om. Want het is heel duidelijk dat je dit zelf niet gaat redden.


Dus moet ik eerst wachten om in problemen te komen zonder internet en dan kunnen ze een monteur regelen.

Ja... vroeger kreeg bij KPN gewoon iedereen een gratis installatie monteur. Tegenwoordig moet je het eerst zelf proberen. Als het dan niet lukt, dan komt de monteur. Volgens mij hebben ze dat van Ziggo afgekeken. Want die doet da ook zo. Dat noemen ze bij Ziggo "installatiegarantie".

Helaas gaat KPN er in deze situatie niet zo handig mee om. Want het is heel duidelijk dat je dit zelf niet gaat redden.

Thanks for the support 😄


Dus moet ik eerst wachten om in problemen te komen zonder internet en dan kunnen ze een monteur regelen.

Ja... vroeger kreeg bij KPN gewoon iedereen een gratis installatie monteur. Tegenwoordig moet je het eerst zelf proberen. Als het dan niet lukt, dan komt de monteur. Volgens mij hebben ze dat van Ziggo afgekeken. Want die doet da ook zo. Dat noemen ze bij Ziggo "installatiegarantie".

Helaas gaat KPN er in deze situatie niet zo handig mee om. Want het is heel duidelijk dat je dit zelf niet gaat redden.

Ja vroeger kreeg je de nt (glasvezel kastje) gewoon via de post met de andere spullen

Ik heb dat ding er toen zelf opgeklikt

Monteur afspraak was er wel toen 

Week later maar had wel diensten toen 

 


Bedankt voor de gegevens @Chriss12. Op dat glasvezelaansluitpunt moet inderdaad nog een NT worden aangesloten. Zat die niet in jouw installatiepakket? Kan je een foto maken van wat er precies in zat?


Dat zou dan nieuw beleid zijn als een NT met het installatiepakket meegestuurd wordt, met het risico dat klanten die NT zelf gaan installeren, ik zie de bui al hangen.:thinking:

 


Bedankt voor de gegevens @Chriss12. Op dat glasvezelaansluitpunt moet inderdaad nog een NT worden aangesloten. Zat die niet in jouw installatiepakket? Kan je een foto maken van wat er precies in zat?

Nee is niet mee geleverd.

Foto van instalatie pakket 

 


Dank je, daar zit de NT duidelijk niet bij. Ik heb daarom verder gekeken en een gereedmelding voor de aansluiting is er nog niet. Die wordt morgen verwacht, na die melding zal de installatie mogelijk zijn. Als die melding er is kunnen we verder kijken naar de situatie en de NT, dat is op dit moment nog even afwachten.


Dank je, daar zit de NT duidelijk niet bij. Ik heb daarom verder gekeken en een gereedmelding voor de aansluiting is er nog niet. Die wordt morgen verwacht, na die melding zal de installatie mogelijk zijn. Als die melding er is kunnen we verder kijken naar de situatie en de NT, dat is op dit moment nog even afwachten.

Ik snap KPN niet. Ik geef door dat ik morgen niet kan internet gebruiken omdat ik niet de nodige apparatuur hebt. En je zegt nog een keer moet ik wachten tot ik eindelijk niet internet hebt op de vastgestelde datum.

Echt lachen.

 


Dat zou dan nieuw beleid zijn als een NT met het installatiepakket meegestuurd wordt, met het risico dat klanten die NT zelf gaan installeren, ik zie de bui al hangen.:thinking:

 


of oud beleid (ik zie de bui al hangen) waarom ?

ik heb het toen die tijd zelf geplaatst stofdoppen er af en er op schuiven

ik moet zeggen het is makkelijker als een receiver aansluiten

trouwens staat op die doos “voor de monteur” op gedrukt waar de NT (glasvezelkastje) in zit (toen die tijd)

sommige providers laten het de klant ook doen met passende handleiding

voorbeeldje Caiway maar ook op kpn-netwerk echter provider kpn stuurt altijd een monteur aan

filmpje

 


Hallo @peter-keetfm de (X)G(S)-PON-NT's zijn niet zelf aan te sluiten, deze moeten aangemeld worden door de monteur.

Dat filmpje gaat over de P2P-NT's.

 


Hallo @peter-keetfm de (X)G(S)-PON-NT's zijn niet zelf aan te sluiten, deze moeten aangemeld worden door de monteur.

Dat filmpje gaat over de P2P-NT's.

 

Ik heb het over AON kpn-netwerk

Ik kan zo dat filmpje niet vinden dacht van feedom 

Dat PON

ik hoop dat daar nog verandering in komt doormiddel vrij modem/router keuze 

Als ik bijvoorbeeld een fritzbox direct op glasvezel pon wil moet dat zonder te veel hindernissen kunnen (vindt ik) 


Hallo @peter-keetfm op de XXX-PON-aansluiting kun je via een netwerkkabel meteen je eigen router of die van KPN aansluiten.

 


Hallo @peter-keetfm op de XXX-PON-aansluiting kun je via een netwerkkabel meteen je eigen router of die van KPN aansluiten.

 

En dat wil ik niet 

Ik heb nu de fritzbox 5490 direct op glasvezel 

AON

En dat is een persoonlijke vrije keuze die ik heb gemaakt 


Hallo @peter-keetfm , omdat er altijd een gpon kast aangesloten moet worden kun je die vanaf eind januari misschien wel zelf kiezen, werkt wezenlijk anders dan p2p


Hahaha mijn start datum nu is veranderd naar 17 januari.…

Kan ik mijn abonnement opzeggen?


Hoi @Chriss12, ik heb hier even gekeken en wij hebben de geplande activatiedatum inderdaad aangepast naar 17 januari omdat we nog geen afmelding van KPN Netwerk hebben. Wat ik hier zie staan is een notitie van gisteren die aangeeft dat KPN Netwerk je niet heeft kunnen bereiken voor het maken van een afspraak voor het plaatsen van de NT. Ik raad je dan ook aan om zelf contact op te nemen met KPN Netwerk voor het maken van die afspraak. Zodra die er is, krijgen wij die datum ook van hen door. Dan kunnen wij aan onze kant ook de activatiedatum weer aanpassen.  


Dank je, daar zit de NT duidelijk niet bij. Ik heb daarom verder gekeken en een gereedmelding voor de aansluiting is er nog niet. Die wordt morgen verwacht, na die melding zal de installatie mogelijk zijn. Als die melding er is kunnen we verder kijken naar de situatie en de NT, dat is op dit moment nog even afwachten.

Wat is dit nou? Ik krijg een mail da ik zelf heb de datum veranderd? 

 


Hoi @Chriss12, ik heb hier even gekeken en wij hebben de geplande activatiedatum inderdaad aangepast naar 17 januari omdat we nog geen afmelding van KPN Netwerk hebben. Wat ik hier zie staan is een notitie van gisteren die aangeeft dat KPN Netwerk je niet heeft kunnen bereiken voor het maken van een afspraak voor het plaatsen van de NT. Ik raad je dan ook aan om zelf contact op te nemen met KPN Netwerk voor het maken van die afspraak. Zodra die er is, krijgen wij die datum ook van hen door. Dan kunnen wij aan onze kant ook de activatiedatum weer aanpassen.  

Is dat een grapje? Ik heb gisteren kpn meerdere keer gebeld en ik schrijf op dit forum vanaf gisteren morgen?

 

Wie kan mij niet  bereiken hahahaahah

 


Heel spijtig dat die communicatie zo stroef verloopt.  Wij kunnen dit maar beperkt inzien aangezien KPNNetwerk een volledig ander bedrijf is.

Heb jij al contact gehad met KPNNetwerk? Wat zeggen zij?  Er moet echt nog actie van hun kant komen voordat wij verder kunnen, namelijk.