Skip to main content

Dag,

ik heb in huis 2 netwerken. boven en beneden. beiden hebben dezelfde naam. Automatisch overschakelen tussen de 2 netwerken is ingeregeld en staat aan op de mobiele telefoons.

Nu heb ik het idee dat er niet overgeschakeld wordt als wij van boven naar beneden gaan, oftewel het WIFI netwerk niet automatisch overschakelt. waar en hoe kan ik zien welke netwerk wordt gebruikt?

Dank alvast voor het antwoord!

Dag @Guido VG kan je iets meer vertellen over je netwerk, heb je wifiversterker en zoja welke?


Hi Guido, welkom op het forum. 

Ook ik ben benieuwd naar hoe alles is ingesteld. Aangezien ze beide dezelfde naam hebben zou even de eigenschappen van je WiFinetwerken moeten bekijken wanneer je ermee verbindt. Dit verschilt per telefoon. Op een iPhone zie je dit bij Instellingen > WiFi > en dan op de verbinding zelf klikken.

 

 


Dag Alex en Joep,

sorry voor mijn late reactie.

Ik ben niet erg thuis in de wereld van routers, modems e.d. Zal proberen het aan te geven. ik heb beneden een Experia box staan en boven (andere netwerk) 2 superwifi versterkers. Die werken prima. Heb het idee dat de Experia een minder signaal geeft. Wil checken hoe het tussen de netwerken schakelt.

 

Hoop dat mijn toelichting voldoende is….

ik trouwens Android en ook een Iphone in het huishouden.

 

 

 


Welke Experiabox heeft u?


Dag Nick,

Ik kan geen typenummer vinden maar het is de standaard KPN experia WIFI. Deze dus. ;-)

 


en de box is V10A

 


Hi Guido, welkom op het forum. 

Ook ik ben benieuwd naar hoe alles is ingesteld. Aangezien ze beide dezelfde naam hebben zou even de eigenschappen van je WiFinetwerken moeten bekijken wanneer je ermee verbindt. Dit verschilt per telefoon. Op een iPhone zie je dit bij Instellingen > WiFi > en dan op de verbinding zelf klikken.

Dan zou ik ook voor Android deze stappen volgen. Als ik het goed heb kun je dan naar WiFi gaan en rechtsboven op het tandwieltje klikken, daarna kun je per WIFi verbinding het MAC-adres zien, zo zie je dan met welke je verbonden bent. 


Dag Alex,

 

Bedankt voor je reactie.

Heb je advies opgevolgd maar het MAC adres blijft hetzelfde. Weet niet hoe ik dat moet interpreteren?

 

 


Dan blijf je toch verbonden met een van de netwerken. Zie je ze wel beide in je WiFi lijst als beschikbaar?Â