Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik poort 445 openzetten?

  • July 30, 2024
  • 6 reacties
  • 363 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb nu verschillende topics gelezen over dit onderwerp, het is duidelijk dat er een update firm rond ging die ervoor zou zorgen dat poort 445 open gezet zou worden. 

Nu is dit niet bij het geval merk ik. Ik probeer namelijk een Azure File Share te benaderen daarvoor is dus poort 445 voor nodig. 

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat poort 445 bij mij open gaat?

 

Beste antwoord door Marcia van KPN

Beste @MFarah, goede vraag. Het klopt inderdaad dat er in de KPN Box 12 i.c.m. de ‘oude’ software een bug zit waardoor dit niet wil. We zetten klanten, die geen gebruik maken van Experia Wifi en/of SuperWifi 1 in batches over naar de nieuwe KPN Software. Mijn enige advies is helaas om dat toch af te wachten. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 30, 2024

Welk modem heeft u?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2024

Ik heb een zwarte modem, dus ik vermoed ik KPN modem 12.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @MFarah, goede vraag. Het klopt inderdaad dat er in de KPN Box 12 i.c.m. de ‘oude’ software een bug zit waardoor dit niet wil. We zetten klanten, die geen gebruik maken van Experia Wifi en/of SuperWifi 1 in batches over naar de nieuwe KPN Software. Mijn enige advies is helaas om dat toch af te wachten. 


Zero Cool
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2024

Beste,

Ik loop inmiddels ook tegen dit euvel aan. Zie hieronder mijn testresultaten (de eerste is via mijn KPN thuis internet met de Box V12, de tweede via mobiele hotspot). Een paar maanden geleden had ik er totaal geen last van. Inmiddels sinds 1 week (weer) vanuit huis aan het werk en ik kan opeens nergens meer bij van kantoor (yes, mijn bedrijf maakt gebruik van Azure VPN zonder welke ik niets van kantoor kan en/of Azure omgevingen kan benaderen). Is er zsm een oplossing hiervoor? Alvast bedankt!

Test-NetConnection -InformationLevel detailed -ComputerName portquiz.net -Port 445

WARNING: TCP connect to (35.180.139.74 : 445) failed
ComputerName            : portquiz.net
RemoteAddress           : 35.180.139.74
RemotePort              : 445
NameResolutionResults   : 35.180.139.74
MatchingIPsecRules      :
NetworkIsolationContext : 
InternetIsAdmin         : 
FalseInterfaceAlias     : 
Wi-FiSourceAddress      : 192.168.2.5
NetRoute (NextHop)      : 192.168.2.254
PingSucceeded           : True
PingReplyDetails (RTT)  : 25 ms
TcpTestSucceeded        : False
 

 

ComputerName            : portquiz.net
RemoteAddress           : 35.180.139.74
RemotePort              : 445
NameResolutionResults   : 35.180.139.74
MatchingIPsecRules      :
NetworkIsolationContext : Internet
IsAdmin                 : False
InterfaceAlias          : Wi-Fi
SourceAddress           : 192.168.40.122
NetRoute (NextHop)      : 192.168.40.111
TcpTestSucceeded        : True
 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Zero Cool zoals hierboven uitgelegd is dit inderdaad een bug in de huidige/oude software van de Box 12. Ik heb jou een privébericht gestuurd, wil je daarop reageren?


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Zero Cool ik zou nog even bij je terugkomen om waarom het niet werkt. Kan je jouw firewallniveau eens aanpassen? Poort 445 wordt voor uitgaand verkeer in de nieuwe firmware geblokkeerd op het standaardniveau.