Skip to main content

Hallo allemaal. Ik heb sinds een half jaar ongeveer het 4gbit glasvezel internet abonnement. Ik game veel en download meerdere keren per dag verschillende games. Nu zit mijn modem in de meterkast en is zo'n 4 meter verwijderd van mij tv, en 5 meter van mijn pc. Toch haal ik niet meer dan 200 mbps via de wifi, en via de kabel zo rond de 800mbps. Ik heb sinds vandaag ook 2 wifi punten en ook dit maakt nul verschil. ( Met het 1gbit abbonement haalde ik exact de zelfde snelheden ) 

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? De klassieke stekker uit de modem en daarna opnieuw laten opstarten is al meerdere keren geprobeerd zonder succes. 

Heb je al een keer getest met andere pc of laptop? Welke type utp kabel gebruik je? 

Hallo @KJC zie onderstaande links voor een mogelijke oplossing:

en

Zo te lezen heb je een glasvezelaansluiting, dan is er dus geen noodzaak meer een een router in de meterkast. Heb je ook mogelijkheden voor het plaatsen van de router elders, dan ook betere wifi.

Je hoeft slechts een LAN-kabel van het glasvezelpunt naar de router te (laten) leggen.

Succes.

Heb je al een keer getest met andere pc of laptop? Welke type utp kabel gebruik je? 

Zowel de xbox, PlayStation, pc en laptop ervaren allemaal dit probleem. Ik gebruik de blauwe meegeleverde kabel van kpn zelf. Deze gaat van de glasvezel aansluiting naar de modem. 

Hoi @KJC. Wat vervelend dat je bekabeld maar 800 Mbit haalt. Heb je het glasvezelkastje al eens 2 minuten uitgeschakeld? Als dit het probleem niet oplost, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Zij kunnen je verbinding doormeten en een oplossing bieden. Laat je ons weten hoe het afloopt?

Reageer