Skip to main content

Ik heb sinds de update van mijn experiabox naar versie SGEJ10000516 dat deze regelmatig niet meer bereikbaar is.

Het gateway adres is dan niet te bereiken (192.168.2.254) en na een reset is deze wel weer bereikbaar.

Samen met kpn support heb ik de NT spanningsloos gehad en de experiabox 12 al twee keer naar factory default gezet, maar omdat er op het moment van contact geen storing is kan de support mijn call niet doorzetten naar de tweede lijn voor onderzoek.

Resultaat, ik kom nooit van mijn probleem af omdat mijn call niet verder wordt onderzocht.
De support medewerkers willen de call niet aankaarten bij hun manager om mij verder te helpen en de conclusie is Quote van de support medewerker:

“Nee, ik zou het graag willen, maar omdat de verbinding op dit
moment wel werkt, heb ik geen mogelijkheid om jou verder te helpen”
 

Hoe kom ik van de storingen af KPN?

 

 

 

Hallo @remco13, welkom op het KPN Forum.

Als ik het goed begrijp, kan je soms de webinterface niet bereiken. Na een reset werkt dit wel. Maar daarna komt het probleem weer terug.

Ik heb een aantal vragen voor je:

  • Hoe merk je dat de webinterface (of gateway adres) niet meer te bereiken is?
  • Hoe uit zich dit? Zie je een foutmelding?
  • Werkt het internet nog wel als je geen toegang hebt tot de webinterface?

 

Ik ben benieuwd.


De hoofdmoot is dat internet niet meer werkt op die momenten.

De web interface is niet te bereiken op zowel wifi als bedraad en dat komt om het gateway adres niet is te pingen/bereikbaar is op het netwerk.

Op alle devices op het netwerk is het resultaat hetzelfde, of het nou achter een switch zit, of direct bekabeld op de experiabox.

 

 

 


Het is dus niet zozeer dat de webinterface niet meer te bereiken is, maar dat jouw internetverbinding er gewoon uit ligt. Daar kunnen we natuurlijk naar kijken.

Allereerst raad ik je aan het modem een reset te geven. Dit lost veel problemen op.