Skip to main content

Omdat ik al een hele tijd problemen heb met mijn kpn verbinding en stabiliteit, wil een langdurige test doen. Daarvoor ben ik op zoek naar het ip adres dat een specifieke app gebruikt om zijn data van binnen te halen (zodat ik deze kan pingen). Jaaaaren geleden had ik een aparte firewall waarbij ik zo in een overzicht zag welke adressen er gebruikt werden (inbound en outbound). Nu heb ik die nu niet maar vraag ik mij af of ik dat ook in de kpn box 12 zou moeten kunnen achterhalen.

 

Kan dit en waar kan ik dit vinden? Of is er een app in windows 10 die dit zou moeten kunnen vertellen? (al ben ik er dan nog steeds niet, de app gebruik ik enkel op mijn telefoon).

Om welke app gaat het? D'r zitten hier op het forum best wel wat mensen die van een zoektocht houden :)

Op de Experiabox is er geen optie die die gegevens kan laten zien.

Voor Windows machines kun je de tool Wireshark gebruiken. Voor mobiele devices heb je voor de meeste tools die die functionaliteit bieden root rechten of een jailbreak nodig. Dus die adviseer ik verder niet om te gebruiken.

 

 


Fing, ff Googlen, hebben zoiets voor mobiel maar ook voor desktop, laptop en dergelijke. 


Daarvoor ben ik op zoek naar het ip adres dat een specifieke app gebruikt om zijn data van binnen te halen.

En van welk apparaat, haalt die app zijn data vandaan? Dan is het wellicht makkelijker te achterhalen.
Bijv. een NAS die je in je netwerk hebt? (Bijv. m.b.t. muziek die je beluistert of foto's die je bekijkt).

Om wat voor een app gaat het eigenlijk?

Om alle apparaten in je netwerk te kunnen achterhalen met alle relevante netwerkgegevens, zou je bijv. de volgende app op je smartphone kunnen installeren:

https://play.google.com/store/apps/developer?id=Jiri+Techet&hl=nl&gl=US


in dit specifieke geval gaat het om de app van NOs teletekst. Die heeft bij mij steeds problemen met laden wanneer ik op mijn thuisnetwerk kom. Ook rabo mobiel bankieren heeft moeite met opstarten wanneer ik op de thuis wifi zit (maar zodra ik de wifi uitzet en op 4g ga is de app binnen een seconde gestart).


Dan heb je kennelijk geen app probleem, maar een WiFi connectie probleem?
Kun je overigens ook met het eerder aanbevolen hulp appje bestuderen en doormeten.


ja, maar ik heb al vanalles aangekaart bij de klantenservice van kpn maar er is blijkbaar niks te zien in mijn verbindingsgegevens. alles zou goed zijn. Het gezeur is ook pas begonnen nadat ik over gezet ben van telfort naar kpn. volgens kpn is dat enkel administratief en is er verder niks gewijzigd maar toch is toen het gezeur begonnen. Ik heb al een nieuwe kpn box gekregen maar ook daarmee is het probleem niet opgelost. Daarom wil ik een soort stabiliteitsmeting doen voor mijn netwerk waarbij ik zowel via wifi als bedraad test. Daarom heb ik nu een langdurige ping test lopen om te kijken of daar iets uit blijkt. ik heb ook een atlas probe hier, die zou ik ook nog voor een stabiliteitstest kunnen inzetten, maar weet niet zo goed hoe ik dat daar regel. 

 

Op dit moment loopt emco ping monitor via wifi te meten. Om te zien of er verschil is tussen bedraad en draadloos.


Afhank

Ik heb al een nieuwe kpn box gekregen maar ook daarmee is het probleem niet opgelost.

Weet niet welke box je nu hebt?
Maar in zijn algemeenheid lees je nogal wat klachten met KPN apparatuur.
(Met name Box 12, en V10A).

Misschien er eens over denken om eigen apparatuur in te zetten?


ik heb nu een kpn box 12, hiervoor een v10a met zelfde problemen.

 

wil wel kijken of het met eigen apparatuur beter gaat, maar heb het niet zo voorhanden en zou het jammer vinden als het daarna nog steeds drama is en ik dan voor niks een nieuw modem gekocht heb.

 


Alle twee dus slechte modem/routers.
Kun je die Box 12 niet omruilen voor een V10?

Daar kun je de twee WiFi banden 2.4 en 5 GHz in ieder geval nog scheiden to twee aparte SSID’s.


ik weet niet of ik nog een v10 kan krijgen ipv wat ik nu heb. Ik dacht dat de nieuwe versies juist beter zouden zijn.

Zal de klantenservice eens vragen.