Skip to main content

Hallo,

 

In mijn huis komt een oude telefoonkabel binnen. Deze willen we aansluiten op een ptt wandcontactdoos. Dit lijkt nog niet te lukken. Kan iemand uitleggen wat ik moet doen? De monteur van KPN heeft pas over 2 weken tijd om langs te komen en het zou best fijn zijn als we al iets eerder internet hebben.

 

Misschien kunnen @Ik_Combineer of @NHendriks  even meekijken? 


Ik zou je best willen helpen alleen dit zijn erg oude kabels die ook nog eens best fragiel zijn met flinke kans op storing als je het verkeerd doet. Verder zou mijn advies zijn om in de invoerkabel te snijden om te kijken wat de paren zijn aangezien dat nu niet echt meer te zien is. Maar aangezien je nog maar een klein stompje invoerkabel over hebt ga ik dit echt afraden en is het helaas wachten afwachten op de monteur die dit netjes kan maken, doormeten en zorgen voor signaal.


Hi @Renatevd,

Ik zie dat 1 van de hier actieve monteurs je al heeft geadviseerd om toch de monteur af te wachten, en dat lijkt mij ook het meest verstandig. Wel jammer dat dit nog een poosje gaat duren, maar gezien de staat van deze invoerkabel wil ik je echt afraden om hier zelf mee aan de slag te gaan 😬