Skip to main content

Hallo,

Op 1 februari (!) is er door KPN NetwerkNL glasvezel aangelegd in mijn wooning. Ik heb nu een glasvezelaansluitpunt (FTU), maar nog geen media converter waar ik de Experia Box op kan aansluiten.

Sinds 1 februari hebben wij - en betalen wij - een glasvezel abonnement. Wanneer kan ik een media converter verwachten? Komt hier nog een monteur voor langs, of wordt deze opgestuurd en kan ik deze zelf installeren?

Gezien de trage internetsnelheid in mijn appartement wil ik, zoals u misschien kunt begrijpen, z.s.m. van glasvezel profiteren.

Ik was al in de kpn winkel en heb meerdere keren met de klantenservice gebeld, maar zij hebben het nog niet opgelost - naar meer dan anderhalve maanden.

De vraag is of de verbinding al is opgeleverd door kpnnetwerk.  Soms zit er tussen de aanleg en oplevering enkele maanden tot een jaar. Wat zegt de site kpnnetwerk.nl als je postcode en huisnummer invult?


Dank je wel - de verbinding is al gemaakt, wij hadden een monteur thuis die de aansluitpunt heeft geinstalleerd. En dit ook aan kpn heeft doorgegeven. Maar nu hebben wij nog de media converter nodig.


Sinds 1 februari hebben wij - en betalen wij - een glasvezel abonnement. 

KPN heeft geen glasvezelabonnementen. De abonnementen voor koper en glas zijn hetzelfde. Het kan dat u nu een ander abonnement heeft. Maar dat had u zonder glasvezel ook kunnen krijgen.

Het kan misschien wel zo zijn dat u nu betaalt voor een snelheid die niet leverbaar is op uw koperverbinding. Betaald u nu voor 200 of 1000 mbit?


Goedemorgen @Jan van Loo en welkom hier op ons forum!

Wat @Nick83 zegt klopt; we hebben geen glasvezelabonnementen. Of je bent aangesloten op koper of op glasvezel, de kosten voor het abonnement zijn gelijk. Ik snap natuurlijk wel dat je graag wilt weten waar je aan toe bent nu het glasvezelaansluitpunt er is. Als jij je forumprofiel in zou willen vullen en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan dan kan ik alvast even met je mee gaan kijken. Hopelijk kan ik je vanuit daar van wat meer duidelijkheid voorzien.