Skip to main content

Beste,

 

Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. We gaan echter 2,5 verbouwen. Omdat het nieuwe huis ‘slim’ is heb ik daar vanaf het begin internet nodig voor bijv. de deurbel etc.
In onze huidige woning moeten we natuurlijk gewoon internet etc. behouden.

Hoe kan dit het beste geregeld worden? Een nieuw contract aanvragen? Of een extra modem?

 

Hoor graag,

 

gr. Sjoerd 

Hallo @Sjoerd90 , misschien heb je iets aan onderstaande link met veel info:

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen.htm

 


Hoi @JanD bedankt voor de reactie maar nee helaas. Die pagina’s geven geen antwoord op mijn vraag. Het standaard proces van verhuizen (je gaat op de ene dag over van oude huis naar nieuwe) gaat niet op bij mij helaas.

 

Mvg,

 

Sjoerd


@Sjoerd90  Inderdaad is een nieuw contract momenteel de enige mogelijkheid. Of eigenlijk dus een tweede contract. Dat kan de helpdesk voor je regelen waarbij ze in principe ook al de einddatum van je huidige contract kunnen invoeren.

Let wel: Ik weet niet zeker of dat betekent dat je eventuele KPN mailbox op den duur verdwijnt (omdat deze bij het oude abonnement hoort). Ik denk wel zeker te weten dat opnames via je TV decoder zullen verdwijnen als het oude abonnement stopt. En dus niet overgaan naar je nieuwe abonnement.

Maar ook dat zou je moeten kunnen navragen bij de helpdesk.

 

Mocht dit allemaal bezwaarlijk zijn dan zou je ook kunnen overwegen om een maandelijks opzegbaar unlimited abonnement af te sluiten (is tegenwoordig mogelijk) als het inderdaad alleen om internet gaat. En als er voldoende mobiele dekking in het nieuwe huis is uiteraard.

Die Simkaart steek je in een oude telefoon om als hotspot te gebruiken. Of als je nog een stap verder gaat in een Mifi Router. En mocht de 10 Gb per dag niet voldoende zijn dan kan je via de Mijn KPN app snel 2 GB erbij regelen. 

 

En nu ik dit zo typ bedenk ik dat een maandelijks opzegbaar internet only abonnement via het vaste netwerk (glas of koper) voor het nieuwe huis wellicht ook nog makkelijk kan. Die zeg je dan weer op als de verhuizing nadert en je huidige abonnement verhuis je dan naar het nieuwe huis. Dan behoud je na de verhuizing toch alles zoals het was en heb je ook vast internet tijdens de verbouwing.


Nieuw abonnement nemen, hou er wel rekening mee dat het abonnement op het oude adres een opzegtermijn termijn heeft. Eventuele emailadressen van kpn blijven nog een half jaar actief.  Zodra je nieuwe abonnement is ingegaan kun je kpn emailadressen verhuizen van het oude klantnummer naar het nieuwe klantnummer.