Skip to main content

Ik heb mezelf aangemeld voor als er updates komen ivm de aanleg van glasvezel in Hillegom. 
 

Ik heb een werknemer van KPN gesproken en deze gebruikt ook dezelfde link waar je je postcode moet invullen, maar ik wil alleen maar weten of ze er überhaupt mee bezig zijn. 
Over een week gaan we verhuizen naar Hillegom, maar het lijkt mbt internetsnelheid dat we terug in de tijd gaan en dat is juist nu met het thuiswerken erg onhandig! 
Hoe kan ik er zelf voor zorgen dat het wat sneller gaat? 

@Slvdevries Volgens de planning Home - GlasDraad Bollenstreek is men al gestart met de werkzaamheden.

Noordwijkerhout (NOJ-01) en Hillegom (HIL-01)

In Noordwijkerhout en Hillegom worden de laatste meters gemaakt met de graafwerkzaamheden. In Noordwijkerhout is er inmiddels ook al een start gemaakt met de eerste huisaansluitingen. Vanaf augustus verwachten we ook dat de huisaansluitingen die gereed zijn te gaan activeren. Om te kunnen activeren, maken de serviceproviders de komende weken onze centrale hiervoor gereed. In Hillegom zullen de huisaansluitingen na de bouwvakantie (week 31-32) plaatsvinden.

 

     Hoe kan ik er zelf voor zorgen dat het wat sneller gaat? 

In ieder geval zorgen dat de inschrijving gedaan is Aanmelden glasvezelaansluiting - GlasDraad Bollenstreek


@HansaanZet 

Bedankt voor de link, alleen betreft dit alleen het buitengebied en is er voor ons nog steeds geen antwoord. 
 

mvg 


Op kpnnetwerk.nl kan je de status zien van jouw adres wat glasvezel betreft.  Helaas is de krapte op de arbeidsmarkt ook hier een groot probleem waardoor planningen telkens veranderen. 


@Joep1965 Op kpnnetwerk staat nog helemaal niks vermeld helaas. 


Was het in Hillegom niet zo dat er een mooie super de luxe over de top snel glasvezel netwerk is aangelegd door Lijbrand en dit na de overname door KPN is uitgezet omdat het niet goed in de KPN structuur paste en er teveel in gepompt moest worden en nieuwe aanlag goedkoper zou zijn.🙄

Edit, gevonden:

Dus ja, wil je snel glasvezel zal je denk ik zelf moeten gaan graven en alles aansluiten, KPN heeft nog geen planning voor Hillegom.

Dus voor sneller internet zal je bij Ziggo moeten zijn denk ik die hebben in Hillegom Gigabit snelheid beschikbaar, je levert alleen in op de upload.😉