Skip to main content

Beste,

KPN stuur onterechte factuur en nergens op de website kan je dit vermelden.

Na 20 minuten aan de telefoon te hangen met een medewerker krijg ik de opmerking dat ik een klacht moet sturen omdat zij ook niets kan doen (ook geen mail ontvangen van mij waarin KPN mijn opzegging bevestigd)

Op de website kan je geen klacht indienen over een onterechte factuur.

 

Dit is de situatie (mijn klantnr 907********)

Op 16 Augustus 2020 zeg ik mijn abonnement op (1e jaar loopt af op 27-2-2021)

Op 16 Augustus 2020 bevestigd KPN mijn aanvraag tot opzegging per 27 februari 2021

Op 14 September 2020 bevestigd KPN mijn aanvraag tot opzegging per 27 februari 2021

Op 27 februari 2021 bevestigd KPN “U kunt vanaf vandaag geen gebruik meer maken van Hussel Internet 50 Mbit/s met klantnummer 907********.”

Op 2 maart 2021 stuurt KPN een factuur voor de maand Maart 2021.. en daarna nog allemaal aanmaningen.

 

Alles gaat via een no-reply adres. Via de helpdesk kom ik niet verder,

Ik kan niet anders dan storneren en heb dat ook gedaan.

 

Hoe kan ik KPN laten inzien dat het aanmanen etc moet stoppen en dat dit zonde van hun tijd en energie is ?

 

Met een hartelijke groet

 

Rick K.



Admin: topic verplaatst naar juiste board + gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Dat wordt weer rechtgetrokken met een laatste factuur en storneren is misschien niet de allerbeste oplossing (maar wel begrijpelijk)

 

Ik neem aan dat een mod dit oppakt en correct uitleggen zal.


Pas nadat uw abonnement is afgelopen ziet facturatie dit, hierdoor kan het voorkomen dat u een factuur ontvangt nadat uw abonnement is afgelopen. De eerstvolgende facturatieperiode krijgt u een eindnota waarbij teveel geïncasseerd abonnementsgeld terug wordt gestort.

 

Wellicht niet de exacte woorden maar dit staat duidelijk vermeld in de bevestigingsmail van de opzegging.

 

U zult toch echt moeten betalen of anders krijg je echt aanmaningskosten.


Beste

 

Ik heb een dienst afgenomen tot en met februari. (inclusief bevestiging KPN)

En nu krijg ik reacties dat ik maar gewoon de factuur moet betalen van de maand nadat de dienst is gestopt en dan maar moet hopen dat de KPN dit op de 2e factuur na beindiging gaat corrigeren?

 

Daarnaast Maurice klopt het niet wat je schrijft.

Er staat in de mail van de KPN:

“Na beëindiging van het abonnement volgt de laatste factuur. Hierop worden de eventueel teveel betaalde abonnementskosten verrekend met de laatste verbruikskosten. “

Hier is niets op verrekend maar gewoon een nieuwe maand gefactureerd.

 

En Jose… waarom like je deze reacties?

 

Ik hoop dar er iemand van KPN de moeite neemt mijn reacties serieus te lezen

 


Staat volgens mij exact wat ik zeg.

 

Datum is van een andere opzegging, maar het gaat om de uitleg.

 

En José liket mijn reactie omdat dit klopt.


En als antwoord op waarom ik weet dat wat ik zeg juist is is omdat dit soort topics wekelijks voorbij komen. Dus als u zelf hier in dit forum gezocht had had u het antwoord ook gevonden. 


Ik heb op 1 maart de zogenaamde “ in de hierop volgende maand factuur gehad” 

hier staan geen “ te veel berekende abonnementskosten”

die zijn er ook niet dus had dan een nul factuur  moeten zijn.

daarentegen staat er een nieuwe maand op.

 

Ik heb mijn bank ook gecontroleerd. Abonnementsgeld is 13 keer afgeschreven.

 

Wie is er nu een slimmerik? 


Je betaalt het abonnementsgeld vooruit, dus als er na beëindiging nog een factuur komt is dit toch 13?

 

Ik ga hier verder niet meer op reageren, het forum is om elkaar te helpen. Jij stelt een vraag die we proberen te beantwoorden. Blijf lekker zo bijdehand doorgaan dan zal niemand je verder helpen.


beste Maurice,

Jouw situatie in ongetwijfeld anders en graag wacht ik op een KPN medewerker reactie.

Op de website is het namelijk mij niet gelukt om een pad te vinden voor mijn vraag.

 

Graag kom ik in contact met een KPN moderator die kan helpen. Het is duidelijk dat er iets niet goed gaat in de KPN systemen. Zelfs de supportdesk is er van overtuigd dat ik eind februari mijn opzegging heb gedaan terwijl ik een mail heb van de KPN die het tegendeel bewijst.

 

 


Je betaalt het abonnementsgeld vooruit, dus als er na beëindiging nog een factuur komt is dit toch 13?

 

Ik ga hier verder niet meer op reageren, het forum is om elkaar te helpen. Jij stelt een vraag die we proberen te beantwoorden. Blijf lekker zo bijdehand doorgaan dan zal niemand je verder helpen.

Maurice,

Als we het over iemand gaat, die probeert bijdehand te zijn, moet jij toch eens even gaan kijken hoe de wetten en regels over betalingen van geleverde diensten zijn. Wat Rick beschrijft is minstens zeer vreemd. 

KPN is niet meer de PTT dus niet meer te vergelijken met de belastingdienst, maar als je dit leest wordt de indruk minstens gewekt. 


Hallo @Rick K, welkom hier op het forum!

Jammer dat je hebt opgezegd! :disappointed_relieved:  Ik snap dat je graag duidelijkheid wil over de factuur, dus ik kijk graag even met je mee. Zou je daarvoor de volgende gegevens in je forumprofiel willen invullen: postcode, huisnummer, naam + geboortedatum van de contracthouder en (bij persoonlijke opmerkingen) de laatste 3 cijfers van je IBAN? 

Geef je hier een seintje zodra jouw profiel is ingevuld? :blush:


Beste @Jose_ 

 

Dank alvast voor je hulp!

Profiel is aangevuld.

 

Groet

Rick


@Rick K . Heel goed dat je dit hier neer ligt. Ik had die factuur ook gestorneerd. Kan hooguit nog iets van bellen via vast nummer ( tot/met 27 febr.)op berekend staan, maar die heb jij niet neem ik aan.


Dank voor het invullen van je profiel @Rick K:blush:

Het lijkt er op dat je in de e-mails verkeerd geïnformeerd bent, waarvoor mijn oprechte excuses. Wanneer je jouw abonnement opzegt, wordt de opzegging pas door het facturatiesysteem herkent zodra jouw abonnement daadwerkelijk is opgeheven. Jouw abonnement is op 27 februari opgeheven en de factuur werd op 1 maart bekend. Je zou dus denken dat dit goed gaat, echter: de factuur wordt al een aantal dagen van te voren opgemaakt. Op het moment van opmaken van de factuur was de opzegging hoogstwaarschijnlijk nog niet doorgevoerd, waardoor je alsnog een factuur hebt ontvangen op 1 maart met abonnementskosten voor de gehele maand.

Ik verwacht dat je rond 1 april een slotfactuur ontvangt waarop de te veel in rekening gebrachte kosten (dus de abonnementskosten vanaf 27 februari) wordt vergoed. Dit bedrag wordt dan binnen twee weken op jouw rekening gestort. Verzoek is dus wel om de factuur die in rekening is gebracht gewoon te betalen. Je ontvangt dit vervolgens van ons terug.

Is het zo duidelijk? Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten.


Beste @Jose_ 

Dank voor je moeite en de bevestiging dat de factuur niet correct naar mij verstuurd is.

Ik hoop dat je er begrip voor hebt dat ik er niet akkoord mee ben om een ten onrechte verstuurde factuur te betalen en dan maar moet hopen dat de KPN dit terug betaald.

Ik ben nu uren bezig geweest om de KPN te overtuigen dat er een verkeerde factuur is opgemaakt. Je begrijpt hopelijk dat ik bang ben dat ik straks weer uren bezig ben omdat er iets fout gegaan is met het niet terugstoten met het door mij te veel betaalde bedrag.

In een normale administratie hebben jullie nu een situatie dat op mijn debiteurenkaart een saldo van -42,40 € staat. Met de KPN creditnota van 1 april van 42,50 € komt het saldo op nul.

Ik beloof je dat indien KPN ten onrechte aan mij 42,50 € overmaakt ik binnen 24 uur dit geld weer terug stort.

 

Dank en groet,

Rick


@Rick K Geen dank!

Prima om af te wachten of de vergoeding wordt teruggestort of rechtgetrokken wordt met jouw stornering. Als het uiteindelijk maar op € 0,- komt te staan. Houd het even goed in gaten. :blush:

Fijne zondag!


Hoi @Jose 1962 

Vandaag de creditnota op papier ontvangen.

Nu is in eens de einddatum 2 maart ipv de eerder de door KPN bevestigde einddatum van 27 februari.  

Hierdoor is de creditnota (-39.76) dus niet correct en blijft er een verschil van € 2.74 open staan.

Mocht KPN een dezer dagen per ongeluk deze creditnota aan mij overmaken dan blijft mijn belofte staan dat ik die creditnota terugstort.

Uiteindelijk blijft er dus een onterecht openstaand saldo over maar ik kan daar zelf echt niets aan doen.

 

 

 


Helaas,

KPN stuurt nog toch facturen en mails over het onterechte saldo van 2.74 en nu ook dreiging van incasso kosten.

Weer van een no-reply adres zodat het voor mij niet eenvoudig is om te reageren.

Ik vind het echt droevig dat het onmogelijk is om op een eenvoudige manier aan KPN mede te delen dat de fout echt bij hun zit.

Als het voor de rechter komt zal het klip-en-klaar zijn dat KPN fout zit en zullen zij alle gerechtelijke kosten moeten betalen. Niemand schiet hier wat mee op maar wat kan ik doen?

Droevig en teleurstellend… andere woorden heb ik er niet voor

 


Slordige fout. Maar u bent wel naïef te denken dat een rechter zich gaat buigen over een verschil van debet en credit van enkele euro’s. 


In dit soort gevallen moet ik altijd denken aan een uitspraak van een baas van mij richting een erg principiële collega; “wil je op je grafsteen hebben staan: en toch kwam ik van rechts?”.


Helaas,

KPN stuurt nog toch facturen en mails over het onterechte saldo van 2.74 en nu ook dreiging van incasso kosten.

Weer van een no-reply adres zodat het voor mij niet eenvoudig is om te reageren.

Ik vind het echt droevig dat het onmogelijk is om op een eenvoudige manier aan KPN mede te delen dat de fout echt bij hun zit.

Als het voor de rechter komt zal het klip-en-klaar zijn dat KPN fout zit en zullen zij alle gerechtelijke kosten moeten betalen. Niemand schiet hier wat mee op maar wat kan ik doen?

Droevig en teleurstellend… andere woorden heb ik er niet voor

 

 Hoi @Rick K!

Ik ben nog eens gaan meekijken en zie dat er inderdaad onterecht € 2,74 open staat. Ik heb daarom voor dit bedrag een vergoeding ingelegd om het recht te trekken. Je mag de herinneringen negeren!