Skip to main content

Heb trage WiFi maar wil geen dure extra’s heb ik geen geld voor 

De vraag is natuurlijk wat is trage WiFi?

Wat jezelf kan nakijken en testen is hetvolgende:

  1. welk contract heb je met KPN?
  2. Stel dit is bijv 100Mbps, ga dan naast de router staan en start de KPN WiFi manager
  3. Start de snelheidstests
  4. Bij de download snelheid zal dan, afhankelijk wat er allemaal is aangesloten en actief is, ongeveer een getal van +/- 70 Mbps staan.
  5. Als dit getal 10 Mbps is dan zou je nog testen of er misschien andere WiFi signalen de sterkte beïnvloeden.

Succes met testen


Staat je wifi router op een de juiste plek. Altijd verstandig om deze hoog te plaatsen en niet op de grond.


Heb trage WiFi maar wil geen dure extra’s heb ik geen geld voor 

Hallo @Sanxess heb je een glas- of een koper-verbinding?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen.

Wil je een betere snelheid of een groter bereik of een combi daarvan?

 

 

 


Kiezen een vrij kanaal is belangrijk, als de buren op hetzelfde kanaal zitten dan merk je dat.

Normaliter staat  de kanaalkeuze op automatisch dus dan zou het wel goed moeten zijn, maar mocht dat niet zo zijn, dan kun je het proberen.

 

Plaats je router op een punt dichtbij waar je zit.


Heb trage WiFi maar wil geen dure extra’s heb ik geen geld voor 

 

Welke KPN Experiabox heeft u?

Wat is uw echte downloadsnelheid?

Op welke afstand is de WIFI te zwak? 

 

Eventueel Experiabox op een andere plaats zetten, kan helpen.

Zorg er wel voor dat u een goede UTP CAT5E (of CAT6) kabel hebt. 


De KPN-community denkt met je mee en helpt bij het vinden van een antwoord op jouw vraag! Dat blijkt maar weer uit alle reacties, vragen en tips van verschillende forumleden, @Sanxess.

Ik hoop dat het je op weg geholpen heeft, anders lezen wij het graag!


Beste mensen hartstikke bedankt voor de moeite en de antwoorden, ik zit inderdaad met de hele straat op een glasvezel kabel. Ik deed de WiFi check en mijn internet was nog trager. Verder geen klachten, maar jammergenoeg moest ik thuis mijn WiFi uitzetten.

Fijn weekend toegewenst allen


Beste mensen hartstikke bedankt voor de moeite en de antwoorden, ik zit inderdaad met de hele straat op een glasvezel kabel. Ik deed de WiFi check en mijn internet was nog trager. Verder geen klachten, maar jammer genoeg moest ik thuis mijn WiFi uitzetten.

Fijn weekend toegewenst allen

 

Waarom moet je je WIFI uitzetten?

Welke Experiabox (KPN router modem) heb je?

 

Meestal ligt het aan de afstand en of er muren of zo tussen zitten.

Dan is een Wifi verlenger een goede optie.

 

P.S.

Heb je nu 2 accounts op dit forum?