Skip to main content

Mijn Hema Smart lamp werkt niet meer. 

Nu wil ik checken of ik op het 2.4 of 5 netwerk zit. Schijnbaar kan dit door via internet te openen, je ip adres in te voeren? Iemand ervaring mee? 

De kpn medewerker geeft aan dat ik via internet zelf op mijn ip adres dien in te loggen. 
Deze zou met 192. beginnen. Deze is echter nergens vastgelegd zei hij en dien ik via internet zelf op te zoeken. 

Ik heb verschillende antwoorden in het forum bekeken, maar krijg hem nog niet gevonden. Althans niet met de 192. combi als start. 

 

@TanjavdG welk type modem heb je?


@Joep1965 ik ben een digileek...ik waag een poging: kpn box 12. Kan dat? Ben al verder aan het puzzelen en kwam erachter dat ik waarschijnlijk op 5 zit. 

Volgens de kpn medewerker zit het modum altijd op 2.4 netwerk? 

Echter wanneer ik mijn laptop en wifi open zie ik dat het 5 netwerk is.

Voor mijn Hema Smart lamp heb ik 2.4 netwerk nodig. 

Echter via mijn telefoon, waar ik de app mee bedien, kan ik niet zien of deze op 2.4 of 5 zit. Ik verwacht ook hier op 5 te zitten.

Hoe pas ik dit aan zodat mijn lamp weer werkt? En wat is dan het gevolg voor de overige apparaten? 


Als het modem zwart is dan is het de box 12 inderdaad. 

Kijk even hier 

Als je er niet uitkomt roep je maar.


 @Joep1965 

Bedankt voor de link. Als het stap voor stap zo werkt kom ik er denk ik wel uit. Alleen zit ik met het volgende. Ik dien een administrator en password in te voeren. Ik zie op de achterkant van mijn box 12 een sticker met verschillende codes:

P/N: code

Serial number

@Mac code

Wifi naam

Wifi paswoord

Admin password

 

De laatst genoemde is denk ik het wachtwoord. Is dat juist? Maar wat is dan je administrator die je in dient te voeren? Ik zeg niets te veel he als ik zeg dat ik een leek ben ;p 

 


Hi @TanjavdG,

Ben je hier inmiddels verder mee gekomen? Het gaat inderdaad om het Admin password, administrator mag je laten staan, dat is de gebruikersnaam!