Skip to main content

Hallo 

 

wat voor wandcontactdoos is dit? ik wil deze vervangen want hij ziet er heel oud uit. 

Ook wou ik dus mijn mbit verhogen alleen van 100mbit naar 1000mbit. de kpn medewerker vertelde dat ik dat via de koperleiding ook kan bereiken maar zie op websites dat dat niet mogelijk is. ik heb een experiabox v10

 

 

Dit is het binnenwerk van een normale wandcontactdoos voor telefoon. Met stekker er op. Helemaal gedemonteerd. Deze zien er nu nog steeds gewoon hetzelfde uit. Vervangen zou nutteloos zijn denk ik. 

1000 mbit kan alleen met glasvezel. En wat u in uw handen heeft is geen glasvezel. 

Op deze site kunt u zien welke snelheid er maximaal mogelijk is op uw adres:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Rechts er naast staat of glasvezel bij u beschikbaar is.


Dit is het binnenwerk van een normale wandcontactdoos voor telefoon. Deze zien er nu nog steeds gewoon hetzelfde uit. Vanvangen zou nutteloos zijn denk ik. 

1000 mbit kan alleen met glasvezel. En wat u in uw handen heeft is geen glasvezel. 

Op deze site kunt u zien welke snelheid er maximaal mogelijk is op uw adres:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Rechts er naast staat of glasvezel bij u beschikbaar is.

ik zie dit staan

 

 

 

weet je misschien welke contact doos ik zou kunnen kopen?

deze is namelijk verkleurd en beschadigd wil er een andere in die wat netter eruitziet.

 

de glasvezel is aan de buitenkant al aangelegd maar nog niet binnen heeft het voor nu uberhaupt nut om het alvast op 1000 te zetten?


...


de glasvezel is aan de buitenkant al aangelegd maar nog niet binnen heeft het voor nu uberhaupt nut om het alvast op 1000 te zetten?

Nee. Dan gewoon afwachten totdat het verder aangelegd word.

Hoelang is de situatie al zo dat de glasvezel buiten ligt?


nu 4 maanden 


weet je wat voor een wandcontactdoos ik zou kunnen kopen? 

de glasvezel is aan de buitenkant al aangelegd maar nog niet binnen heeft het voor nu uberhaupt nut om het alvast op 1000 te zetten?

Nee. Dan gewoon afwachten totdat het verder aangelegd word.

Hoelang is de situatie al zo dat de glasvezel buiten ligt?

Dit is het binnenwerk van een normale wandcontactdoos voor telefoon. Met stekker er op. Helemaal gedemonteerd. Deze zien er nu nog steeds gewoon hetzelfde uit. Vervangen zou nutteloos zijn denk ik. 

1000 mbit kan alleen met glasvezel. En wat u in uw handen heeft is geen glasvezel. 

Op deze site kunt u zien welke snelheid er maximaal mogelijk is op uw adres:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Rechts er naast staat of glasvezel bij u beschikbaar is.

 


ook vraag ik mij af waar ik dit draadje kan kopen 

de rode draad

 

 


Hi @JoostVanAlmere en welkom op het forum! Ik raad je niet aan om het IS/RA punt zelf te vervangen, ook vanwege wat Nick al aangaf. Als het werkt, laat het zitten. 🙂 Als het niet werkt, kan er een monteur van ons langskomen om te zorgen dat het wel gaat werken. Als het er niet mooi meer uitziet, afplaktape of verf maakt een hoop goed, maar het is niet de bedoeling dat je zelf aan het IS/RA punt sleutelt. 

Wat glasvezel betreft, hiervoor kun je contact opnemen met KPN Netwerk. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel, en kunnen ook kijken wat de planning is bij jou. Mocht glasvezel er al helemaal liggen en je ook al een aansluitpunt in je woning hebben hiervoor, dan kun je met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Vraag naar de verhuisdesk, die kunnen dan kijken of je verbinding van koper naar glasvezel omgezet kan worden. 😄