Skip to main content

Ik probeer met de thuis app mijn wifi te verbeteren, maar er wordt aangegeven dat ik niet met wifinetwerk van kpn verbonden ben. Toch ben ik dat zeker wel. Nu kom ik dus niet verder. Inmiddels van alles gedaan, reset, inloggen als admin etc etc.

Wie heeft tips?

Overigens ben ik na overstap op box 12 en 2 superwifi punten er alleen maar op achteruit gegaan.

ik denk dat ik maar op Ziggo overga, ik hoor van kennissen en familie dat dit perfect werkt (inclusief de helpdesk).

 

 

 

Je hebt de SuperWiFi punten waarschijnlijk op de verkeerde plek geplaatst 

 

Zoveel centraal op de verdieping mogelijk en met zoveel mogelijk vrij uitzicht op alle kamers

En indien mogelijk onder elkaar plaatsen als je de SuperWiFi punten op verschillende verdiepingen hebt geplaatst 

De 2.4Ghz op 20Mhz zetten channel auto 

De 5Ghz op 80Mhz zetten channel auto 

Deze tips zouden een aanzienlijke verbetering moeten geven


Alle goede adviezen ten spijt is het gewoon simpel, het is waardeloze kwaliteit die kpn hier levert. Maak je geen illusie, ik ben al maanden bezig om het goed te krijgen en het lukt gewoon niet, ook bedraad werken (wat overigens natuurlijk vreemd is voor een wifiversterker; het gaat juist om onbedraad werken) is instabiel.

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Dank je voor de tips, vrijwel allemaal geprobeerd. Blijft (voor mij) een belachelijk feit dat de apparatuur rechtstreeks in elkaars ‘gezichtsveld’ moet staan. Zelfs met mijn iphone valt het signaal van de box12 vrijwel weg als ik op meer dan 4 a 5 meter afstand op de trap sta. Ik wil best geloven dat dit voor deze apparatuur ‘normaal’ is, maar ik vind dit echt niet van deze tijd. 


En het blijft natuurlijk ook hopeloos dat de thuis app als ik wil resetten etc. zegt dat ik niet met kpn wifi verbonden ben terwijl ik dat aantoonbaar wel ben.


Hoi @Han Biemans, wat balen dat het niet zo lekker loopt met de wifi. Kan ik mij heel goed voorstellen. Nu wil je dit graag oplossen, maar ook daarbij loop je tegen problemen aan. 

Ik wil je aanraden om eens helemaal opnieuw te beginnen door middel van een schone installatie. Dan zet je het netwerk helemaal als nieuw op. Hoe gaat het dan? 

SuperWifi punten kunnen natuurlijk ook draadloos aangesloten, beter is wel om ze bedraad aan te sluiten. Zo krijgen een goed signaal binnen en zullen deze ook doorgeven. Dan is de afstand onderling ook niet meer zo spannend. Want als een punt al een slecht signaal binnenkrijgt doordat die bijvoorbeeld net op het randje qua afstand zit zal die dit slechte signaal ook weer doorgeven.Â