Skip to main content

Voor mijn aansluiting (zie foto) zoek ik een afdekkapje voor de Y-kabel. Hoe kan ik aan 1 zo'n afdekkapje komen?

 

Hallo @PBrinkman dat kan alléén via een KPN-monteur.

 


Hoi @PBrinkman ,

Vreemd dat er geen afdekkapje op zit.Helaas valt dit niet na te sturen volgens mij.

Een monteur heeft ze wel, maar of het in dit geval gratis is durf ik niet te zeggen.Misschien weten @Ik_Combineer of @NHendriks dit.


@martijn197108 dat afdekkapje zat er ooit wel op, maar ik heb het er ooit afgehaald om te kijken of ik er een netwerkkabel bij kon aanleggen naar de meterkast. Aangezien dat niet lukte, heeft er ook iemand anders naar gekeken. In die tussentijd heeft dat afdekkapje ergens gelegen en waarschijnlijk is die nu kwijt.

@JanD betekend dus dat er een monteur moet komen voor alleen zo'n afdekkapje. Hopelijk gaat dat geen probleem zijn.


Hoi @PBrinkman en welkom hier op ons forum!

Zoals @JanD al aangeeft, kan dit via een monteur. Ik durf alleen niet te zeggen of dit gratis zal zijn, dat betwijfel ik eigenlijk ook. Hopelijk weten @Ik_Combineer of @NHendriks dit! Je kunt ook altijd zelf nog even kijken bij een bouwmarkt o.i.d. Kan zijn dat zijn dit soort kapjes nog hebben. Garanderen kan ik het niet maar ik denk wel graag met je mee :) 


Als deze door de klant zelf is verwijderd dan zijn er officieel kosten verbonden aan het monteurs bezoek om dit te herstellen. Makkelijkste is om via de website een servicemonteur te boeken. 


Voor mijn aansluiting (zie foto) zoek ik een afdekkapje voor de Y-kabel. Hoe kan ik aan 1 zo'n afdekkapje komen?

 

Zelf ben ik indertijd aan een afdekkapje gekomen door eens te gaan 'buurten’ in een wijk waar woningen gesloopt zouden gaan worden. Uiteraard met toestemming van de woningcorporatie, nadat ik ze had verteld waarnaar ik op zoek was. Dat leverde een door mij gezocht afdekkapje op.

Piet.


Heb er waarschijnlijk zo’n 100 op de bus, maar zoals @NHendriks aangeeft zitten daar kosten aan verbonden. 


Op marktplaats is wel iemand die ze aanbiedt (ik vermoed een voormalig monteur ), dan krijg je alleen wel een compleet isra punt, maar daar kan je het kapje dan vanaf halen.

Kosten: 12,50 + evt verzendkosten, zie hier : https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-zelf-en-verbouw/elektra-en-kabels/m1878687438-internet-aansluiting-isra-modem

Dat is denk ik goedkoper dan een monteur, al denk ik dat het niet helemaal de bedoeling is wat deze verkoper doet.Ik neem aan dat je je spullen in moet leveren als je stopt met monteur zijn (toch @NHendriks @Ik_Combineer ?)


@martijn197108 het klopt dat je al je spullen inlevert. Maar het kan ook zijn dat dit een (groot-)zakelijke klant of business partner van ons is die ze gewoon op voorraad heeft. KPN verkoopt dozen ISRA's op zijn zakelijke webshop. Dus waarschijnlijk gewoon legaal.