Skip to main content

Ik heb op 2 mei een abonnement afgesloten. Na wat problemen met levering van de juiste apparatuur blijkt nu dat er helemaal geen signaal binnenkomt. bij KPN staat wel dat het adres glasvezel heeft (“is afgemeld als ‘klaar’”), maar navraag leert dat er een kabelbreuk is in de hoofdleiding naar het appartementen complex. Er is ook geen zicht op een spoedige oplossing (de aannemer ter plaatse zegt dat ze al ‘maanden bezig zijn om een afspraak te regelen’). 

Hoe dan ook: KPN klantenservice zegt:

  • je kunt dan wel al sinds 2 mei geen gebruik maken van internet, maar je moet het abonnement gewoon betalen, want bij ons staat het als ‘gebruiksklaar’ gemeld
  • je kunt niet opzeggen, want we leveren gewoon (wat dus niet het geval is). 
  • we kunnen een monteur langs sturen om het oplossen (2x geweest, kan dus niet, omdat de kabelbreuk 4 meter onder de rond ligt)
  • je kunt zelf bij het kabelbedrijf (Volkers?) reclameren, want het probleem ligt niet bij ons (de kabel is in beheer bij een ander bedrijf) (????)

Ondertussen dus al sinds 2 mei voor iets aan het betalen dat niet geleverd kan worden. Via de klantenservice van het kastje naar de muur gestuurd. Geen zicht op een oplossing bij KPN. Omdat ik toch internet nodig heb vanaf NU (verhuizing) heb ik maar alvast bij een andere provider een abonnement gepakt (moet toch wat). Maar belangrijk is: hoe kom ik uit de impasse met KPN??????

Oh ja en ik ben niet de enige met het probleem. het is een komen en gaan van KPN installateurs die op locatie proberen het probleem op te lossen, maar ondertussen niets kunnen doen omdat de kabelbreuk toch echt ‘andere koek’ is ……. Wie oh wie heeft een oplossing?

 

Misschien kan je voor KPN Medewerkers (Moderatoren) even je Forum profiel invullen met alle relevante informatie.  Op deze manier kunnen ze alle voorgaande interacties teruglezen en kijken of er misschien toch nog iets in gang kan worden gezet.

KPN en KPN Netwerk NL zijn twee verschillende bedrijven, KPN is jou aanspreekpunt en leverancier. Soms kan het echter lonen om direct contact op te nemen met KPN Netwerk NL. Misschien kan je eens bij hen informeren en navraag doen of er bij hen iets bekend is.

Mocht dit niet het geval zijn, laat het dan sowieso even weten, een moderator zou hier dan misschien iets voor je kunnen betekenen zodat KPN Netwerk NL en daaropvolgend een aannemer tot actie over kunnen gaan.

Mocht het allemaal echt uit de hand lopen, op de pagina van Consuwijzer staat vermeld wat je het beste kunt doen (zie kopje 'Wat kan ik doen als het probleem aan mijn aanbieder ligt?’).

 

Omdat de 14-dagen bedenktijd verstreken is - ook al heb je een storing - dan nog kan je een overeenkomst niet ontbinden. Dat je als nog betaalt voor een abonnement die je niet kunt gebruiken wordt later gecompenseerd wanneer de storing is opgelost. Alleen heb je daar in dit geval niet heel veel aan.


het probleem is inmiddels opgelost. Na zes weken bellen enz. vandaag een vriendelijke dame aan de lijn gehad die begrip had voor de situatie en het abonnement is ontbonden. Alle eerder gestuurde (en betaalde) facturen worden gecrediteerd.