Skip to main content

Ik had bij XS4ALL webspace in gebruik.

Ik zie op de pagina's van KPN nergens mogelijkheden om dat te beheren…

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Ik vrees met grote vreze dat KPN dat gewoon niet ondersteund. 


Hallo @RJJG even bij xs4all te rade gaan of het speciale xs4all-topic binnen dit forum raadplegen.

Succes.


Ik vrees met grote vreze dat KPN dat gewoon niet ondersteund. 

Die zouden gewoon nog beschikbaar moeten zijn.

 


@RJJG Webspace blijft gewoon bereikbaar op het oude adres https://webdisk.xs4all.nl/   xxxx  waarbij xxxx aansluitend je gebruikersnaam bij XS4ALL is. Je moet deze wel in gebruik hebben gehad voordat de migratie naar KPN is uitgevoerd, nieuwe Webspace bij KPN aanvragen gaat niet.


Voor alle (ex)XS4ALL'ers:  Bovenstaande post is achterhaald, zie hieronder: 

Beste XS4ALL-klant,

Sla de bestanden in uw online opslagdienst Webdisk ergens anders op vóór 17 december 2022

We stoppen de online opslagdienst Webdisk op 17 december 2022. Dit doen we omdat we een mooi nieuw alternatief hebben met KPN Cloud. Lees hieronder wat dit voor u betekent en hoe we u verder helpen.
Er staan bestanden in uw online opslagruimte
Wilt u die bestanden bewaren? Sla ze dan ergens anders op. Bijvoorbeeld in KPN Cloud; de nieuwe kosteloze online opslagdienst voor XS4ALL-klanten met 10 GB opslagruimte per e-mailaccount. Uw huidige opslagruimte van 10 GB vindt u via webdisk.xs4all.nl. Log daar in met uw XS4ALL-beheeraccount emxxxxi als gebruikersnaam en bijbehorende wachtwoord. Op 17 december verwijderen we de bestanden in uw online opslagruimte.
Sla uw bestanden veilig op in KPN Cloud vóór 17 december
KPN Cloud heeft meer mogelijkheden, zoals automatisch synchroniseren van bestanden. En net als bij Webdisk staat de data bij KPN Cloud natuurlijk veilig op Nederlandse servers. Kijk voor een uitleg over hoe u uw bestanden bewaart op kpn.com/webdisk.
Zo slaat u uw bestanden op in KPN Cloud  ›
Homepage aanpassingen niet meer via WebDAV
U heeft een homepage (https://emxxxx.home.xs4all.nl/). Uw homepage aanpassen kan op verschillende manieren. Maar vanaf 17 december kunt u deze niet meer aanpassen met een gekoppelde netwerkschijf via WebDAV.
Vragen mag altijd
Op kpn.com/webdisk staan antwoorden op veelgestelde vragen. Komt u er niet uit? Bel dan onze Technische Helpdesk 020 398 76 66 (lokale gesprekskosten). We zijn elke dag bereikbaar tussen 8.00 en 22.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Wilco Mol
Directeur Klantenservice

Beter om webdisk en webspace niet door elkaar te halen, het een is opgeheven, het ander zou nog moeten bestaan.


Beter om webdisk en webspace niet door elkaar te halen, het een is opgeheven, het ander zou nog moeten bestaan.

@EAZ1964 , de boodschap lijkt mij helder: de bestanden op Webdisk moet/kan de gebruiker overzetten naar KPN Cloud en wordt op 17 dec. opgeheven. Webspace blijft voor de bestaande abonnees intact, met het bestaande webadres. Nieuwe gebruikers worden voor dit deel niet meer toegelaten.


@Berrie_Kaas Ik begrijp  de originele vraag als zodanig dat die alleen maar over webspace gaat.

Je bericht is feitelijk juist, maar et erbij halen van webdisk voegt toch niets toe aan het antwoord richting deze vraag?


@EAZ1964 , de vraag was hoe Webspace te beheren. Omdat dit tot aankomende 17 december ook mogelijk is via Webdisk lijkt mij dat behoorlijk relevant.

@Berrie_Kaas ,wie zei dat ook al weer, er verandert voor de XS4ALL klant niets, en uw bestanden op Webdisk blijven behouden! ☹️


@Dicksooo , dat klopt, er is gesteld dat 'uw bestanden op Webdisk gehouden blijven'. Behouden blijven klopt in feite, alleen je moet er zelf iets voor doen en niet op Webdisk maar naar nu blijkt in de Cloud bij KPN. De mijne staan inmiddels op de genoemde plaats. Je kunt de hakken in het zand zetten maar het is wat het is.


Als de 10GB webdisk verdwijnt, hoeveel ruimte hou je dan nog over voor de homepage? 


Als de 10GB webdisk verdwijnt, hoeveel ruimte hou je dan nog over voor de homepage? 

Goede vraag @richard4353 , heb er ook naar gezocht maar nergens gevonden. Ben ook nieuwsgierig. Misschien weet één van de moderators hoe het zit?


Het betreft een zeer vage melding aangaande webdisk, ik neem aan dat men alleen toegang via Webdav bedoelt en niet de opslagruimte zelf want de homepage valt daar ook onder.

Oorspronkelijk hadden we bij XS4ALL 200 MB schijfruimte welke je kon gebruiken voor een Homepage en/of bestanden op te slaan, in 2006 heeft men het mogelijk gemaakt om deze schijfruimte te benaderen via WebDav en noemde dit Webdisk, later is de schijfruimte vergroot naar 2 GB en weer later naar 10 GB.

Kortom, als men de gehele schijfruimte wist dan zijn de Homepages ook verdwenen, dat laatste zal voorlopig niet gebeuren en verkleinen van de schijfruimte wordt ook niet genoemd.


Goedemiddag! 
Deze vraag is ook net beantwoord door mijn collega in het onderstaande topic! 
Daar kun je hier ook meer informatie over vinden.

Voor alle vragen over Webdisk kun je terecht in het onderstaande topic.

 

Voor alle algemene vragen over XS4all kun je terecht in ons algemene topic!

 


Ik weet niet hoe ik hiermee verder moet, webdav werkt transparant als een filesysteem waardoor het met alle file afhandeling op je computer compatibel is.

Met die cloud oplossing zie ik alleen maar browsers en app’s die met die cloud communiseren.

Ik ben Unix gebruiker, hoe kom ik met mijn scripts nu bij die webdav files?


@MinzeB, met deze vraag kun je het beste even terecht in het genoemde topic.

Om het allemaal centraal te houden zet ik dit topic ook op slot