Skip to main content

Wij hebben een woning gekocht en de woning is voorzien van onderstaande aansluiting. Kan ik deze aansluiting vervangen voor een nieuwe ISRA aansluiting?

 

Dat kunt u niet zelf. Dat zou dan een KPN monteur moeten doen. Gewoon bellen en zeggen dat het aansluiten niet lukt. Dan krijgt u een gratis monteur. 


Nee dat lukt niet, dit is een ISRA 10/20. Dus tenzij je 5/10 Isra’s naast elkaar wilt hebben is dit de enige oplossing.


Is dat kastje daar rechtsboven een glasvezel? In dat geval is upgrade van de ISRA niet van toepassing.


@EAZ1964 Dat kastje is inderdaad glasvezel maar wel van delta.


@Ik_Hussel Kan ik de huidige kast ook niet vervangen voor een nieuwer en kleiner model? De huidige is ongeveer 15 x 30 x 10 cm. Vrij groot dus. 


Nee, dit is wel het kleinst dat ze er zijn. 
 

In een normale aansluiting zitten 4 aders en hier zitten er 20 op. (Waarschijnlijk) dus is het al redelijk compact. Als je namelijk 10 “standaard” ISRA’s plaatst zodat je alle kabels kwijt bent kost dat veel meer ruimte.


@EAZ1964 Dat kastje is inderdaad glasvezel maar wel van delta.

Doen! Gigabit en stabiel. Je gaat toch in 2023 niet meer met koper aan de slag zeker?


Is er al bekend wat de te verwachten snelheid gaat zijn, werkt fourstack nog ? ( wie weet dat ? )

Bij koper hangt dat voornamelijk af van de afstand tot de straatkast of centrale.

Maar voor normaal gebruik heb je snel genoeg en koper kan prima werken.

In een normale aansluiting zitten 4 aders en hier zitten er 20 op.

Dan die allemaal “pair-bonden” voor meer snelheid  :-)

 


hier is de link, https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ werkt nog


@KeesYagi helaas werkt dat niet zo 😅 zou wel echt tof zijn. Maar normale pair bonding zal wel beschikbaar zijn.


@Spiros : Heb je momenteel voldoende informatie? Of kan ik nog wat voor je doen?


Ik heb voldoende informatie