Skip to main content

Ik wil graag het modem in mijn meterkast installeren en aansluiten op het isra punt. Nu is dit verouderd want er kan geen telefoon kabeltje in. De kabel die wel is verbonden loopt via de kruipruimte naar de telefoon aansluiting in de woonkamer waar nu het modem op zit. Hier wil ik dus vanaf. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en als het isra punt vernieuwd dient te worden waar moet ik dan zijn?

 

Hallo @Ron1987 het voordeel van het modem in de woonkamer is meteen betere wifi en LAN-poorten voor andewre apparaten in de kamer zoals je tv-toestel, tv-decoder van KPN, pc, laptop etc.

Of het rechthoekige doosje in de meterkast vervangen door een KPN-aansluitdoosje met RJ11-poort, dan kun je de modem met een DSL-kabel aansluiten, zie onderstaand voorbeeld van zo'n doosje:

Aansluitdoosje met RJ11-poort

Eventueel kun je een monteur vragen als je het zelf niet redt. Als je nieuwe klant bent is de monteur gratis.


Het heeft inderdaad zo z'n voordelen om de KPN Box in de woonkamer te hebben, @Ron1987. Maar, als je het zeker weet, dan kan je hem inderdaad verplaatsen.

Die witte kabel die uit de lasdop komt en via dat witte blokje gaat, dat is de kabel die naar je woonkamer leidt. Je kunt het witte blokje losschroeven en kijken hoe het daaronder eruit ziet. Ik verwacht dat er in dat witte blokje twee losse kabeltjes samenkomen. Als je geluk hebt al met stekkertjes eraan. Als dat zo is, dan kun je de KPN Box daar direct op aansluiten. 

Als het er anders uitziet, plaats een foto, dan kijken we verder mee.


Dit is hoe het eruit ziet en het kastje wat ik gekocht heb, nu is dus de vraag welke kleur waar😅


Zo denk ik:

 


Het werkt bedankt👍🏻